Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här veckan skulle jag egentligen åkt till usa för att träffa S men istället sitter jag hemma och det känns som hela vår relation är på paus. På grund av corona har han flyttat hem eftersom hans mamma ville det, vilket har resulterat i att vi aldrig hinner prata för han har så fullt upp hela tiden. Vi har inte Skypeat på typ en månad och hinner knappt kommunicera via chatt heller, det blir mest godmorgon, godnatt och något kort mitt på dagen. Jag vet ju att det bara är tillfälligt, men det är jobbigt ändå :(

DB ville komma över i går em för en "snabbis" medan ungarna var på fotbollsträning... Vi har inte setts IRL på 6 veckor... Jag sa nej.

Fick inget bra svar på min förfrågning om att göra våran relation lite "seriösare" tidigare, bara lite undvikande att det var svårt och han förstod till viss del hur jag kände, typ. Börjar tröttna på riktigt nu. :meh:

(Ja - jag ska dumpa honom helt snart... ni behöver inte oroa er, jag vet att relationen med honom är dålig för min självkänsla osv. :p Men den är ett ganska interessant socialt experiment, samt enormt bra inspiration för min poesiskrivnings-hobby!)

Den här veckan skulle jag egentligen åkt till usa för att träffa S men istället sitter jag hemma och det känns som hela vår relation är på paus. På grund av corona har han flyttat hem eftersom hans mamma ville det, vilket har resulterat i att vi aldrig hinner prata för han har så fullt upp hela tiden. Vi har inte Skypeat på typ en månad och hinner knappt kommunicera via chatt heller, det blir mest godmorgon, godnatt och något kort mitt på dagen. Jag vet ju att det bara är tillfälligt, men det är jobbigt ändå :(
Jag vet hur det är. Pratar ni om att det känns tungt? Han måste ju kunna gå ifrån mamma och prata nån gång ibland?

Vi saknar också. Massor. Skickar care packages, han gjorde en spellista åt mig på spotify att lyssna på när jag vill vara nära, och jag väljer underkläder åt honom varje morgon så han har mig "med sig" på dagen. Små gester som ger en känsla av närhet mitt i all saknad.

Senast ändrad:
DB ville komma över i går em för en "snabbis" medan ungarna var på fotbollsträning... Vi har inte setts IRL på 6 veckor... Jag sa nej.

Fick inget bra svar på min förfrågning om att göra våran relation lite "seriösare" tidigare, bara lite undvikande att det var svårt och han förstod till viss del hur jag kände, typ. Börjar tröttna på riktigt nu. :meh:

(Ja - jag ska dumpa honom helt snart... ni behöver inte oroa er, jag vet att relationen med honom är dålig för min självkänsla osv. :p Men den är ett ganska interessant socialt experiment, samt enormt bra inspiration för min poesiskrivnings-hobby!)

Ändå intressant att ni har messat i princip varje dag i ett halvår, du skrev det förut och det fastnade. Så tät kontakt har jag bara med mina närmsta vänner.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur ni tänkt göra framöver - var det så att han planerar att flytta hit för att studera?

Jag vet hur det är. Pratar ni om att det känns tungt? Han måste ju kunna gå ifrån mamma och prata nån gång ibland?

Vi saknar också. Massor. Skickar care packages, han gjorde en spellista åt mig på spotify att lyssna på när jag vill vara nära, och jag väljer underkläder åt honom varje morgon så han har mig "med sig" på dagen. Små gester som ger en känsla av närhet mitt i all saknad.
Vi pratar om det ja, så vi vet både var vi står och känner. Förstår att situationen låter konstig för utomstående men han har en väldigt.. Speciell familjesituation, jag vet att han gör vad han kan för att stå upp för sig själv men det är långt ifrån lätt och jag förstår honom till 100%.

Vad fint ni har det ❤ Vi har inte råd att skicka paket så ofta och brev är svårt, hans mamma slänger ofta post som kommer till andra än henne utan att säga till. Men förhoppningsvis kan vi få till någonting snart iallafall som är betydelsefullt för oss.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur ni tänkt göra framöver - var det så att han planerar att flytta hit för att studera?

Han studerar nu, har ca 1,5 år kvar. Sen är tanken att han ska söka jobb här och förhoppningsvis få något och då kunna flytta hit. Han utbildar sig inom ett område där det finns flera stora företag i Sverige som rekryterar från utlandet, så helt omöjligt är det inte. Han hade sökt sommarjobb på ett av dem nu i sommar men pga Corona så blev det såklart inget av det 😕

Ändå intressant att ni har messat i princip varje dag i ett halvår, du skrev det förut och det fastnade. Så tät kontakt har jag bara med mina närmsta vänner.

Ja.... Det är liksom lite motsägelsesfullt. Får mig att känna att jag betyder något mera än bara en "vanlig" KK.... Vi skriver ofta rätt många mess per dag. Fast det är nog oftast jag som är den "drivande" i konversationen, men om jag är tyst en dag eller två så brukar han höra av sig och kolla hur jag mår/vad jag gör.

Vi pratar om det ja, så vi vet både var vi står och känner. Förstår att situationen låter konstig för utomstående men han har en väldigt.. Speciell familjesituation, jag vet att han gör vad han kan för att stå upp för sig själv men det är långt ifrån lätt och jag förstår honom till 100%.

Vad fint ni har det ❤ Vi har inte råd att skicka paket så ofta och brev är svårt, hans mamma slänger ofta post som kommer till andra än henne utan att säga till. Men förhoppningsvis kan vi få till någonting snart iallafall som är betydelsefullt för oss.

Han studerar nu, har ca 1,5 år kvar. Sen är tanken att han ska söka jobb här och förhoppningsvis få något och då kunna flytta hit. Han utbildar sig inom ett område där det finns flera stora företag i Sverige som rekryterar från utlandet, så helt omöjligt är det inte. Han hade sökt sommarjobb på ett av dem nu i sommar men pga Corona så blev det såklart inget av det 😕

Oj, låter som en tuff sits för honom där :( Jag skickar paket till R via amerikanska onlinebutiker med leverans till dörren. Då kan man köpa ett paket lite godare kaffe för en knapp hundralapp och få den levererad i handen, tex. (Kaffe är ju också en sån där grej som man dricker varje dag och då kan känna lite omtanke från givaren). Likaså har de ju många bra tjänster för att få mat hemkörd, så jag kan sitta här hemma och beställa hemkörning av en lyxig middag till honom och lämna ut hans nummer till budet - på så vis lämnas maten till den som ska ha den. Kostar som att äta ute här, typ. Säg till om du vill ha tips på hemkörningsföretag som går att beställa från sverige!

Ja.... Det är liksom lite motsägelsesfullt. Får mig att känna att jag betyder något mera än bara en "vanlig" KK.... Vi skriver ofta rätt många mess per dag. Fast det är nog oftast jag som är den "drivande" i konversationen, men om jag är tyst en dag eller två så brukar han höra av sig och kolla hur jag mår/vad jag gör.

Å ena sidan håller jag med dig, å andra sidan verkar det inte vara så viktigt för honom att ses. Det är helt omöjligt att veta varför folk gör som dom gör. Människor är så himla olika och har olika anledningar till att göra som de gör.
Jag själv hatar att sitta och analysera varför folk gör si eller så, får mig bara att må kasst. Men självklart blir det så ibland ändå om det är någon man tycker om.

1,5 år. Det är lång tid. 😕 hoppas att han kan komma hit nästa sommar. Kan han inte plugga färdigt här?

1,5 år. Det är lång tid. 😕 hoppas att han kan komma hit nästa sommar. Kan han inte plugga färdigt här?

Jag vet inte riktigt hur det funkar med att påbörja ett program där och slutföra det i ett annat land, jag gissar på att det blir svårt.. Sen skulle det nog bli dyrare att plugga här också och han har inte så gott om pengar :( Men jag själv har ett år kvar att plugga och jag tror verkligen att jag kan behöva det där halvåret till att hitta jobb och lägenhet, så det behöver inte vara en nackdel tänker jag.

Blivit dissad av dejten iaf. Sist vi träffades pratade hon om allt vi skulle kunna göra tillsammans osv. Nu svarar hon inte på meddelanden. Iofs bara skickat ett med en fråga om hur det är med henne, men inte fått svar. Och hon har inte skrivit sedan sist vi sågs.
Fult sätt att dissa någon på, men ja. Har lust att skriva det till henne, men känner att jag inte vill veta varför hon dissar mig. Så tar bort hennes nummer och låter det vara.

Men jag själv har ett år kvar att plugga och jag tror verkligen att jag kan behöva det där halvåret till att hitta jobb och lägenhet, så det behöver inte vara en nackdel tänker jag.
Vi kommer bo ihop i annat EU-land ett tag för att han sen ska ha rätt att bo här i väntan på tut, på så vis blir det lite andra villkor både för uppehållsrätt och försörjningsläge. Finns en helt underbar facebookgrupp med stöd till alla oss par som kämpar med att få leva ihop trots olika nationalitet. Säg till om du vill ha länk!

Blivit dissad av dejten iaf. Sist vi träffades pratade hon om allt vi skulle kunna göra tillsammans osv. Nu svarar hon inte på meddelanden. Iofs bara skickat ett med en fråga om hur det är med henne, men inte fått svar. Och hon har inte skrivit sedan sist vi sågs.
Fult sätt att dissa någon på, men ja. Har lust att skriva det till henne, men känner att jag inte vill veta varför hon dissar mig. Så tar bort hennes nummer och låter det vara.

Dåligt gjort att bara dissa. Vill man inte säga rakt ut varför kan man väl iaf hitta på nåt så den andra slipper gå och fortsätta halvt hoppas typ...

Kram

Det här har vi ju varit igenom ganska många gånger tidigare men... Visst är det rätt tydligt att man inte är intresserad när man inte hör av sig. Jag förstår inte riktigt tvetydligheten.
Tydligt blir det, men inte särskilt trevligt. De gånger jag har träffat nån och inte varit intresserad av att träffas vidare har jag berättat det. Samma på andra hållet vilket jag uppskattar. Jag tycker det tillhör allmänt hyfs om man har träffats. Undantag om det varit uppenbart ons.

Fast är det en så tvärsäker diss om du bara skrivit ett meddelande som du inte fått svar på? Känns som det finns visst utrymme för att det finns rimliga skäl till varför kontakt uteblivit? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka