P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du vet att det är en dålig idé - låt bli. Du behöver inte genomföra alla idéer du får. Spara det till senare, till bättre tillfällen, planera något bra, landa i det, njut av tanken på att du har något fint kvar att göra sedan och i väntan på rätt tillfälle ägnar du dig åt sådant som behöver göras nu eller som är lämpliga att göra nuFör att jag är förbaskat dum i huvudet!
Jag vet inte, allvarligt jag vet inte. du låter som min psykolog. men inte riktigt som. Eller Hon är mest arg för att jag inte tror att jag får vara lycklig för mig själv. vet inte det kan vara misshandel och utnyttjandet som gör att jag inte funkar längre. GK gör mig lycklig när hon är nära. Förlåt jag ska sluta nu. ska inte stirra i mörkret för mörkret stirrar tillbaka efter ett tag.Men samtidigt tänker jag @Tranan , att GK kanske inte är rätt för dig då du verkar ha större behov att kontakt/närhet än vad hon har. Men jag kan vara helt ute och cyklar! Men om det är så, skulle jag tipsa om att leta vidare, du skulle inte bli lycklig i ett sådant förhållande, gissar jag.
Jag vet inte, allvarligt jag vet inte. du låter som min psykolog. men inte riktigt som. Eller Hon är mest arg för att jag inte tror att jag får vara lycklig för mig själv. vet inte det kan vara misshandel och utnyttjandet som gör att jag inte funkar längre. GK gör mig lycklig när hon är nära. Förlåt jag ska sluta nu. ska inte stirra i mörkret för mörkret stirrar tillbaka efter ett tag.
Berätta merOch jag är förvirrad... Pirrig... Och ja, jag vet inte!
Äh. Jag orkar inte försöka med någon främling just idag. Kanske en annan dag. Det känns som en enorm uppförsbacke att hitta någon att dela livet med. Eller ens dela säng med. Det tar emot. Jag har försökt sova en stund. Men tårarna rinner, jag är väl mest trött kanske. Jag blir så påverkad av hela situationen i samhället till råga på allt. Fler och fler tilltag görs för att distansera folk från varandra. Nu sitter skyddsväggar i plast framför kassorna på min lokalbutik, och även mellan banden där man tar sina varor. Varannan kassa är stängd med avspärrningstejp och stora gula skyltar talar om att man inte skall handla tillsammans utan en och en. Markeringar i golvet visar hur stort avstånd man ska ha i kön. Och så vidare.Återinstallerade tinder. Swipade 1h hittade kanske tre som fick åka höger. En matchade nyss. Tycker jag känner igen honom från tidigare som då uttalat ute efter något oseriöst. Men han ser trevlig ut. Ska dra och handla nu. Och har han inte ångrat sig och avmatchat så kanske jag skriver nåt när jag kommer tillbaka.
De ensamma blir än mer ensamma. dagens sanning och tidens anda.Äh. Jag orkar inte försöka med någon främling just idag. Kanske en annan dag. Det känns som en enorm uppförsbacke att hitta någon att dela livet med. Eller ens dela säng med. Det tar emot. Jag har försökt sova en stund. Men tårarna rinner, jag är väl mest trött kanske. Jag blir så påverkad av hela situationen i samhället till råga på allt. Fler och fler tilltag görs för att distansera folk från varandra. Nu sitter skyddsväggar i plast framför kassorna på min lokalbutik, och även mellan banden där man tar sina varor. Varannan kassa är stängd med avspärrningstejp och stora gula skyltar talar om att man inte skall handla tillsammans utan en och en. Markeringar i golvet visar hur stort avstånd man ska ha i kön. Och så vidare.
De ensamma blir än mer ensamma.
Nu har jag lyckligtvis vänner och jag har iallafall haft två sociala dagar denna veckan IRL och lite video- och telefonsamtal. Men jag vill ha nån i min vardag som tycker att jag är viktigast just nu, jag hoppas varje år att det ska vara året då jag hittar och vågar släppa in kärleken. Och det går ju framåt. Och jag gör framsteg. Men jag är alltid rädd att det ska bli ännu ett år med minimal fysisk kontakt och kärlek annat än från familj och vänner. Och det är tufft. Särskilt nu.
Men det känns säkert bättre imorgon. Och jag vet att jag är på en helt annat plats mentalt nu när jag ”haft” och delvis fortfarande har Kapet i mitt liv.
Det hjälper också att ventilera lite här.
Ja så är det verkligen.De ensamma blir än mer ensamma. dagens sanning och tidens anda.
Berätta mer
Jag är så trött på att alla tror att jag är så kompetent, stark och reser mig upp efter alla nederlag.Ja så är det verkligen.
Utåt uppfattas det ju ofta som något positivt att vara självständig och klara sig själv (vilket det ju såklart är I vissa avseenden).
Men jag tror ju att man blir ensammare när man alltid ska klara sig själv. Jag skjuter nog mig själv i foten där många gånger.
Absolut. Jag har blivit betydligt mindre ensam de senaste åren och jag jobbar på att vårda och fördjupa de vänskapsrelationer jag har, att vara öppen och dela hur jag mår istället för att hålla inne allt.Bara mina reflektioner kring det ni skriver @ekra @Tranan och @Elektronen
Icke självvald ensamhet är ju såklart varken härligt eller bra för hälsan. Men om man känner sig ensam i sin vardag så tror jag verkligen att man ska jobba på det, dvs sina sociala relationer och att hitta nya sammanhang, än att i första hand leta efter det i en partner. Jag tror det bäddar för att man lättare går in och håller kvar i relationer som inte fungerar. Att dejta (och framför allt leva!) utan att känna sig ensam tror jag är en stor framgångsfaktor för välbefinnandet.
Ja man är ju ”stark” för att man inte har något annat val.Jag är så trött på att alla tror att jag är så kompetent, stark och reser mig upp efter alla nederlag.
Man kallar sig själv för att man är ensam.
Strunta i att bry dig om vad andra tror och tycker, men vad har du för alternativ till att resa dig upp? Vad har vilken människa som helst för alternativ?Jag är så trött på att alla tror att jag är så kompetent, stark och reser mig upp efter alla nederlag.
Man kallar sig själv för att man är ensam.