Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va, här har jag missat nåt...? Vad hände med den du träffade?
Vi har inte hörts av öht på snart två veckor. Innan förrförra helgen skrev jag lite kort, fick knappt någon respons och tänkte att nu får han fan ta lite initiativ om vi ska ha någon kontakt. Han har inte hört av sig och tja, då är det så. Sedan om han hör av sig senare eller om vi råkar ses när vi klättrar eller något, det visar sig. Oavsett så känner jag för att ha lite mer kontakt med människor på något sätt och då tänker jag ha det, han påverkar inte det direkt :)

Jag har ju inte skrivit här sedan min andra dejt med Bartendern i februari :D

Efter det har allting känts ganska självklart. Vi har rätt olika intressen, men väldigt lika personligheter och har liksom slukats upp av varandra. Lite tonårsförälskelse fast vi är 30 vilket vi båda är förvånade över, haha.
Senaste månaden har jag inte sovit hemma alls, så idag kom hans hyresvärd tillika bästa kompis över med en extranyckel och tyckte att den kunde ju jag ha.

Det är nu ett år sedan jag blev singel, och jag har ju tänkt att om jag går in i ett nytt förhållande igen så vill jag vara särbo, vilket inte längre känns lika självklart nu när jag inte är singel längre.
Så jag kommer säkert panikventilera i tråden när nyförälskelsen har lagt sig!

Vi har inte hörts av öht på snart två veckor. Innan förrförra helgen skrev jag lite kort, fick knappt någon respons och tänkte att nu får han fan ta lite initiativ om vi ska ha någon kontakt. Han har inte hört av sig och tja, då är det så. Sedan om han hör av sig senare eller om vi råkar ses när vi klättrar eller något, det visar sig. Oavsett så känner jag för att ha lite mer kontakt med människor på något sätt och då tänker jag ha det, han påverkar inte det direkt :)

Hmm okej, det var inte så jätteallvarligt då låter det som...? Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag läst.
Det känns ju inte som om ni fått något riktigt avslut, men det känns inte som om det är nåt du behöver heller kanske så då ska väl inte jag överanalysera det heller. ^^

Lycka till med tindrandet!

Efter det har allting känts ganska självklart. Vi har rätt olika intressen, men väldigt lika personligheter och har liksom slukats upp av varandra. Lite tonårsförälskelse fast vi är 30 vilket vi båda är förvånade över, haha.
Senaste månaden har jag inte sovit hemma alls, så idag kom hans hyresvärd tillika bästa kompis över med en extranyckel och tyckte att den kunde ju jag ha.

Det är nu ett år sedan jag blev singel, och jag har ju tänkt att om jag går in i ett nytt förhållande igen så vill jag vara särbo, vilket inte längre känns lika självklart nu när jag inte är singel längre.

Åh vad fint ❤.

Hmm okej, det var inte så jätteallvarligt då låter det som...? Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag läst.
Det känns ju inte som om ni fått något riktigt avslut, men det känns inte som om det är nåt du behöver heller kanske så då ska väl inte jag överanalysera det heller. ^^

Lycka till med tindrandet!
Näe, det känns inte aktuellt med något "avslut". Jag orkar inte lägga energi på människor som inte lägger energi på mig och så länge jag vet hur läget är så kan jag vara ok med det mesta. Vill han ha kontakt så tackar jag inte nej, men i dagsläget finns det annat att lägga energi på än att springa efter någon som inte ger någon direkt respons. Har ägnat på tok för stor del av mitt liv åt att försöka få fungerande relationer med män som tycker det är ganska bekvämt när jag ordnar med allt hela tiden, håller liv i relationen, ser till att vi har kontakt osv. Det får vara slut med det nu.

Tjejen var här idag på lunchdejt.
Hör och häpna... idag hörde en kille jag träffade en gång i... hmm... måste ha varit i höstas nån gång? av sig på messenger... men, han var just en såndär som man måste dra svaren ur så nä, orka.
jag fick en sån också för nån månad sen. Efter att vi inte pratat på en månad klämde hon ur sig ”hej” på whatsapp. Nej tack, lite mer engagemang får det vara .

Näe, det känns inte aktuellt med något "avslut". Jag orkar inte lägga energi på människor som inte lägger energi på mig och så länge jag vet hur läget är så kan jag vara ok med det mesta. Vill han ha kontakt så tackar jag inte nej, men i dagsläget finns det annat att lägga energi på än att springa efter någon som inte ger någon direkt respons. Har ägnat på tok för stor del av mitt liv åt att försöka få fungerande relationer med män som tycker det är ganska bekvämt när jag ordnar med allt hela tiden, håller liv i relationen, ser till att vi har kontakt osv. Det får vara slut med det nu.

Okej! Då är vi på samma ruta! Jag håller så med, är så färdig med sånt (sen att det troligen finns killar från förr som bara behövt titta på mig för att jag skulle vekna kan vi ju tala tyst om 🤣)!

Tjejen var här idag på lunchdejt.

jag fick en sån också för nån månad sen. Efter att vi inte pratat på en månad klämde hon ur sig ”hej” på whatsapp. Nej tack, lite mer engagemang får det vara .

Men precis ja!

Min kollega (Och granne) försöker fixa ihop mig med hennes karls kompisar... de vill att jag kommer över.
Jag har inte duschat och tänkte ha en helt osocial helg... så vi får se.

Så trött! fotat, pratat med GK, veckohandlat, partat med Gk, lagat middag, Pratat med GK, motionerat, Och Pratat med GK, jag tror att jag ser ett mönster.

Åh vad härligt!! Kärlek är fint!

Jag har faktiskt duschat iallafall :D är dock sjukt opeppad, haha. Inte träffat kollegan på länge dock då hon jobbat hemma...
Gå dit och uppdatera oss sen. Håller tummarna för att ni byter nummer men väntar med ligg ;)

Testar tinder igen. I vanlig ordning är det plättlätt att få matchingar, bara att svepa höger på andra klättrare som inte ser allt för tokiga ut :rofl: Har chattat lite med en som skriver på ett sätt jag tycker om, och så var det en som skrev som hade väldigt trevlig presentation. Har också svept vänster på två som egentligen verkade tokbra, men som hade helt fel typ av hund. Med andra ord: allt är som vanligt.

Hur menar du med fel typ av hund? :) Bara nyfiken. Fel pga hur du tänker att personen är (fast det går väl inte att dra slutsatser ifrån endast hundvalet?), inte går ihop med dina hundar eller något annat?

Hur menar du med fel typ av hund? :) Bara nyfiken. Fel pga hur du tänker att personen är (fast det går väl inte att dra slutsatser ifrån endast hundvalet?), inte går ihop med dina hundar eller något annat?

Vet att frågan inte var till mig, men jag sveper t.ex. vänster på personer som har "sönderavlade" raser med grava genetiska (eksteriöra) problem. Skulle inte kunna leva ihop med en sådan hund, och känner mig tveksam inför människor som gör det.

Vet att frågan inte var till mig, men jag sveper t.ex. vänster på personer som har "sönderavlade" raser med grava genetiska (eksteriöra) problem. Skulle inte kunna leva ihop med en sådan hund, och känner mig tveksam inför människor som gör det.
Det kan ju finnas behjärtansvärda skäl bakom deras hundinnehav, men jag är beredd att hålla med. Synen på djur säger ganska mycket om folk! (Oerhört glad att det finns en malle i hemmet där R bor, så jag fick se honom interagera med en sån hund. Det bidrog starkt till hur trygg jag känner mig med att han ska komma in i våra liv här om några månader, och bli familj med mina hundar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V