Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter detta prat har jag för första gången på länge loggat in på HP. Ska snart ta tag i att uppdatera profil och bilder!

Speaking of Tinder.. fick precis en notis om att jag blivit gillad mer än 15’000 gånger, känns lite läskigt på något vis :crazy:
Fick samma notis men 10' jag bara kände jaha, det hjälpte ju föga haha! Just nu är det segt, jobb personen har jag inte matchat med än så antingen svepte hen inte höger eller så har hen inte varit inne vad vet jag, hade ju varit lite kul om det blev match! Annars rensade jag matchningarna vid årsskiftet för de flesta inte hade skrivit eller svarat alls eller de jag hade igång inte kändes nåt pepp, så börjar fräscht på nya året :) inga nya matchningar än sä länge dock och svepte precis slut på folk. Känner mig inte stressad så det är lugnt men dra åt helv*ete vad liggasugen jag är! Dock vet jag att ons med vemsomhelst inte blir bra för mig, det måste finnas genuin attraktion för att sexet ska bli vra och det händer bara när jag verkligen gillar personligheten så det är bara att hålla ut :p

Fast gillande innebär inte matchningar.
Jag har tusentals gillande men drar ytterst sällan höger.

Jag förstår ju det...
Men man tycker ju att det borde finnas några matchningar bland tusentals?
På min Tinder har det hela tiden stått 25+ gillningar. Tusentals kan jag bara drömma om...

Känslostorm tror jag att man kan sammanfatta helgens dejt med.
Jag kom dit på fredag kväll, och så satt vi i soffan och tog det lugnt en stund innan vi lagade tacos.
Sen spelade vi lite tv-spel och myste i soffan innan det blev dags för sängen.
Där blev det massage och efter det tog hon inte på sig nattlinnet igen, och vips så blev det massa hångel och liggande. Måste nog säga att det var det bästa första-gången-sexet jag någonsin har haft med någon.

På lördagen så gjorde vi i ordning ett ordentligt frukostbord (det var väl snarare brunch kanske :)), sen gick vi ut på en långpromenad och på hemvägen handlade vi ingredienser till cheesecake.
När vi kom hem blev det lite tv-spel igen innan vi började med middagen samtidigt som vi gjorde i ordning cheesecaken. Sen efter det bar det iväg på bio. När vi kom hem var klockan mycket och båda var trötta så det blev inget liggande.

Och i morse så gick vi upp tidigt och åkte iväg och åt hotellfrukost, det var gott men jag uppfattade henne som frånvarande och stirrig. Jag vet att hon är morgontrött så jag tänkte att hon är väl bara lite trött. När vi kom tillbaka hem så kollade vi lite på tv i soffan och så plötsligt säger hon "Jag tror du ska åka hem nu".

Där blev jag jätteledsen inombords, förstod verkligen inte varför. Började fundera på om jag hade gjort något fel eller sagt något dumt eller så. Packade ihop mina saker jag hade med och pussades hej då och så gick jag.
Vi har pratat i telefon när jag kom hem för att reda ut det hela, och hon berättade att hon är högkänslig, och att helgen hade varit så intensiv med så mycket intryck och känslor att hon till slut kände sig helt utmattad och knappt visste vad hon skulle ta sig till. Jag trodde helt säkert att hon inte ville träffas mer, men det vill hon och vi har redan planerat in när hon ska komma hit :)

Lärdomen av detta är väl att inte planera in en hel helg som en tredje-dejt.

Låter ju inte som att du behöver mer än Tinder ? Varför HP ?
Dels innebär inte gillanden matchning (undrar hur min siffra ser ut, alltså hur många jag gillat), och sen tycker jag att det är så pass stor skillnad på Tinder och HP så de går liksom inte att jämföra. Tinder blir för mer ofta mer chatt medan HP längre ”brev” exempelvis.

Jag förstår ju det...
Men man tycker ju att det borde finnas några matchningar bland tusentals?
På min Tinder har det hela tiden stått 25+ gillningar. Tusentals kan jag bara drömma om...

Jag rör mig väldigt mycket och samlar likes från en stor del av södra Sverige. Helt ointressant för mig.

Dels innebär inte gillanden matchning (undrar hur min siffra ser ut, alltså hur många jag gillat), och sen tycker jag att det är så pass stor skillnad på Tinder och HP så de går liksom inte att jämföra. Tinder blir för mer ofta mer chatt medan HP längre ”brev” exempelvis.

Mina meddelanden på Tinder brukar bli så långa tillslut att dom måste delas upp i fler än ett...
Iaf , om det är med en tjej som tar sig tid att ge ordentliga svar och ställer frågor.

Mina meddelanden på Tinder brukar bli så långa tillslut att dom måste delas upp i fler än ett...
Iaf , om det är med en tjej som tar sig tid att ge ordentliga svar och ställer frågor.
Det händer det också :)
Men det som lockar mest är profilerna. Å ena sidan är det bra med Tinder att man inte kan skriva om man inte matchat, men ibland har män som jag kanske inte ”gillat” skrivit till mig på HP och vi har kunnat snacka lite om ditten och datten.

Det händer det också :)
Men det som lockar mest är profilerna. Å ena sidan är det bra med Tinder att man inte kan skriva om man inte matchat, men ibland har män som jag kanske inte ”gillat” skrivit till mig på HP och vi har kunnat snacka lite om ditten och datten.
Okej :).
Ja, att HP lockar jag kan förstå...
Det är kvinnornas marknad. Jag har lagt ner HP för längesen. Utbudet är alldeles för skralt i mitt område.
Dessutom är det tröttsamt att skriva 20 mail och med lite tur få ett 1 svar.
Jag provade att logga in på HP nu och jag har fått 2 stycken som skrev till mig under hela 2018 och ingen av dom hade jag "gillat" på Tinder.

Okej :).
Ja, att HP lockar jag kan förstå...
Det är kvinnornas marknad. Jag har lagt ner HP för längesen. Utbudet är alldeles för skralt i mitt område.
Dessutom är det tröttsamt att skriva 20 mail och med lite tur få ett 1 svar.
Jag provade att logga in på HP nu och jag har fått 2 stycken som skrev till mig under hela 2018 och ingen av dom hade jag "gillat" på Tinder.
Jag undviker att skriva till folk som inte varit inloggade på typ mer än en månad, så för mig blev jag inte förvånad när jag hade noll meddelanden i inkorgen nu :)

Ok, ska inte spamma sönder tråden ikväll :angel:
Men swipade på Badoo lite och en kvinna skriver att hon röker och så har en bild på där det står "STOP CANCER". Kändes lite motsägelsefullt O_o

Jag undrar om likesfunktionen verkligen stämmer. Hos mig som gratisanvändare verkar den svaja. Siffran går både upp och ned, så det är nog inte den totala mängden likes som visas. Det har aldrig varit en högre siffra än 99+ och periodvis +25 för att sen vara +99 igen. 15000 och 10000 låter ju vansinnigt mycket? Hur stort sökområde har man då haft (och i hur lång tid har man haft appen?)

Om man vill samla likes av någon anledning så kan man ju ställa in max på avstånd, länder och alla åldrar+ kön. Det lär öka siffran drastiskt. ;)

Kul att precis när vi pratar om detta så får jag ett meddelande på Tinder.
"Det är något särskilt med dig :cool: Över 500 personer har gillat dig sedan du gick med i Tinder"

Hurra, en bit kvar till 15 000 dock :D:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
721
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10