Jobb tänker jag är en vanlig fråga, det kan ju säga en del om vad någon har för intressen och så.CAD/BIM samordnare funkar bra det med. Nej det spelar ingen roll vad du skriver för yrke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobb tänker jag är en vanlig fråga, det kan ju säga en del om vad någon har för intressen och så.CAD/BIM samordnare funkar bra det med. Nej det spelar ingen roll vad du skriver för yrke.
jobb är ganska lungt att de frågar, men följdfrågan vad man tjänar som sådan som är lite surt.Jobb tänker jag är en vanlig fråga, det kan ju säga en del om vad någon har för intressen och så.
Ja det håller jag med om. Obegripligt.jobb är ganska lungt att de frågar, men följdfrågan vad man tjänar som sådan som är lite surt.
Varför var den knäpp?Han hade en knäpp presentation
Skruvad, sa inget som kunde tolkas seriöst.Varför var den knäpp?
Kan väl tillägga att dessa yrken hjälper nog ordentligt när det gäller antalet matches på Tinder för män.
1. Pilot
2. Entreprenör
3. Brandman
4. Läkare
Entreprenör? Nej då blir det stormvindar i mina varningsflagg![]()
Entreprenör? Nej då blir det stormvindar i mina varningsflagg![]()
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså.När många tänker entreprenör så tänker kanske de flesta på Elon Musk och multimiljonär![]()
Just det där med "försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap" är PRECIS det jag tänker när det pratas om att vara entreprenörJag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså.Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
Jag tänker falafelvagnJag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså.Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
Jag tänker mer i riktningen bloggare, "influencer" eller liknande kvasiyrken där folk försöker skrapa ihop en företagsliknande försörjning utan affärsidé eller ämneskunskap. Långt ifrån Elon Musk, Richard Branson, Petter Stordalen m fl alltså.Begreppet entreprenör känns som det släpats i smutsen, för tjugo år sedan uppfattade åtminstone jag det helt annorlunda.
Så olika det är men nog har jag dejtat folk inom ganska liknande branscher. Har mest dejtat ingenjörer eller folk inom ekonomi (främst finansbranschen).
De flesta på senare tid har varit från finansbranschen och det är väl delvis för att man har något gemensamt. Nu jobbar jag inte inom just den branschen, men brinner för finansvärlden och hoppas kanske jobba med något sådant i framtiden. Arbetsnarkomanen jobbar i finansbranschen tex och vi har ju en del att snacka om bara där![]()
Jag associerar entreprenör med nån som typ spränger bort berg och som är som en bulldozer till sin personlighet. Verkligen 100% fritt från charm.Utgick från den här...
https://www.metro.se/artikel/här-är-yrkesgrupperna-som-är-populärast-på-tinder-xr
Haha, jasså?
Kanske inte är populärast i Sverige dock. Eftersom det kommer från Tinder kan det ju vara från USA eller ett snitt över världen.
När många tänker entreprenör så tänker kanske de flesta på Elon Musk och multimiljonär![]()
gud, prata tåg, ibland så får en tågnörd tag i mig och vill prata tåg! jag kan bara signalsystem! känner med dig!Haha, själv är jag döless på att dejta branschfolk. Jag gillar mitt jobb och trivs asbra men när jag är ledig vill jag absolut inte prata tåg.
Men det beror säkert på vad man har för intressen i övrigt.
V är sjukt duktig på sitt jobb men har noll intresse av att prata tex badrumsdesign när han är ledig.
Vi kan roa varandra med lustiga anekdoter men inte mer än så.
Personligen skulle jag inte se dessa yrken som fördelar i och med att det ofta är personer som jobbar mycket, jobbar oregelbundet och kanske är borta mycket på annan ort och är svåra att få tid till att ses. Brandman tycker jag är lite coolt, men skulle samtidigt tycka det var ganska jobbigt att vara partner till en sån i och med den risk de utsätts för i sitt jobb. Likaså polis. Så de kanske får matchningar, men jag tror inte de har lättare att hitta en relation än gemene man.Kan väl tillägga att dessa yrken hjälper nog ordentligt när det gäller antalet matches på Tinder för män.
1. Pilot
2. Entreprenör
3. Brandman
4. Läkare
gud, prata tåg, ibland så får en tågnörd tag i mig och vill prata tåg! jag kan bara signalsystem! känner med dig!
Jag tänkte på det där med arbetets omfattning... du har ju beskrivit i tråden att det är normalt med 80+ timmars arbetsvecka i den branschen om jag minns rätt, vet du vad orsaken till det kan vara? Är det "mycket vill ha mer"? Eller att det är så oerhört tillfredsställande eller skojigt att man helt enkelt inte kan hejda sig? Finns det någon konkret omständighet som skulle kunna betecknas som orsak, menar jag?Arbetsnarkomanen jobbar i finansbranschen tex och vi har ju en del att snacka om bara där![]()