Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev äntligen en ny dejt på mig och DB i går, fast jag svor lite över hur j** dålig framförhållning det blev.... Vet inte om han är urusel på att ta mina hintar, eller om han helt enkelt inte haft tid/möjlighet att planera in en ny dejt tidigare. Oavsett så bestämde vi vid 20-tiden att vi skulle gå ut och äta, då var jag precis klar med stallet och han höll på med ett byggprojekt hemma som han behövde avsluta. Så klockan hann bli nästan 22 innan vi träffades på en restaurant.

De första 10 minuterna var det lite stelt och krystat(?), så frågade han rakt på sak vad som var grejen med att jag inte vill dejta folk som har barn. Wow. Himla svår fråga att svara på "bara sådär"... så vet inte om han blev särskilt mycket klokare. Men så småningom blev det ett bra och rätt öppet samtal, om våra ex, föräldrar, kulturskilnader, m.m. Jag gillar att han är rak och vill ha ärliga svar. När restauranten stängde så gick vi till ett annat ställe och tog en kopp te (båda körde bil, så ingen alkohol inblandat), och fortsatte prata om allt möjligt samtidigt som stämningen blev alltmer laddad och flirtig. Han ser verkligen kalasbra ut, och jag tror vi båda skulle vilja gå hem tillsammans egentligen... Men pga han skulle upp tidigt med barnen och jag morgonfodra så åkte vi var till sitt.

Avslutade dock dejten med att hångla mellan bilarna utanför ett uteställe, kändes som vi var typ 15 igen... 😇😅 Han var tyvärr inte så bra på att kyssa som jag hoppats på, men det kanske berodde på nervösitet? Han kan få en chans till iaf, om han vill.

jag hade suuuuperlätt att bli förälskad förr o hade så mycket känslor överallt. Sen blev jag en ice queen som inte kände något alls i ganska så många år. Eller jo- men sällan, typ några gånger på 10 år. Sen träffade jag han jag träffar nu. Och började tina upp/smälta. Plötsligt kastas jag mellan alla möjliga känslor igen men med skillnaden att jag inte vet hur man hanterar det längre.O_o

Fast ska inte klaga för det är för det mesta en asskön känsla :love: )

Där känner jag så igen mig! Förälskad i typ allt och alla under tonåren 🙈😂 och sen tog det ända tills jag blev precis 25 innan jag träffade min sambo. Några nobbade jag under tidens gång; jag fick verkligen inte känslor för någon alls från ja 15 till 25. Dessutom blev jag "förstörd" av en barndomsväns jävla psyksjuka äckliga far så jag har aldrig innan min sambo vågat vara med någon annan så han hade en stor ära eller hur jag ska säga, för att visa hur sex ska vara på ett normalt vis, men det tog tid innan jag vågade öppna mitt hjärta ❤.

Det blev äntligen en ny dejt på mig och DB i går, fast jag svor lite över hur j** dålig framförhållning det blev.... Vet inte om han är urusel på att ta mina hintar, eller om han helt enkelt inte haft tid/möjlighet att planera in en ny dejt tidigare. Oavsett så bestämde vi vid 20-tiden att vi skulle gå ut och äta, då var jag precis klar med stallet och han höll på med ett byggprojekt hemma som han behövde avsluta. Så klockan hann bli nästan 22 innan vi träffades på en restaurant.

De första 10 minuterna var det lite stelt och krystat(?), så frågade han rakt på sak vad som var grejen med att jag inte vill dejta folk som har barn. Wow. Himla svår fråga att svara på "bara sådär"... så vet inte om han blev särskilt mycket klokare. Men så småningom blev det ett bra och rätt öppet samtal, om våra ex, föräldrar, kulturskilnader, m.m. Jag gillar att han är rak och vill ha ärliga svar. När restauranten stängde så gick vi till ett annat ställe och tog en kopp te (båda körde bil, så ingen alkohol inblandat), och fortsatte prata om allt möjligt samtidigt som stämningen blev alltmer laddad och flirtig. Han ser verkligen kalasbra ut, och jag tror vi båda skulle vilja gå hem tillsammans egentligen... Men pga han skulle upp tidigt med barnen och jag morgonfodra så åkte vi var till sitt.

Avslutade dock dejten med att hångla mellan bilarna utanför ett uteställe, kändes som vi var typ 15 igen... 😇😅 Han var tyvärr inte så bra på att kyssa som jag hoppats på, men det kanske berodde på nervösitet? Han kan få en chans till iaf, om han vill.

Haha, du får säga lite fint att ni får träna mera 😂😄.

Det är därför jag sagt tidigare att jag hänger i några veckor till, eftersom han är sjuk. Åtaganden är avverkade. Nu kan det inte vara så mycket mer ivägen. Känns det intressant nog för honom så får han prioritera nån dejt iaf.

Är i en väldigt liknande situation med personen jag dejtar, men här har det väl "bara" gått fem veckor. Och en del som förhoppningsvis blir bättre/annorlunda inom närmsta månaden, så jag väntar också ett tag till. Men förstår verkligen känslan.

Jag tror jag bestämt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi träffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tänkt om lite allt möjligt, men nu känner jag att det gått för långt med saker han kläcker ur sig, framförallt på fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag är trevlig, men inte direkt någon "a-tjej" (alltså en 10, en snygg tjej), varpå att när jag svarar något i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation så kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man får skämta och säga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "så får man inte säga längre". Att han dessutom fortfarande i princip vägrar säga, framförallt till kompisar och så, att vi är mer än vänner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefär 5 månader tillbaka "för att vi inte känner varandra" får mig bara att han känna som att han är en väl dold player.
Nu har jag med mig allt därifrån, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
Klokt! Osympatisk typ!

@Zinfernia fick du pratat något mer med ragget sedan??
Oj, jag trodde att jag redan hade skrivit om det. Förvirrad tramadolhjärna for the moment.

Men ja, vi pratade massor igår när han hade vaknat, han sov hos mig natten till idag och han kommer att göra det inatt också.
Han och flickvännen hade bestämt sig i fredags för att göra slut, innan han drog ut på kvällen.
Hon får bo kvar i lägenheten tills vidare och han får leta nytt boende.
Hon kommer dock att vara schysst och inte säga något om hans drogvanor till hans familj eller sin släkting så han klarade sig ändå undan den värsta elden, det hade kunnat bli väldigt mycket värre och han var själv lättad även om han på sätt och vis var ledsen också.

Han tyckte också att det var skönt att få prata ut om allt som hänt och att det var lättare att göra det med mig än med någon annan i hans närhet. Jag kan förstå varför, jag har aldrig varit dömande mot honom, jag är inte känslomässigt bunden till henne som hans familj är och han får förmodligen mer tröstande kroppskontakt från mig än vad han får från sina grabbkompisar. (Åtminstone har jag svårt att tro att han ligger och kramas med dem när han tycker att något är jobbigt)

Vi har inte bestämt något om framtiden än så vi får väl se 🤷‍♀️

Oj, jag trodde att jag redan hade skrivit om det. Förvirrad tramadolhjärna for the moment.

Men ja, vi pratade massor igår när han hade vaknat, han sov hos mig natten till idag och han kommer att göra det inatt också.
Han och flickvännen hade bestämt sig i fredags för att göra slut, innan han drog ut på kvällen.
Hon får bo kvar i lägenheten tills vidare och han får leta nytt boende.
Hon kommer dock att vara schysst och inte säga något om hans drogvanor till hans familj eller sin släkting så han klarade sig ändå undan den värsta elden, det hade kunnat bli väldigt mycket värre och han var själv lättad även om han på sätt och vis var ledsen också.

Han tyckte också att det var skönt att få prata ut om allt som hänt och att det var lättare att göra det med mig än med någon annan i hans närhet. Jag kan förstå varför, jag har aldrig varit dömande mot honom, jag är inte känslomässigt bunden till henne som hans familj är och han får förmodligen mer tröstande kroppskontakt från mig än vad han får från sina grabbkompisar. (Åtminstone har jag svårt att tro att han ligger och kramas med dem när han tycker att något är jobbigt)

Vi har inte bestämt något om framtiden än så vi får väl se 🤷‍♀️
Bra dom bestämde sig för att göra slut. Känns inte som det förhållandet va hälsosamt för någon utav dom. Han borde nog inte va i en relation överhuvudtaget :laugh:

Min manliga kompis håller på att skaffa tinder och jag gör undersökningar åt honom vad andra lägger ut för bilder och text. Och ja.. Män alltså..

Vad tycker ni är bra bilder och text för en man som söker kvinnor?
Jag kan rabbla upp tusen saker som INTE är bra att skriva på sin presentation :angel:
Men generellt. Det jag swipar höger på är följande:

Att det överhuvudtaget finns en presentation.

Att presentationen är välskriven och beskriver människan bakom skärmen. Bort med rader som endast består av smileys!
Jag vill att det framgår vad han lever för liv (till exempel om han har barn, om han arbetar, vad han gör på fritiden, etc)

Att presentationen inte består av en massa klyschor ("jag är här för att jag inte vill vara här") och att den känns genuin.

Att det finns humor i presentationen. Göteborgsvitsar går bort men självironi i lagom portion är bra!

Att åtminstone någon av bilderna visar ansiktet. Och jag kräks på gymbilder så personligen tycker jag att din kompis kan skippa sådana, hellre vardagsbilder. En annan sak är att bilderna inte bara består av selfies.

Först. @Voff mfl som diskuterar att kunna ses. Inser att jag beter mig ju åt det hållet just nu 😅 och jag har alltid med det i beräkningen, att någon kan bli less på att jag inte tar tag i att ses.

Min manliga kompis håller på att skaffa tinder och jag gör undersökningar åt honom vad andra lägger ut för bilder och text. Och ja.. Män alltså..

Vad tycker ni är bra bilder och text för en man som söker kvinnor?

Eftersom jag tror dina vänner tänker ett steg längre så tror jag det blir överflödigt men allmänt så är det nej tack för mig till gymbilder, alla typer av halvnakna bilder, badrum/säng gillar jag inte heller. Helt vanliga jäkla vardags/intressebilder är safe nog för mig.

Presentation absolut! Jag både är och inte är superpetig med presentationen. En rad kan räcka. En lång kan vara lika bra. Båda delarna är oftast katastrof hos män av de jag sett dock tyvärr.

Jag gillar när någon av bilderna är lite knasig. Jag måste ha en person med självdistans.

Jag tänker att det är ett bra sätt att visa sin personlighet på. Jag swipear oftast vänster för blir mest osäker med väldigt högenergiska människor o så tycker de då bara jag är tråkig. Och jag tramsar aldrig 😅 Mvh torrbollen :rofl:

Tack för alla tips till min kompis!
Blev fina bilder och en träningsbild, han tränar kampsport så ingen spänningsbild från gymmet. Sedan en text som mest troligt lockar inbitna akademiker, som han själv är. 🙂

Dock när han swipeade så insåg vi vilken otrolig skillnad på vad vi gillar hos tjejer. Var spännande att se straighta tjejer på tinder och inse vilken stor skillnad det är på dom och queertjejer.

Tack för alla tips till min kompis!
Blev fina bilder och en träningsbild, han tränar kampsport så ingen spänningsbild från gymmet. Sedan en text som mest troligt lockar inbitna akademiker, som han själv är. 🙂

Dock när han swipeade så insåg vi vilken otrolig skillnad på vad vi gillar hos tjejer. Var spännande att se straighta tjejer på tinder och inse vilken stor skillnad det är på dom och queertjejer.
Håller tummarna för honom! :up:

Av ren nyfikenhet, vilken är den största skillnaden?

Blev nyfiken, vad är skillnaden? Jag får ju inte upp de "helt" straighta tjejerna hos mig..

Edit - tvåa på bollen.

Bor någon förresten i Göteborg och vill dejta en smart, feministisk och otroligt empatisk man i mitten av 30-årsåldern så säg till.
Jag tror straighta kvinnor tycker han är attraktiv, dessutom är han riktigt bra på gitarr!

Haha! Undrar hur glad han blir över att jag lagt ut en kontaktannons..

Jag och vin & tapas-killen pratar vidare. Han är väldigt rar, jag är inte van vid så oskyldiga killar :laugh: Innan han la till mig som vän på Facebook frågade han väldigt försiktigt om han fick göra det men att "det är helt okej om du inte vill lämna ut den än. Eller ens någonsin".
Om han är lika gullig när vi ses lär det ju snarare vara jag som skrämmer bort honom :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka