Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur tänker du dig att ni ska kunna kommunicera alls om du inte ska kunna dra ett för dig vanligt skämt utan att sedan oroa dig för hur han uppfattade dig?
Du är ju som du är. Du kan inte slå knut på dig för att vara den du tror att han vill att du ska vara.
Jo jag vet att det är ohållbart! Och jag vet också att jag reagerar orimligt på saker ibland :) Nu var det lite miss i kommunikationen från båda håll, han förstod tydligen att jag skämtade även om jag inte märkte det, och jag förstod inte att han förstod utifrån vad han skrev ... så ja :angel: När vi faktiskt ses har det inte varit några problem med att förstå varandras skämt osv, då flyter allt på otroligt fint!

Som jag sa innan så är det mest att vi har så mycket kommunikation i text som kan göra mig lite nojig, för jag vet att det inte alltid är så lätt att få fram alla uttryck då. Är väl lite skadad från åren i skolan då många (som inte kände mig!) sa att jag alltid verkade så sur, när jag i själva verket inte var det :) Och killen med katten är den sista jag vill ska tro att jag är negativ :D

Uppdatering! Jag oroade mig helt i onödan, blev lite missförstånd och miss i kommunikationen bara :angel: Har hänt några gånger förut att jag inte fattat hans skämt i text, och vice versa. Det händer dock aldrig när vi ses! Eller ja, inte hittills i alla fall :) Nu ska vi ses imorgon, vi ska ha lite hemmabio hemma hos mig! :o:love:

Uppdatering! Jag oroade mig helt i onödan, blev lite missförstånd och miss i kommunikationen bara :angel: Har hänt några gånger förut att jag inte fattat hans skämt i text, och vice versa. Det händer dock aldrig när vi ses! Eller ja, inte hittills i alla fall :) Nu ska vi ses imorgon, vi ska ha lite hemmabio hemma hos mig! :o:love:

Så mysigt!

Hur blev det andra du träffade, har du lagt ner dem?

Så mysigt!

Hur blev det andra du träffade, har du lagt ner dem?
Åh jag vet inte riktigt, jag har ju fortfarande kontakt med Ingenjören ibland men där har vi ju sagt att vi tar det som det kommer. Sen har varken han eller jag tid att ses så ofta. Chattar lite med symaskinskillen ibland och han är sugen på att ses, men jag vill ju inte riktigt träffa någon annan tills jag vet hur det går med killen med katten :o Så kort sagt är väl de andra lagda på is, tills jag vet lite mer hur det känns med killen med katten :)

Åh jag vet inte riktigt, jag har ju fortfarande kontakt med Ingenjören ibland men där har vi ju sagt att vi tar det som det kommer. Sen har varken han eller jag tid att ses så ofta. Chattar lite med symaskinskillen ibland och han är sugen på att ses, men jag vill ju inte riktigt träffa någon annan tills jag vet hur det går med killen med katten :o Så kort sagt är väl de andra lagda på is, tills jag vet lite mer hur det känns med killen med katten :)

Okej! Låter fint det 😍.

Ghaaa...vaknade tvärförkyld idag. Kände att halsen spökade lite igår men hoppades på att det skulle bero på vårt kassa ventilationssystem som gått bananas på jobbet. Nu hoppas jag att jag inte smittat Musikern som har spelning i morgon och ska sjunga :(

Fick ett rart meddelande på morgonen. Det stärker när jag ska ta min förkylning och släpa mig till jobbet ikväll :love:

Jo, berättade för honom om grannens sms. Han tog det på rätt sätt...han asgarvade och sa att skulle hon tjuvlyssna så fick hon betala ;)

Förhållanden kan ju se ut på många olika vis, och behöver kanske inte definieras så noga.
Så sant, vi har sagt nu senast att vi bara är, så att säga... Men inte alltid lätt att tänka "rätt", ofta kommer oönskade tankar om att jag kanske bara är en trygg famn som bara behövs under en kortare period...

Ghaaa...vaknade tvärförkyld idag. Kände att halsen spökade lite igår men hoppades på att det skulle bero på vårt kassa ventilationssystem som gått bananas på jobbet. Nu hoppas jag att jag inte smittat Musikern som har spelning i morgon och ska sjunga :(

Fick ett rart meddelande på morgonen. Det stärker när jag ska ta min förkylning och släpa mig till jobbet ikväll :love:

Jo, berättade för honom om grannens sms. Han tog det på rätt sätt...han asgarvade och sa att skulle hon tjuvlyssna så fick hon betala ;)

Krya på dig och hoppas han inte blev smittad.

Haha, ja men det är rätt XD.

Svårt det där med hur man ska bete sig och göra... L vill inte ha ett förhållande just nu, även om vi bägge tycker om varann, och umgås ofta... Vill jag hitta någon att vara ihop med nu, eller kan det vänta till L känner sig redo för ett förhållande... Många funderingar, så få svar...
Kan ju vara så att det är vad för föhållande hon och du vill ha, och på vilket sätt osv det snarare är frågan om. Är nog ofta det hakar upp sig på de valbara alternativen i en idiotisk norm etc. Någon sorts förhållande har ni ju redan till varandra, varför inte bara i lugn och ro låta det vara så och se åt vilket håll det tar er? Varför måste det vara så mycket ettiketter på det jämt och ständigt.

Kan ju vara så att det är vad för föhållande hon och du vill ha, och på vilket sätt osv det snarare är frågan om. Är nog ofta det hakar upp sig på de valbara alternativen i en idiotisk norm etc. Någon sorts förhållande har ni ju redan till varandra, varför inte bara i lugn och ro låta det vara så och se åt vilket håll det tar er? Varför måste det vara så mycket ettiketter på det jämt och ständigt.
Jag är väl lite sådan som person, alldeles för lätt att se saker i svartvitt, främst kanske i svart... Jag jobbar på det, men tankar smyger sig på ändå.. M

• Gilla
Reactions: ptr
Så sant, vi har sagt nu senast att vi bara är, så att säga... Men inte alltid lätt att tänka "rätt", ofta kommer oönskade tankar om att jag kanske bara är en trygg famn som bara behövs under en kortare period...
Du får väl ta det som det kommer och försöka träffa andra som du känner dig bekväm.

Varje gång jag tittar på klockan gör jag nu automatiskt en överslagsräkning för att veta vilken tid det är i CA. Igår var vi så inne i samtalet att han glömde av tiden och kom lite sent till jobbet, i morse stannade han uppe en timme extra för att hinna prata lite innan min arbetsdag började. Om knappt tre timmar vaknar han igen och idag har vi 7 ostörda timmar på oss 😁

Jag har aldrig i hela mitt liv kunnat hålla igång samtal med nån så här. Pratade inte ens så här mycket med sambon :rofl:

Jo jag vet att det är ohållbart! Och jag vet också att jag reagerar orimligt på saker ibland :) Nu var det lite miss i kommunikationen från båda håll, han förstod tydligen att jag skämtade även om jag inte märkte det, och jag förstod inte att han förstod utifrån vad han skrev ... så ja :angel: När vi faktiskt ses har det inte varit några problem med att förstå varandras skämt osv, då flyter allt på otroligt fint!

Som jag sa innan så är det mest att vi har så mycket kommunikation i text som kan göra mig lite nojig, för jag vet att det inte alltid är så lätt att få fram alla uttryck då. Är väl lite skadad från åren i skolan då många (som inte kände mig!) sa att jag alltid verkade så sur, när jag i själva verket inte var det :) Och killen med katten är den sista jag vill ska tro att jag är negativ :D

Text är svårt!
Alla mina och Vs missförstånd har varit när vi tolkat text fel 😅
Vi gillar att skriva mycket men när man inte kan tolka tonfall, kroppsspråk osv är det lätt att det blir lite galet, speciellt när man inte känner varandra helt hundra.

Men bra att ni kunde förstå varandra och att det är bra när ni ses, det är ju viktigast 😊

Hakuna matata, de är ord som är bra
Hakuna matata, gör att man blir glad
+övriga som svarat.

Fattar fortfarande inte varför vissa enbart eller nästan enbart har Hakuna matata som enda text i sin presentation:confused:

Men men... Har på mindre än 24 timmar blivit utsatt för killar som föreslagit "busa" :yuck: Förklarat att vi inte kan träffas pga svår allergi mot sådan som använder "busa"...

#singelforever

+övriga som svarat.

Fattar fortfarande inte varför vissa enbart eller nästan enbart har Hakuna matata som enda text i sin presentation:confused:

Men men... Har på mindre än 24 timmar blivit utsatt för killar som föreslagit "busa" :yuck: Förklarat att vi inte kan träffas pga svår allergi mot sådan som använder "busa"...

#singelforever

Hade tyckt om det :) känns som lättsamt!

En kollega berättade precis att en annan kollega nu är singel.
En kollega jag är mycket intresserad av:
20190927_193850.webp

Frågade om han visste om det och kollegan svarade "Han är väl inte blind heller" 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 848
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka