Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skiljer mellan "autentiska" profiler med oseriösa syften och rena fabricerade fakeprofiler, det är framför allt de senare jag ser mängder av.

Pallar inte med min snubbe, vi har inte setts på evigheter på grund av schemakonflikter så nu sveper jag igen för att byggs upp lite av en ”bank” och gud vad tråkigt det är!

Han är så gullig (i text då)! Han kommer undan med att skicka hjärtsmileys utan att jag ens himlar med ögonen :confused:

Jag kan kalla honom JS. En vecka kvar tills vi ses.
Hmm. Men om jag oroar mig för att jag har lite väl mycket fjärilar i magen med tanke på att vi inte har träffats än så verkar det som om han har en hel hjord fjärilar. Han är väldigt entusiastisk. På ett gulligt vis.

Skäggstubb brukar kunna orsaka skav på insidan av låren också :angel:

Angående dejtande så träffade jag en tjej i måndags som jag tyckte att vi kom bra överens med varandra, men tyvärr så är vi i lite för olika delar av livet. Och här om dagen så hörde en annan tjej (som jag dejtade lite smått för ~6 år sedan förra gången jag var singel) och ville ses, får se när det blir :)

Var inte så schysst mot E igår.
Hånglade med en annan kille framför honom..
Gick iallafall hem med honom, sa förlåt och sen låg vi...

Han sa att jag får ju göra vad jag vill, men inte inför honom. Det fattar jag ju också egentligen....

Var inte så schysst mot E igår.
Hånglade med en annan kille framför honom..
Gick iallafall hem med honom, sa förlåt och sen låg vi...

Han sa att jag får ju göra vad jag vill, men inte inför honom. Det fattar jag ju också egentligen....

Det var väldigt långt över gränsen. Du är ingen dålig person (jag tycker om dig :)) men det du gjorde där var riktigt elakt. Jag har haft någon som haft liknande makt över mig (som heller inte är en dålig person) och det var inte roligt.

Jag skulle säga att du behöver besluta dig för något och det väldigt snart.

Det var väldigt långt över gränsen. Du är ingen dålig person (jag tycker om dig :)) men det du gjorde där var riktigt elakt. Jag har haft någon som haft liknande makt över mig (som heller inte är en dålig person) och det var inte roligt.

Nej, jag inser det ju nu :(
Så himla svårt att ta ett beslut, men jag borde det ju verkligen för hans skull. Vet ju redan vad svaret skulle bli..

Är inte det där en ganska knepig situation? Håller helt med om att det @pepp gjorde var långt över gränsen (sorry @pepp jag känner inte dig men tycker du verkar vara en genomhärlig människa i övrigt). Men vem har ansvaret? Självklart har en ett ansvar att inte såra eller vara elak, men så länge en är öppen med sina avsikter om att inte vilja ha ett förhållande borde det väl ligga mest ansvar på den andre att säga stopp om den blir sårad?

Är inte det där en ganska knepig situation? Håller helt med om att det @pepp gjorde var långt över gränsen (sorry @pepp jag känner inte dig men tycker du verkar vara en genomhärlig människa i övrigt). Men vem har ansvaret? Självklart har en ett ansvar att inte såra eller vara elak, men så länge en är öppen med sina avsikter om att inte vilja ha ett förhållande borde det väl ligga mest ansvar på den andre att säga stopp om den blir sårad?

Kan hålla med dig till viss del ändå..
Han vet ju att jag inte vill ha något förhållande och att jag är väldigt komplicerad..

Jag fattar inte ens att han gick hem med mig sen. Själv hade jag ju varit skitledsen.

Jag har som sagt varit i situationen själv... och jag anser att det inte är så enkelt. Naturligtvis har man ansvar för sina egna handlingar men det går ju faktiskt åt båda hållen. Är det verkligen rätt att fortsätta med något när man vet att det sårar? För mig är svaret nej och jag har brutit med en kille som jag kunde ha sårat rejält om vi hade fortsatt. Jag tyckte om honom men var inte kär, han var vansinnigt förälskad.

Känslor och kärlek är inte alltid enkelt.

Känns som mina och Ls olikheter och olika värderingar tar över.
Jag känner mig mest missförstådd och blir grinig när jag måste förklara vad jag menar och hur jag tänker om så mycket.

Jag vill ju ha den kontakten som jag har med bästis, en blick, ett ord och vi är där direkt. Blir det missförstod blir det skratt istället för sura miner.

Jag känner mig mest missförstådd och blir grinig när jag måste förklara vad jag menar och hur jag tänker om så mycket.

Jag vill ju ha den kontakten som jag har med bästis, en blick, ett ord och vi är där direkt. Blir det missförstod blir det skratt istället för sura miner.

Det är nog därför jag inte pallat engagera mig sedan senaste och det som störde mig mest i mitt tidigare förhållande om man ser bortom sådant som bara var "fel". Trivs bättre själv då.

Huh. Sådant är hemskt. Och också en av anledningarna till att en man som jag tidigare såg som vansinnigt attraktiv på senaste tiden blivit raka motsatsen. Han förstår mig verkligen inte. Det i kombination med att jag börjat hänga mycket med två kollegor som är just sådana att de förstår mig (och tycker om mig för att jag är jag, med allt "trassligt" som det innebär) gör att jag verkligen inte har tålamod för missförstånd. Jag umgås med kollegorna och märker hur jag kan vara mig själv fullt ut och bli omtyckt för det, hur all kommunikation flyter på och hur lätt vi skrattar åt allt. Sedan träffar jag den "attraktiva" mannen och känner hur jag bara får förklara allt hundra gånger om eller helt undvika vissa samtalsämnen eftersom jag inte orkar försöka få honom att förstå mig. Pga det har vi ingen kontakt alls nu. Vi träffades för någon vecka sedan och har därefter inte hörts alls. Lite trist, men samtidigt skönt att känna sig helt klar med honom. Som det är nu så orkar jag inte med några män öht förutom kollegorna.

Träffat den senaste dejten ett par gånger till, men hon ger fortfarande ingen intellektuell stimulans direkt. Den tjejen faller nog in i kategorin KK mer än något annat känns det som. Jag är dock ingen person som fungerar så bra med en KK, så blir nog till att avsluta det hela snart. Vill hellre satsa på att hitta något seriöst, det passar mig betydligt bättre. :)

Huh. Sådant är hemskt. Och också en av anledningarna till att en man som jag tidigare såg som vansinnigt attraktiv på senaste tiden blivit raka motsatsen. Han förstår mig verkligen inte. Det i kombination med att jag börjat hänga mycket med två kollegor som är just sådana att de förstår mig (och tycker om mig för att jag är jag, med allt "trassligt" som det innebär) gör att jag verkligen inte har tålamod för missförstånd. Jag umgås med kollegorna och märker hur jag kan vara mig själv fullt ut och bli omtyckt för det, hur all kommunikation flyter på och hur lätt vi skrattar åt allt. Sedan träffar jag den "attraktiva" mannen och känner hur jag bara får förklara allt hundra gånger om eller helt undvika vissa samtalsämnen eftersom jag inte orkar försöka få honom att förstå mig. Pga det har vi ingen kontakt alls nu. Vi träffades för någon vecka sedan och har därefter inte hörts alls. Lite trist, men samtidigt skönt att känna sig helt klar med honom. Som det är nu så orkar jag inte med några män öht förutom kollegorna.

Ja, jag blir tokig på det.
Skickade en bild på brorsans hund med en kommentar till. Han undrade vad jag menade och jag kände vara glöm det och då tycker han att jag är otrevlig men jag orkar verkligen inte.
Skickade samma till bästis som fattade ditekt och bara spann vidare på samma spår.
Jag vill ha det bandet och den förståelsen. Sen behöver man såklart inte tycka lika om allt vilket vi veekligen inte gör. Men just att dela samma humor, kunna läsa varandra och förstå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka