Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så har pratat med tjejen jag skulle dejta idag men sköt upp det till onsdagen.
Jag förstår att man inte vill gå på dejt med magsmärtor.
Men får känslan av att hon är ute efter en bostad mer än ett förhållande.
vill veta mycket detaljer om hur jag bor, vad jag jobbar med, vad jag tjänar.
Snart blir det en Tranan special, Jag Flyger iväg!

Trist känsla, du gör rätt i att vara rädd om dig!

kl

Har varit borta från buke ett tag men nu känner jag hur mkt jag saknat det, särskilt trådar som denna :love:

Har spanat in en snubbe på en annan avdelning på jobbet, gjort en liten förundersökning och konstaterat att han NOG är singel (inte skriven på samma adress som någon och inget tecken på ett förhållande på fb :D). Problemet är att han nog inte ens är medveten om att jag existerar, så jag kan inte gärna lägga till honom på fb utan att ha uppmärksammat honom om det först... Hur tar man kontakt liksom? :o ser honom inte särskilt ofta och nu dröjer det minst 14 dagar tills nästa gång.

Nästan alla män jag haft kontakt med via nätet i dejtingsammanhang har ganska tidigt frågat hyfsat mycket om hur jag bor, vad jag jobbar med och inte en enda gång har jag tänkt tanken att de vill flytta in och leva på min inkomst..

Bokade just in en heldag att leka hästskötare hos min vän nästa helg igen, efter att varit borta hela denna helgen också (i hästens tecken). Och helgen efter det ska jag för första gången hem till bästa @Bison o Rubens rosa lya! :love: För att kolla på hästclinic och hennes häst o stall såklart. Sedan borde min häst vara nog igång att börja åka på träning och det kommer bli helgdagar kombinerat med att leka hästskötare då med.

Går bra med att inte vara singel osv. Snart blir jag utsparkad ur denna tråd :rofl:

Nästan alla män jag haft kontakt med via nätet i dejtingsammanhang har ganska tidigt frågat hyfsat mycket om hur jag bor, vad jag jobbar med och inte en enda gång har jag tänkt tanken att de vill flytta in och leva på min inkomst..

Näe, men då har dom inte frågat hur mycket du tjänar också eller ? ;)

Förövrigt frågar jag lika ofta tjejer hur dom bor. Det är bara intressant att veta hur dom lever som...
Ingen baktanke.

I Stockholm är bostadsfrågan ett vanligt samtalsämne. Det väl både att det är något som alla kan relatera till på ett eller annat sätt men även antagligen ett sätt att indirekt få reda på social status. Att fråga om inkomst är dock lite mer suspekt.

Så har pratat med tjejen jag skulle dejta idag men sköt upp det till onsdagen.
Jag förstår att man inte vill gå på dejt med magsmärtor.
Trist att det inte känns bra. Fråga om vad någon tjänar känns väldigt avigt. Men frågor om jobb och bostad är ju fullt normalt tycket jag. I mitt fall skulle jag nog fråga en hel del om den andras bostad - men inte för att flytta in till utan snarare åt andra hållet, att slippa att någon vill flytta in hos mig snabbt (Been there.. Done that...)

Hjälp... Jag har laddat ner HP-appen. Hur tänkte jag nu? :nailbiting: Jag var medlem där för några år sedan och har varit på några dejter, men det har liksom inte blivit något. Är ni artiga och svarar alla som skriver? Jag har blivit "bortskämd" med Tinder och ovan vid att vem som helst kan skriva. Går det förresten att stänga av allt himla plingande i telefonen?

Okej, känns ju som att du har svaret redan.
Efter 8-10h borde du ha fått lite pirr om det varit rätt ? Men alla fungerar väl olika...
Eller är det för att du hade trevligt som du vill umgås lite till ?
För mig måste attraktion finnas från början.
Det är för att jag är så osäker på vad jag känner. Det kan vara så att jag känner som jag känner för att jag är lite rädd och behöver mer tid.

Det är sällan man hittar någon som det flyter på så bra med, jag har genuint trevligt i hans sällskap, han är kul, vi har jättemycket (ganska udda saker) gemensamt, och det har trots allt hänt mig fler än en gång tidigare att jag fått känslor för någon jag känt en längre tid trots att det fanns noll intresse från början.

Så det känns dumt att liksom kasta bort honom redan efter två möten för att jag inte hunnit börja bli förälskad.

Samtidigt som jag blir lite stressad av att han verkar mer intresserad redan. :nailbiting:

Hjälp... Jag har laddat ner HP-appen. Hur tänkte jag nu? :nailbiting: Jag var medlem där för några år sedan och har varit på några dejter, men det har liksom inte blivit något. Är ni artiga och svarar alla som skriver? Jag har blivit "bortskämd" med Tinder och ovan vid att vem som helst kan skriva. Går det förresten att stänga av allt himla plingande i telefonen?
Jag har precis gjort samma och är helt yr i huvudet! Jag har raskt fått lägga ner att svara alla. Det går ju inte. Har typ 8 konversationer igång eller nåt nu.

Efter detta prat har jag för första gången på länge loggat in på HP. Ska snart ta tag i att uppdatera profil och bilder!

Speaking of Tinder.. fick precis en notis om att jag blivit gillad mer än 15’000 gånger, känns lite läskigt på något vis :crazy:

Jag svarar kanske 1 av 20. Svarar ingen utanför länet, som har eller vill ha barn, fel ålder eller inte är snygg på sin bild.

Tack för svar. Det känns bra att jag inte är den enda som känner att det kommer att bli övermäktigt att svara alla, inkl alla som verkar ointressanta. Jag har bl a fått flera meddelanden från personer utan bild och utan profiltext... Jag orkar nog inte slösa energi på att skriva till folk som inte kan bemöda sig med en bild och/eller ett par rader om sig själv.

Efter detta prat har jag för första gången på länge loggat in på HP. Ska snart ta tag i att uppdatera profil och bilder!

Speaking of Tinder.. fick precis en notis om att jag blivit gillad mer än 15’000 gånger, känns lite läskigt på något vis :crazy:
Låter ju inte som att du behöver mer än Tinder ? Varför HP ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
721
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024