Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag träffade Nya M förra helgen blev det en sån stark kontrast att jag nästan blev tagen lite på sängen. Han fullkomligt överöste mig med frågor. "Så vad hände sen?", "Hur kändes det?", "Hur fick det dig att må?", "Vad tänkte du när det hände?" osv.
En sån människa vore för mig, som hämtad ur en mardröm![]()
Förstår att det inte uppskattas av alla, men det är ju en fördel i dejtingsvängen om nåt. Att man fastnar för olika saker.
Jag vill ju tro att jag uppskattar det också. Jag är som du, väldigt mycket analyserande och reflekterande känslomänniska. MEN Chattjejen var precis som du beskriver din dejt nu, och jag stod inte ut. Kände mig pressad och kvävd efter ett tag. Dejten är ju precis tvärt om. Nån balans kanske är det bästa för mig, eller så tror jag mig vilja ha nåt som jag egentligen inte pallar.Förstår att det inte uppskattas av alla, men det är ju en fördel i dejtingsvängen om nåt. Att man fastnar för olika saker.
Jag vill ju tro att jag uppskattar det också. Jag är som du, väldigt mycket analyserande och reflekterande känslomänniska. MEN Chattjejen var precis som du beskriver din dejt nu, och jag stod inte ut. Kände mig pressad och kvävd efter ett tag. Dejten är ju precis tvärt om. Nån balans kanske är det bästa för mig, eller så tror jag mig vilja ha nåt som jag egentligen inte pallar.
Mitt ex var sån. I början tyckte jag att det var jättebra. Efter ett tag kändes det som att jag var hos psykologen så fort vi hade en diskussion eller ett gräl...![]()
För övrigt så ska jag och frukostkillen träffas ikväll och prata, om allt. Har ni några tips på hur jag ska förhålla mig? Är det någon som känt likadant som jag, ensam i en relation? Och går det att lösa? Vad händer i huvudet på en ”inte prata i onödan” person? Någon som är så själv och kan dela med sig?
Jag är nog lite som din frukostkille. Skulle aldrig palla med någon som frågar sådär som den andra och jag är lite så att jag förutsätter att den andre berättar det den vill berätta, för så gör ju jag själv. Inte att man ska behöva dra svaren ur personen eller liksom lirka fram med rätt frågor.
För övrigt så ska jag och frukostkillen träffas ikväll och prata, om allt. Har ni några tips på hur jag ska förhålla mig? Är det någon som känt likadant som jag, ensam i en relation? Och går det att lösa? Vad händer i huvudet på en ”inte prata i onödan” person? Någon som är så själv och kan dela med sig?
Jag är nog också lite så - jag tycker du ska pressa försiktigt- Typ förklara att du vill gärna diskutera känslor- men gör det inte till en utfrågning där och då. Presentera typ "det här behöver jag för stt fungera bra i en relation, och ge honom sedan lite tid att smälta och förhålla sig till det - vill han ändras, mötas på mitten, så är det något som kommer växa fram över tid.
Lycka till!