Alla tar S och N sida.
Jag har förlorat så mycket vänner![]()
Åh, pepp
Vill bara inflika lite om mina erfarenheter här.
Jag var tillsammans med en kille i 4 år, och typ alla våra vänner var gemensamma.
Han var en mansbebis, och när jag gick in i väggen höll förhållandet inte längre. Vi gjorde slut. Sa dock att han kunde bo i min lägenhet tills han hittat något nytt... 6 månader senare hade han inte gjort ansats till att hitta ett eget boende.
Just då råkade jag träffa en kille vilket jag då sa till exet. Till mig sa han att det var lugnt, till alla våra gemensamma vänner sa han att jag var otrogen och att det därför tagit slut.
En enda vän hörde av sig och frågade hur det var med mig. Ingen annan hörde av sig och jag vågade ju inte höra av mig till dem heller för jag trodde de tyckte illa om mig och tagit exets parti.
Det är typ 5 år sedan nu, och många utav dessa gamla vänner delar jag intressen med än idag. Har pushat mig själv till att ta kontakt med ett fåtal på senaste och det har varit väldigt uppskattat! Det har visat sig att de inte alls tog hans parti, eller insett att exet var en rövhatt senare, men inte vågat höra av sig till mig. Eller att de försökt höra av sig genom att typ gilla en bild på instagram eller något, och att jag inte fattat hinten...
Nu hoppas jag att det inte tar 5 år för dig innan du slutar känna dig som den ensammaste personen i hela världen. Men ibland är det ju så att folk backar av lite när en mår dåligt, för att de tror att man behöver lite space. Även om allt man vill är att umgås och känna att man har vänner kring sig.