Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här har vi ju varit igenom ganska många gånger tidigare men... Visst är det rätt tydligt att man inte är intresserad när man inte hör av sig. Jag förstår inte riktigt tvetydligheten.
Det var väl att dejten pratade om saker hen ville göra på kommande dejt.

Kan inte riktigt släppa han jag skrev om tidigare, med den stora åldersskillnaden.. Vi sågs nu i helgen, tog en fika och så sov jag hos honom. Det känns så bra med honom som person, men det känns som att vi är så långt ifrån varandra i livet.. Vi har pratat väldigt mycket och kommit fram till att vi inte aktivt försöker dejta eller så, utan mer höras som vänner som om andan faller på kan ligga. Har varit otroligt tydlig med att han inte får förvänta sig något, och det känns som att han är med på noterna att jag inte kan lova lika starka känslor tillbaka. Eller i alla fall inte agera på dem.

Tydligt blir det, men inte särskilt trevligt. De gånger jag har träffat nån och inte varit intresserad av att träffas vidare har jag berättat det. Samma på andra hållet vilket jag uppskattar. Jag tycker det tillhör allmänt hyfs om man har träffats. Undantag om det varit uppenbart ons.

Det kan man ju tycka. Än bättre att man inte fortsätter träffa personen om man inte matchar där, tänker jag. Jag personligen har första dejten som gräns, har man bara träffats vid ett tillfälle och personen/jag inte hör av sig igen så tycker jag att det är helt ok. Skillnad när man träffat någon flera gånger.

Det var väl att dejten pratade om saker hen ville göra på kommande dejt.

Lätt hänt pga försök till social smidighet tror jag. Jag har nog också sagt "vi hörs" efter nån fikadejt och sen känt att njae, det vill jag inte.

Fast hon borde ju hört av sig alls? Ändå gått typ en vecka.
Mjo, så är det väl. Måste kanske erkänna att mitt tänkande influerats av att det känns som att hela världen är i nåt slags undantagstillstånd. Att folk måste deala med saker som de kanske inte brukar normalt sett och allt är lite jävligare. Jag är egentligen typen som mår piss av att inte höra något alls, så förstår det jobbiga, såklart. :)

Blivit dissad av dejten iaf. Sist vi träffades pratade hon om allt vi skulle kunna göra tillsammans osv. Nu svarar hon inte på meddelanden. Iofs bara skickat ett med en fråga om hur det är med henne, men inte fått svar. Och hon har inte skrivit sedan sist vi sågs.
Fult sätt att dissa någon på, men ja. Har lust att skriva det till henne, men känner att jag inte vill veta varför hon dissar mig. Så tar bort hennes nummer och låter det vara.
Känner så igen mig i det, alltså i hennes beteende. Blir sån också om det hela blir för mycket. Det hela blir en ond cirkel. Har jag många notiser i telefonen på Messenger tex så får jag ont i magen och ångest över att behöva svara, vilket gör att jag inte gör det, då blir det bara fler notiser och cirkeln är igång. Inte rättvist mot folk jag vet, men så jag fungerar

Känner så igen mig i det, alltså i hennes beteende. Blir sån också om det hela blir för mycket. Det hela blir en ond cirkel. Har jag många notiser i telefonen på Messenger tex så får jag ont i magen och ångest över att behöva svara, vilket gör att jag inte gör det, då blir det bara fler notiser och cirkeln är igång. Inte rättvist mot folk jag vet, men så jag fungerar
OT från dejting men jag blir precis likadan oavsett vad messen handlar om, och ju längre det går utan att jag svarar desto mer ångest väcker den där högen.
Dejta överhuvudtaget skulle jag aldrig palla! 😅

Ändå intressant att ni har messat i princip varje dag i ett halvår, du skrev det förut och det fastnade. Så tät kontakt har jag bara med mina närmsta vänner.

Det är nog väldigt olika hur mycket det betyder för olika människor.
Jag och kollegan har skrivit med varandra nästan dagligen i snart tre år, vissa dagar ett konstant chattande från morgon till kväll om allt mellan himmel och jord.
Vänner? Ja.
Nära vänner? Nej, inte direkt.
Kul tidsfördriv men inte mer än så.

OT från dejting men jag blir precis likadan oavsett vad messen handlar om, och ju längre det går utan att jag svarar desto mer ångest väcker den där högen.
Dejta överhuvudtaget skulle jag aldrig palla! 😅
Skrev med min nuvarande sambo på MSN när det begav sig. Där samlades inga meddelande på hög. Tur för honom och för mig annars hade det väl aldrig blivit något och man blivit någon nucka med sängen full med katter istället 😂

Jag och kollegan har skrivit med varandra nästan dagligen i snart tre år, vissa dagar ett konstant chattande från morgon till kväll om allt mellan himmel och jord.
Vänner? Ja.

Ja det handlar ju mycket mer om jargong o känsla där tycker jag!

Vänner? Ja.

Precis! Det är det jag menar. Bara för att man själv fungerar på ett sätt är det inte säkert att den andra fungerar så eller lägger samma betydelse i vad det nu handlar om.

Precis! Det är det jag menar. Bara för att man själv fungerar på ett sätt är det inte säkert att den andra fungerar så eller lägger samma betydelse i vad det nu handlar om.

Då är jag med. Tolkade det som att mycket kontakt skulle betyda ett djupare intresse 😊

Absolut! Som sagt så är det i vårat fall i stort sett jag som hållit igång messandet, jag är van att skriva med mitt ex flera ggr per dag och har nog lite av ett bekräftelsesbehov där. :p Men DB verkar iaf uppskatta att höra ifrån mig, han skickar interessanta saker han kommer över ibland samt tar kontakt om jag varit stilla någon dag. Han skojar med att vi är olika generationer (6 år emellan, så det är vi verkligen inte) och att jag är en typisk "millennial" som bara kommunicerar via text, men säger att jag fått honom att börja gilla messenger-konversationer med. :rofl:

Oavsett om man ska tolka eller inte, det är ju inte så enkelt som att bara låta bli, men just nu så känns det typ som att vi är chatt-kompisar. Vilket iofs vore okej, vi enades ju om "Friends with benefits" för ett tag sedan, och det har blivit en fin vänskap genom allt chattande. Bara att jag inte känner mig helt nöjd så, särskilt som det blivit nu med social distans och allting. Saknar någon att fysiskt vara nära.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka