Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge fortsätter ni dejta någon trots att du inte känner mer än vänskap, om allt annat stämmer? Har träffat en person som är väldigt på samma plan som jag med vad vi vill i livet, vi kommer överens väldigt bra, fungerar på samma sätt och så vidare. Men jag känner verkligen noll.

En gång, känner jag inte attraktion och fastnar då kommer det inte hända senare heller, bara, slöseri med tid för min del.

Helt klart kan det ha med det att göra. Inte att det behöver vara direkt romantiskt, men innan jag haft någon som helst fysisk kontakt med personen och det inte är en antydan till närhet så ligger mina känslor ofta lite och väntar. Sen kan jag ”vakna” ganska snabbt av beröring om det känns bra.

Har ni närmat er varandra alls, typ kram, kyss, hand på hand och känt hur det känns?
Vi har kramats när vi sagt hej då, men inte mer. Det är inte så att vi inte har flörtat alls, men riktig feeling har jag inte fått. Tror jag behöver lite mer privat setting kanske, jag är inte så bekväm med att vara intim inför folk (alltså inte mer än hålla handen typ). Funkar det inte då får jag nog ge upp på romantiken för denna gången, men blir vi vänner kanske det ändå kommer vid något senare tillfälle. Who knows.

Var skönt att läsa ändå att folk fungerar så olika. Känner mig lite mindre stressad nu. Som kille känner jag ofta ganska mycket press att vara flörtig och ta initiativ bara för att det förväntas av mig, tänker/känner ofta att om jag inte gör det tror motparten att jag inte alls är intresserad. Lite stressande ibland 😬

Vi har kramats när vi sagt hej då, men inte mer. Det är inte så att vi inte har flörtat alls, men riktig feeling har jag inte fått. Tror jag behöver lite mer privat setting kanske, jag är inte så bekväm med att vara intim inför folk (alltså inte mer än hålla handen typ). Funkar det inte då får jag nog ge upp på romantiken för denna gången, men blir vi vänner kanske det ändå kommer vid något senare tillfälle. Who knows.

Var skönt att läsa ändå att folk fungerar så olika. Känner mig lite mindre stressad nu. Som kille känner jag ofta ganska mycket press att vara flörtig och ta initiativ bara för att det förväntas av mig, tänker/känner ofta att om jag inte gör det tror motparten att jag inte alls är intresserad. Lite stressande ibland 😬
Jag är så duktig på att förra, när jag inte är intresserad av nån. Är jag intresserad av nån är det sjukt svårt.

Hur länge fortsätter ni dejta någon trots att du inte känner mer än vänskap, om allt annat stämmer? Har träffat en person som är väldigt på samma plan som jag med vad vi vill i livet, vi kommer överens väldigt bra, fungerar på samma sätt och så vidare. Men jag känner verkligen noll.
Det är svårt! För mig beror det nog mycket på hur den andra verkar känna. Verkar, eller uttalar, den andra att den har mer romantiska känslor för mig, känner jag mig lätt lite stressad och elak om jag fortsätter träffa personen.
Är det noll kemi/attraktion vet jag inte hur stor idé det är. Men om man undrar om det finns något skulle jag ändå försöka se hur det känns om man är lite mer fysiska.

Kan förstå att du känner mer press som kille. Men är båda intresserade så tror jag det ofta kommer naturligt med (fysiska) initiativ efter ett tag. Jag som tjej som bara dejtar killar uppskattar snarare att någon inte är för på i början. Eller ja det handlar väl snarare om att kunna läsa av den andre :). Vilket såklart inte alltid är superlätt.

Jag röstar för att du ska ge det lite tid och lite mer intimitet.

Min sambo hade jag känt länge innan vi blev ett par. Jag visste ju att jag gillade honom som person men hade aldrig ens reflekterat över honom som partner(Jag var i en relation).
Jag blev singel, vi åkte vi på semester tillsammans, som kompisar, först EFTER det blev jag attraherad.

Kan förstå att du känner mer press som kille. Men är båda intresserade så tror jag det ofta kommer naturligt med (fysiska) initiativ efter ett tag. Jag som tjej som bara dejtar killar uppskattar snarare att någon inte är för på i början. Eller ja det handlar väl snarare om att kunna läsa av den andre :). Vilket såklart inte alltid är superlätt.
Hmm, ja, jag kanske ger lite konstiga signaler också nu eftersom jag som vill känna mer än jag gör i nuläget.

Vi ska ses i helgen så får se.

Nästa helg ska jag träffa en gammal kompis som jag hade känslor för sist vi sågs för sådär fem år sen. Hon vet inte om det. Blir intressant att se om de sitter i för mig. Annars är jag glad bara om jag har en god vän tillbaka i mitt liv igen.

Jag röstar för att du ska ge det lite tid och lite mer intimitet.

Min sambo hade jag känt länge innan vi blev ett par. Jag visste ju att jag gillade honom som person men hade aldrig ens reflekterat över honom som partner(Jag var i en relation).
Jag blev singel, vi åkte vi på semester tillsammans, som kompisar, först EFTER det blev jag attraherad.
Ja, jag vill ge det tid, men så blir jag stressad och tänker att motparten tappar intresset då kanske. Vi har ju träffats på en app, av någon anledning tror jag att alla som hänger på appar vill ligga fastän jag själv tydligen är ett undantag:confused::laugh:

Ja, jag vill ge det tid, men så blir jag stressad och tänker att motparten tappar intresset då kanske. Vi har ju träffats på en app, av någon anledning tror jag att alla som hänger på appar vill ligga fastän jag själv tydligen är ett undantag:confused::laugh:
Att prata med varandra om hur man funkar skadar ju inte. Säg att du inte har bråttom och vill hetsa fram något, eller vad du nu vill säga och lufta att du känner dig lite stressad av konceptet nätdejting och varför. Att våga visa sig sårbar är ett sätt att släppa folk närmare inpå en och brukar göra att både relationer och vänskaper blir lite djupare.

Att prata med varandra om hur man funkar skadar ju inte. Säg att du inte har bråttom och vill hetsa fram något, eller vad du nu vill säga och lufta att du känner dig lite stressad av konceptet nätdejting och varför. Att våga visa sig sårbar är ett sätt att släppa folk närmare inpå en och brukar göra att både relationer och vänskaper blir lite djupare.
Jo, kan ju säga att jag gärna tar det lugnt i alla fall. Är inte så glad i att prata om mina egna känslor med folk jag inte känner väldigt väl.

Mja, vi har ju setts på samma premisser. Fast jag visste nog innerst inne att han är en douche.
Men detta tog fan priset...

Alltså... att vara KK är ju helt ok om det är det man vill ha. Men han kunde ju bara sagt något i stil med "Oj vad tråkigt, hoppas du mår bättre snart". Inte lägga en beställning inför helgen :meh:

De bra KK jag haft har jag brytt mig om och vice versa även om ingen ville ha förhållandebiten. Dvs man beter sig som en människa med normalhyfs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?