Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ev träffa en kille från hp i helgen 🙈 kruxet är bara att han bor 10 mil bort o är ensamstående förälder 🙈 han skulle iofs vara barnledig (eller vad man säger i helgen) men jag som hmm dels inte träffat ngn som bor mer än max 3 mil bort o inte har barn. Är detta ngt som kanske är dömt o misslyckas iom barn och avstånd? Kan tilläggas att jag jobbar blandat dag/kväll och helger🙈🙊

Ska ev träffa en kille från hp i helgen 🙈 kruxet är bara att han bor 10 mil bort o är ensamstående förälder 🙈 han skulle iofs vara barnledig (eller vad man säger i helgen) men jag som hmm dels inte träffat ngn som bor mer än max 3 mil bort o inte har barn. Är detta ngt som kanske är dömt o misslyckas iom barn och avstånd? Kan tilläggas att jag jobbar blandat dag/kväll och helger🙈🙊
Nej det är inte dömt att misslyckas men det är väl klart att rent logistiskt så är det lite jobbigare. Om det fungerar eller inte beror på personerna som är inblandade och graden av intresse som uppstår.

Nej det är inte dömt att misslyckas men det är väl klart att rent logistiskt så är det lite jobbigare. Om det fungerar eller inte beror på personerna som är inblandade och graden av intresse som uppstår.

Han verkar väldigt trevlig och vettig och väldigt mån om sitt barn, och jag är väll egentligen inte så skrämd av att han har barn, utan är väll kanske mest avståndet egentligen som avskräcker.
Iom att jag själv inte vet än om jag någon gång vill ha barn så är det rätt skönt å isf kanske inte känna det kravet att skaffa barn :)

10 mil tycker jag inte är så farligt beroende på vad det är för väg och möjligheter att åka med annat än bil.
Jag har många kompisar i en stad 8 mil bort. Men det går pendel utan byten så det är jättesmidigt att ta sig dit.

Pratade med en kompis om danskillen, hon tycker att jag friend zonat honom helt :o , iom att enda gångerna jag frågat om vi ska göra något har andra kompisar varit med och första gången var även min dåvarande kille med :angel:. Jag kan förstå hennes poäng.

Kände mig ju lite dissad i fredags när han inte fortsatte konversationen, men får väl kanske ta mod till mig och fråga om bara han och jag ska göra något.

Men jag kan ju inte vara den enda här som känner att dem inte är så bra på att ragga och eller inte är den naturligt flörtiga typen ? Hur gör ni för att killen ska fatta att ni är intresserade ?

10 mil tycker jag inte är så farligt beroende på vad det är för väg och möjligheter att åka med annat än bil.
Jag har många kompisar i en stad 8 mil bort. Men det går pendel utan byten så det är jättesmidigt att ta sig dit.
Tar väll 1 1/2 timme med bil och 2 timmar med SL och 2 byten ^^

Det är absolut inte dömt att misslyckas men jag tänker att det beror lite på vilken typ av relation man vill ha, är du flyttbar i ett senare skede om ni önskar det (misstänker att han inte är det så länge barnet är barn)? Om det är tillfälligt eller om båda är bundna till respektive plats, ser du att du vill bli sambo eller fungerar särbo lika bra? Jag tycker det är i längsta laget om det är för "evigt" men det beror ju så himla mycket på hur man är som person och vilken relation man vill ha :) Jag är gärna sambo, har ganska mycket att göra (häst) och "behöver" ha vardagen ihop med min partner för att trivas och känna att jag hinner umgås utan att stressa runt hela tiden! Min partner bodde i Sthlm (jag utanför Gbg) när vi blev tillsammans. Vi hade ett distansförhållande i 7 månader innan han flyttade ner. För oss var det hela tiden bara tillfälligt och redan efter några månader var jag trött på distansen ;) och då fanns heller inga barn att ta hänsyn till. Men då var sträckan betydligt längre men å andra sidan bra med tåg! Så det beror väl på men ge det en chans tycker jag om det i övrigt känns som en bra snubbe :) allt går ju att lösa!

Längtar efter helgen nästa vecka då jag förhoppningsvis kan träffa nyårskillen en tredje gång. Hatar att inte kunna träffa honom hos mig, utan vi måste alltid ses ute eller hemma hos honom i sådana fall, och jag är inte direkt den som skulle kunna "bjuda in" mig själv till honom så det jag kan göra är typ fråga om en till fika..

Nätdejting är sjukt tråkigt, jag lägger i snitt max 15sek/dag på det. Vilket ju såklart gör att det händer väldigt lite där 😛

Men har skrivit lite med en kille senaste månaden (rekord! Jag har skickat hela 5 meddelande - och inte dissat honom ännu!)
Idag skrev jag i varje fall att jag tröttnat helt på hp, och frågade om han ville träffas på onsdag när jag jobbar i staden han bor i.

Jag vet inte om det ska räknas snabbt eller långsamt med en träff nu - men jag är sjukt nervös redan 😁 får se om han loggar in innan onsdag bara, han är lika (in)aktiv som jag är där....

Skrev till Malmö att jag var tveksam och att vi måste ta minst en fika och snacka igenom allt noga om vi ska ligga igen. Han svarade snabbt att han förstår helt men kom inte mer fler initiativ. Så vet inte hur det blir där.

Köpenhamn planerar att ta tag i sitt ensamdejtande och ska ev skapa en ny profil för det, med lite nya bilder. Får se om det gör att han hittar någon som gillar :).

Blir antagligen en träff med Nya i helgen. Jag är barnfri och Köpenhamn är på jobbresa så det är ju ett gyllene tillfälle. Nya blev hur som helst jätteglad! Så jag tror det blir skoj

Jag är så sämst på Tinder. Har ju tänkt ta tag i det så länge nu. Har engagerat mig lite den senaste veckan totalt:

1. Raderade alla mina konversationer där jag skrivit senast utan svar (inte raderat någon sedan september 2017). Dvs alla konversationer, jag lämnar aldrig något obesvärat utan unmatchar om jag ledsnar. Fair ansträngning dag 1.

2. Orkade inte skriva "Hej" till mina knappa 50 matchningar (återigen inte raderat någon sedan 2017 förutom de jag medvetet avmatchat såklart). Ska göra det någon dag. Sen.

3. Swipeade häromdagen höger på en med en bild av en björn som väntade på att få sätta upp julgranen :laugh: Matchade och han skriver till mig på engelska. Jag skiter i vilket och svarar på svenska och han verkar förstå?

4. Swipeade lite nu (okej 2 st). Första är Johan Glans-look a like med skägg :love: men nej tack. Nästa är Duvchi-look a like på en sådan vidrig bild jag hatar (bar överkropp i säng :yuck:). Råkar ge en superlike och matchar. Ger upp.

Ny lyssnar jag på Duvchi och spelar Mexican train :love:

Jag är så sämst på Tinder. Har ju tänkt ta tag i det så länge nu. Har engagerat mig lite den senaste veckan totalt:

1. Raderade alla mina konversationer där jag skrivit senast utan svar (inte raderat någon sedan september 2017). Dvs alla konversationer, jag lämnar aldrig något obesvärat utan unmatchar om jag ledsnar. Fair ansträngning dag 1.

2. Orkade inte skriva "Hej" till mina knappa 50 matchningar (återigen inte raderat någon sedan 2017 förutom de jag medvetet avmatchat såklart). Ska göra det någon dag. Sen.

3. Swipeade häromdagen höger på en med en bild av en björn som väntade på att få sätta upp julgranen :laugh: Matchade och han skriver till mig på engelska. Jag skiter i vilket och svarar på svenska och han verkar förstå?

4. Swipeade lite nu (okej 2 st). Första är Johan Glans-look a like med skägg :love: men nej tack. Nästa är Duvchi-look a like på en sådan vidrig bild jag hatar (bar överkropp i säng :yuck:). Råkar ge en superlike och matchar. Ger upp.

Ny lyssnar jag på Duvchi och spelar Mexican train :love:
Haha lite murphys på den. Kan inte musiken men något du gillar i lurarna, ett glas vin i näven och en skön position i soffan kanske kan generera lite fler swipes? Antar att det är rätt omöjligt att swipa slut?

Det diskuterades ju förut om kravlistor och sådär... Och att kommunikation är en viktig faktor. Det är mååånga nätdejtare jag avpoletterat för att kommunikationen inte funkar.
Har snackat med en snubbe av och till sen lång tid tillbaka. Har konstaterat gång på gång att han är dum i huvudet men av nån anledning ändå märkt av en dragning och fortsatt prata till och från, och sågs slutligen i augusti. Vi har setts några gånger till sen dess och jag har fått konstatera att jag trivs jävligt bra i hans sällskap. Tji fick jag :D

Har fortfarande inte orkat börja Tindra igen. Men kollar de andra dejtingsiterna jag är på ibland om det kommit något interessant meddelande.

Skrev faktiskt till en kille i dag vars presentation var rätt bristfällig, men han såg bra ut på bild och angav att han skulle vilja bo på en gård. Utöver det så omtalade han sig själv som "snall".... varningsklocka, I know :p. Men jag frågade iaf om han hade några andra egenskaper utöver att vara snäll. Blir interessant att se vad/om jag får svar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 134
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar