Och jag lyckades ju med att inte ligga förrän på tredje dejten med Nyskild. Var hemma hos honom igår, vi satt och snackade nervöst i soffan, kelade, hamnade långsamt i säng, och sen fixade vi lite käk och fortsatte snacka och kela, nu mer avspänt, och sen sov jag över. Vi hade det jättebra.
Men precis som jag misstänkt från start att det skulle kunna bli med denna person så har jag fått lite att fundera på. Från känslan igår - inslingrad bredvid honom i soffan innan läggdags, hjärtat som tickar alldeles för fort och de goa känslorna som bara rusar i kroppen och säger "hur mycket åt helvete det än går är det värt allt att få känna så här när jag är intill honom just nu", till känslan dagen efter när vi sagt hejdå, en stor lite gnagande fundersamhet, som att jag försöker lösa ekvationer som inte går ihop.
Han är så jäkla bra och fin. Genuint intresserad och ärlig. Det går lätt att öppna upp och vi har snackat väldigt fritt om bl.a. skilsmässor, dejter, sexualitet, självförtroende, uppväxt... och vad vi vill framåt. Jag har ju vetat redan från första dejten att han inte är redo för nåt seriöst, och hade han sagt att han var det i det läge han är nu (nyligen brutit ett 12 år långt förhållande och de har knappt flyttat isär ordentligt) så hade jag nog haft än större anledning att fly, jag gillar ju att han har självinsikt. Och jag vill ju också gärna ta det soft och dejta andra, så däri ligger ingen konflikt.
Men, känslorna. Jag gillar honom väldigt mycket, han är nån jag definitivt kan falla för, och jag VILL ju bli förälskad och det vill inte han. Han är tydlig med det, och är mån om att inte såra.
Så hur tänker jag här? Jag får försöka kyla ner mig och se tiden an antar jag. Vi har bara setts tre gånger, känslor kan svänga av sig själva eller ibland låta sig kontrolleras. Kanske kan det gå vägen denna gång. Men är jag dum nog att fortsätta knarka förälskelsepirr så får jag ta smällen. Jag vet vad jag ger mig in på och litar i vanlig ordning på min självbevarelsedrift som plockar upp mig innan nåt blir för obalanserat och destruktivt. Känslan av att vi kan vara så pass öppna med varandra redan är i alla fall skön, att det inte är ett snack som kommer upp på dejt 7 eller 10.
Ska nog försöka få till nån ny dejt snart i alla fall, det brukar ju kunna vara en bra åtgärd för att omfokusera lite.