Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår inte bra i kaos heller - fast här är rätt råddigt för tillfället. Försöker att hålla bohörnet rensat som ett lugnt hörn så får svallvägorna av prylar hållas runtom.

Låter klokt! Själv kunde jag inte ens ta hem en kompis när det var som värst, var skulle vi vara :o Vi sågs ute på tävlingar istället. Det kändes väl okej då men i efterhand så var det inte okej.

Låter klokt! Själv kunde jag inte ens ta hem en kompis när det var som värst, var skulle vi vara :o Vi sågs ute på tävlingar istället. Det kändes väl okej då men i efterhand så var det inte okej.
Som vuxen har man bättre förmåga att låta det vara de besökandes beskymmer om inte jag har städat i mitt hem. Nu är mitt hem ignetligen mera en arbetsplats så drömmen och förhoppningen om att det ska bättra sig varteftersom får väl ge närign åt att stå ut med det tills dess det bättrat sig.

Jag kunde inte det förr. På blodsockerfallens tid - 15 år sen eller så. Då kunde jag t.o.m. vakna av att vara hungrig.
Nu när jag inte äter så mycket kolhydrater är det inga bekymmer att vänta med ätandet till lunch.
Inte rätt tråd för det antar jag men allt det där med blodsockerfall och så är lite av en "skröna" om man är "frisk", kroppen hanterar att hålla blodsockret jämnt alldeles utmärkt även under långa fasteperioder.

Var jag övertygad om med tidigare - numer konstaterar jag bara att vi är olika och har olika förutsättningar samt att dessa ändras över tid.
Man känner vad man känner men vad som händer är inte (om man är frisk) det som medicinskt kallas för lågt blodsocker, det kan drabba folk som har diabetes (och säkert en del andra sjukdomar).

Om du läser där, står det tydligt att det är extremt blodsockerfall som medför medvetslöshet som inte friska får, tack vare leverns glykogenförråd
??? Läser du hela texten eller bara vissa delar tolkat som du vill. Det är väldigt OT oavsett men det är så som jag skrev att det som medicinskt tolkas som lågt blodsocker eller blodsockerfall är inte något friska personer får. Sedan kan man känna effekten av en sänkning (som fortfarande inte är samma sak) och/eller något annat som man tolkar som det.

"En frisk person ska inte kunna få denna typ av livshotande blodsockerfall

Kroppen har system som motverkar att blodsockret blir alltför lågt. Vi har ett lager av så kallat glykogen i musklerna och framför allt i levern. Detta glykogen omvandlas till socker när blodsockernivån börjar bli låg, om det har gått alltför många timmar sedan föregående måltid. Detta händer till exempel när vi sover. Det får nämligen inte bli tomt på socker i blodbanan eftersom hjärnan inte kan fungera då.

Övriga organ fungerar också dåligt om blodsockernivån blir alltför låg.

Personer med diabetes riskerar blodsockerfall eller insulinkänning

De personer som riskerar att få blodsockerfall, även kallat insulinkänning, är de som har diabetes. Det är särskilt vid insulinbehandling som risken uppkommer. Men flera av de blodsockersänkande tabletter som finns, kan också orsaka för lågt blodsocker."

Man känner vad man känner men vad som händer är inte (om man är frisk) det som medicinskt kallas för lågt blodsocker, det kan drabba folk som har diabetes (och säkert en del andra sjukdomar).
Som frisk kan man uppleva blodsockerfall - det är däremot inte samma sak som lågt blodsocker i medicinsk mening som diabetiker upplever. Men en dipp (inom normal spann och ibland strax under) kan man ändå få känningar av även om kroppen så småningom jämnar ut det av sig själv som frisk.

??? Läser du hela texten eller bara vissa delar tolkat som du vill. Det är väldigt OT oavsett men det är så som jag skrev att det som medicinskt tolkas som lågt blodsocker eller blodsockerfall är inte något friska personer får. Sedan kan man känna effekten av en sänkning (som fortfarande inte är samma sak) och/eller något annat som man tolkar som det.

"En frisk person ska inte kunna få denna typ av livshotande blodsockerfall

Kroppen har system som motverkar att blodsockret blir alltför lågt. Vi har ett lager av så kallat glykogen i musklerna och framför allt i levern. Detta glykogen omvandlas till socker när blodsockernivån börjar bli låg, om det har gått alltför många timmar sedan föregående måltid. Detta händer till exempel när vi sover. Det får nämligen inte bli tomt på socker i blodbanan eftersom hjärnan inte kan fungera då.

De personer som riskerar att få blodsockerfall, även kallat insulinkänning, är de som har diabetes. Det är särskilt vid insulinbehandling som risken uppkommer. Men flera av de blodsockersänkande tabletter som finns, kan också orsaka för lågt blodsocker."

Det är ju du som tolkar texten som en analfabet!

Men snälla lilla, jag tror att jag har bra mycket mer kunskap om kroppens fysiologiska funktioner än du. Så lägg ner.
Det står i texten jag länkade till och citerade.

"
En frisk person ska inte kunna få denna typ av livshotande blodsockerfall

De personer som riskerar att få blodsockerfall, även kallat insulinkänning, är de som har diabetes. Det är särskilt vid insulinbehandling som risken uppkommer. Men flera av de blodsockersänkande tabletter som finns, kan också orsaka för lågt blodsocker. "

Och ja jag släpper det nu men helt fantastiskt, varför är det ens någon mening att länka eller ge källor när det inte spelar någon roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
388
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
719
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka