Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara mina reflektioner kring det ni skriver @ekra @Tranan och @Elektronen :)

Icke självvald ensamhet är ju såklart varken härligt eller bra för hälsan. Men om man känner sig ensam i sin vardag så tror jag verkligen att man ska jobba på det, dvs sina sociala relationer och att hitta nya sammanhang, än att i första hand leta efter det i en partner. Jag tror det bäddar för att man lättare går in och håller kvar i relationer som inte fungerar. Att dejta (och framför allt leva!) utan att känna sig ensam tror jag är en stor framgångsfaktor för välbefinnandet.

Absolut jag håller med dig, jag flyttade till Stockholm för min dåvarande sambos skull, hade nog aldrig flyttat hit annars. När vi gjorde slut efter att jag bott här 1,5 år kändes det extremt ensamt.
Nu känner jag mig inte alls ensam på samma vis även om jag är singel, har två barndomsvänner som bor här nu och lärt känna mer människor.
Att ha ett sammanhang är viktigt, är det jag hittat i dansen och det är väldigt okomplicerade människor i den gruppen.

Men det är inte lätt och jag har iaf upplevt att flera man träffat på dejter här är ganska ensamma, inte att de inte har vänner men de umgås inte så ofta.

Kan konstatera två saker efter den här helgen:
1. Jag har åtminstone inte brist på män som är intresserade av att vara något mer än "vanlig" vän. Vet dock inte helt säkert vad jag tycker om det.
2. Ovanstående är inte direkt ett problem just nu, eftersom männen jag känner är kloka och ställer in alla sociala aktiviteter nu pga coronan. De själva är friska och mår bra, men de vill inte ut och åka i kollektivtrafiken i onödan. Bra såklart, men fan, jag vill vara social mer än via messenger och är redan less på det här :(

(och inte dejtingrelaterat, men jobbet börjar kännas roligare igen eftersom det åtminstone innebär att jag har något att göra...)

Avslutade precis rtt samtal med Läraren där vi sagt hejdå och då sa han även ”puss” .. jag la på :confused:O_o
Säger ni det i telefon?
Känns inte som min grej

Snälla tranan, i välmening, ta det lugnt! Backa lite, låt GK höra av sig och låt henne få längta lite efter dig med! Akta så du inte kväver henne....

Det är fina gester med tulpaner och påskägg, men det kanske blir lite mycket i bland? Hon uppskattar dig säkerligen utan allt detta! Jag själv tycker det är jättejobbigt att få saker, det kanske är skrämmande för henne också?

Med tanke på att allt gick för fort fram sist, så gör inte om samma misstag! Låt henne vara sjuk i fred, låt henne höra av sig till dig! Tänk att ni ringer varannan gång? När du har ringt ett samtal, avvakta tills hon ringer dig nästa. Låt henne få visa hur mycket kontakt hon vill ha. När du landat i det kommer det kännas mycket bättre,för då slipper du kanske känslan av att du ger och ger, och får inte samma tillbaka? Det blir bara en ond cirkel!

Jag är VÄLDIGT lättkvävd! Jag måste få växa in, saaaakta men säkert. Träffar jag någon som håller lite avstånd i början så står jag ut, och ju mer vi lär känna varandra, desto mer vill jag höras och umgås. Men skulle någon ringa dagligen, flera gånger, då skulle jag backa. Och skulle jag börja få massa presenter så skulle jag få panik, dåligt samvete, och det skulle bara bli jobbigt. Och påhälsning utan att ha bett om det,speciellt vid sjukdom , då hade jag faktist tackat för mig! Det blir JÄTTEJOBBIGT för oss som inte är så! Och det handlar inte om att vi är mer eller mindre intresserade, utan vi behöver bara lite space och ”lite mer luft”

Så, andas, backa, vänta tills hon hör av sig, och sitt lugnt i båten så ska du se att det blir bra. Hon vet att du tycker om henne, du behöver inte överbevisa det. Och uppenbarligen tycker hon om dig med, så låt henne ta detta i hennes takt!

När hon ringer, berätta hur glad du blir av att höra hennes röst, oavsett om det gått 2 timmar eller 2 dygn. Försök tänka lite varannan gång som sagt, då ser du tillslut vad som är lagomt för henne!

Och nej, det är inte lätt att ändra sig, men tänk att det är minst lika svårt för henne att hålla jämna steg med dig.

Det kanske låter hårt, men jag vill bara att det ska bli bra för er.
Fast jag håller inte med dig. @Tranan ska inte ta det i någon annans takt, han ska ta det i sin takt. Med någon som har samma takt som honom ❤

Avslutade precis rtt samtal med Läraren där vi sagt hejdå och då sa han även ”puss” .. jag la på :confused:O_o
Säger ni det i telefon?
Känns inte som min grej
Jag har nu sagt det några gånger i slutet av samtal med en vän. Vännen började och sa det på ett sätt som gjorde att det kändes fånigt att inte svara likadant :p Första gången blev min enda tanke "Va? Vadfan sa vännen?!" men nu har jag vant mig och det känns lite som en kul grej. Det är dock den enda personen någonsin som jag sagt så till, och troligen den sista också.

Säger ni det i telefon?
Känns inte som min grej
Jag vill säga nej, men inser att ja.. det gör jag fan! Men bara när ingen annan är i närheten hahha. Min sambo sa det först (han säger det till vissa vänner med...), och i början var det fan hemskt, men sen har jag också börjat säga det...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V