Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer inte hinna träffa nyårsdejten något mer innan jag åker hem igen, och nu verkar det inte som att jag ska jobba här förrän om tre veckor :(

@enough Fasen vad bra du skriver! Har tänkt på det många gånger men nog aldrig sagt det. Gillar ditt språk, så rakt och målande utan massa lull lull :D

Mitt nyårslöfte får nog bli att börja använda Tinder igen. Fortfarande less på assholes dock. Och mitt singelliv är ju så himla bra. 100 % häst och lyckan är total :love:
Åh, tack! ❤ Vad kul att du tycker det! Jag gillar hur du skriver också, så hoppas du kommer igång med Tinder så jag får läsa mer av dig! :)

En fundering... på första dejten, skulle ni sätta er i en bil med den personen bakom ratten, alltså att hen hämtar upp er nånstans?

Utan att reflektera över det, med viss tvekan eller nej? Tänker ur säkerhetssynpunkt.
Jag gjorde det en gång, hade skrivit mycket lite med en kille, var i hans stad i samband med jobb och slängde iväg ett mess, då skulle han just iväg med bilen och plåta några fågelungar i en park och undrade om jag ville haka på, "visst" sa jag. Det gick så snabbt och först när jag satt där i bilen började jag fundera över om det här inte var över mina säkerhetsgränser. Det gick ju bra, men jag skulle inte göra om det.
Däremot om det var nån jag skrivit mycket med, hade 100% bra magkänsla och kanske hade nån koppling till personen genom gemensam vän eller så, då hade jag nog inte sett några problem med det. Bra att du lyssnar på din egen känsla inför det, och en vettig människa har alltid förståelse för om man vill vara försiktig utan att ta det personligt.

En fundering... på första dejten, skulle ni sätta er i en bil med den personen bakom ratten, alltså att hen hämtar upp er nånstans?

Utan att reflektera över det, med viss tvekan eller nej? Tänker ur säkerhetssynpunkt.
Inte på vägen dit.

Men jag har tackat ja till skjuts efteråt vid ett par tillfällen. Men bara med folk jag känt att jag inte har några betänkligheter med att de sedan vet vart jag bor.

Dagens dejt gick också bra, och jag bjöd in honom till mig efteråt (vi åkte först på en liten utflykt) och vi hängde väl sådär 4-5h idag med.

Jag är rätt förvirrad känslomässigt.

Han är så väldigt lätt att prata med (men han har också en psykologi-examen och jobbar som fysioterapeut så annat vore konstigt ;)) och det känns inte jobbigt alls att hänga. Vi turas om att prata och jag hoppas att han upplever att jag också lyssnar och inte bara pratar. :)

Han har försiktigt börjat närma sig, tar på mig lite i förbifarten, lägger handen på min axel, osv och jag ser och hör på honom att han är lite längre fram i tanken än vad jag är. Han är verkligen inte obehaglig, tvärtom väldigt behaglig. Men jag känner än så länge cirka noll attraktion. (Och pyttelite panik känslor ibland när han tar på mig. Jag slutade andas en kort stund. Egentligen helt utan grund när han strök undan mitt hår. Suck!)

Han vill ses igen, och det vill jag med, men jag lutar allt mer åt att denne mannen inte är Mannen med stort M som jag vill dela livet med, eller vara mer intim med. Men det är så svårt att avgöra, så jag ska på dejt igen. :) Kanske kommer vi då till att prata lite mer öppet om känslor. Jag vill nog prata lite mer om hur jag känner innan han evt tar initiativ till en kyss innan jag är helt där.

Alltså att jag behöver mycket tid och känner mig osäker.

Så du vågade inte det men hen vågade det trots att du var lika mycket främling för hen? Utgår från att det var första gången ni träffades nu, så kanske det inte var.

Det var första gången vi sågs ja. Jag föreslog en promenad efter vi käkat ute och han tyckte vi skulle ta bilen till stranden och promenera där. Jag insisterade på att köra min bil när han erbjöd sig att vi skulle ta hans.

Personligen så utgår jag ifrån att män generellt har ett högre våldskaptial än kvinnor och är det någon jag har noll koppling till och träffar första gångerna så sätter jag mig helt inte o sådana situationer i onödan. Jag hade dock inte varit helt bekväm med att hoppa in bredvid en kvinna heller i samma situation. Men det klart värsta jag vet är att komma hem till någon första gången, jag känner inte att jag alls kan lita på hur folk tänker bete sig då.

Han vill ses igen, och det vill jag med, men jag lutar allt mer åt att denne mannen inte är Mannen med stort M som jag vill dela livet med, eller vara mer intim med. Men det är så svårt att avgöra, så jag ska på dejt igen. :)

Nyfiken, om du ser tillbaka på tidigare förhållanden.
Har du vetat att det varit Mannen med stort M då efter första dejten ?

Själv har jag passerat en milstolpe. Över 100 matchningar på Tinder. Vilket aldrig har hänt tidigare. Ca 20 nya över jul & nyår.
Dock pratar jag bara med en tjej. Förmodligen några år för ung , bor i Finland och ska studera 4 år i Skottland. Så sannolikheten att vi ska träffas är lika med 0 . Men trevligt att ha nån att prata med iaf :). Övriga matchningar har jag inte orkat initiera då de flesta är 20-40 mil ifrån och de brukar alltid sluta med att tjejen tröttnar och slutar att skriva...

• Gilla
Reactions: ptr
Själv har jag passerat en milstolpe. Över 100 matchningar på Tinder. Vilket aldrig har hänt tidigare. Ca 20 nya över jul & nyår.
Dock pratar jag bara med en tjej. Förmodligen några år för ung , bor i Finland och ska studera 4 år i Skottland. Så sannolikheten att vi ska träffas är lika med 0 . Men trevligt att ha nån att prata med iaf :). Övriga matchningar har jag inte orkat initiera då de flesta är 20-40 mil ifrån och de brukar alltid sluta med att tjejen tröttnar och slutar att skriva...
Så av 20 matchningar är det en du skriver med och ingen utav de andra har skrivit till dig?

Så av 20 matchningar är det en du skriver med och ingen utav de andra har skrivit till dig?
Jo, två skrev till mig och jag har skrivit till ett par också...
Stockholmstjejerna är överlägset bäst på att skriva först. Inga andra skriver först som dom gör... Känns som jag hade kunnat dejta 5-10 ggr så mkt om jag bott där.
Men som sagt när dom får veta att jag inte bor i Stockholm så tar det stopp. Har ett par stycken som är öppen för dejt om jag kommer till Stockholm. Så får väl ta tag i det nån helg framöver...

Jo, två skrev till mig och jag har skrivit till ett par också...
Stockholmstjejerna är överlägset bäst på att skriva först. Inga andra skriver först som dom gör... Känns som jag hade kunnat dejta 5-10 ggr så mkt om jag bott där.
Men som sagt när dom får veta att jag inte bor i Stockholm så tar det stopp. Har ett par stycken som är öppen för dejt om jag kommer till Stockholm. Så får väl ta tag i det nån helg framöver...
Du anger stockholm som plats för att svepa på antar jag? Du har inte funderat på att flytta då?

Här har jag träffat en kille (via Tinder) nu ett tag och han är bara så... Wow!

Det började med att jag hade tråkigt och valde att skicka ett mass-meddelande (fy Mathilda... :angel:) till mina matchningar i stil med "Vad hade varit ditt främsta vapen i en zombiekatastrof?" för att se om någon kunde ge något roligt svar åtminstone. Och den här killen, namn på D, svarar med "Mathilda. Du pratar med sveriges största fan av zombies, jag har sett alla filmer och serier som går att se!", så sen var jag ju såld. :love:

Första dejten var två dagar innan julafton, han föreslog att vi skulle gå på Skansen eftersom jag gillar djur - fullträff! :D Mycket bra dejt där allt kändes väldigt enkelt och okomplicerat direkt, det klickade så att säga. Vi åt även lunch där och snackade hur mycket som helst, om både högt och lågt. Han tittade mig noga i ögonen hela tiden vilket var bra, eftersom jag kan bli en fegis som flummar iväg annars.

Redan dagen efter sågs vi igen och såg på film hos honom och låg redan då, det kändes helt rätt så why not! På juldagen möttes vi upp efter respektive utgång och jag sov hos honom varpå han åkte till Marocko en vecka och kom hem i går. Sliten och mådde inte riktigt bra, men han ville ses ändå, så jag åkte över på middag och film och övernattning.

Han är bara så... Alltså vad sjutton är haken med människan?! Vi klickar direkt, jag gillar honom och han mig. Han är uppmärksam och omhändertagande, respektfull men inte rädd för att ställa frågor och säga vad han tycker och tänker. Och så har han de mest intensiva ögon jag sett tror jag, isblå/isgröna. :love:

Till råga på allt har hans föräldrar sommarhus i samma lilla byhåla på Gotland som min mamma och styvpappa, vad är oddsen för det liksom. :p

Allt känns bara jäkligt bra även om det ju är allt för tidigt att säga vad som kommer hända framöver. Jag är inte ens speciellt skraj över att det ändå går rätt fort fram, känns det rätt så är det lätt!

Du anger stockholm som plats för att svepa på antar jag? Du har inte funderat på att flytta då?

Näe, det har varit hemmavändare över jul och nyår.

Jo, men det är inte så mkt som lockar i storstan mer än tjejer.
Mina husplaner skulle inte fungera i Stockholm tex. Om jag inte hittade en tät tjej... :p

Var på en lunchbjudning hos en släkting innan jag skulle hem till Julflirten. Kände inte så många där men hamnade mittemot en söt och jättetrevlig kille så vi snackade rätt mycket och jag blev lite förtjust samtidigt som jag skakade på huvet åt mig själv, vad jag ska hålla på! Det blev dags att gå och helt disträ av den goa hejdåkramen han gett mig gick jag ut, skulle ta fram kartan på mobilen för att leta mig hem till J, glömde hur halkigt det var och vurpade rejält, spräckte skärmen på mobilen och vrickade till foten... Det tog ner mig på jorden lite kan man säga.😝
Kom snabbt på andra tankar när jag kom hem till J. Vi gjorde inget annat än att varva sex, pillow talk och thedrickande hela eftermiddan- kvällen, borde ha gjort mig rejält rastlös (har aldrig fattat hur folk fixar det där med "inte lämna sängen på hela dan") men inte denna gång för det var bara så mysigt. Vi synkade riktigt bra, gick igång så på varandra och varandras njutning.
Även om jag redan längtar lite efter att träffa honom igen känner jag inte minsta antydan till förälskelsepirr, och det är precis så jag vill ha det under omständigheterna, så det känns fint! :)

Nyfiken, om du ser tillbaka på tidigare förhållanden.
Har du vetat att det varit Mannen med stort M då efter första dejten ?
Mannen med stort M är ju lite storslaget :), det väntar jag mig egentligen inte efter bara två dejter och ett par veckors skrivande. Men jag hade hoppats på mer pirr i magen och att jag blivit mer sugen på att vara nära.

Jag har inte direkt haft speciellt många ”riktiga” kärleksrelationer, men jag har varit förälskad desto fler, och jag har då oftast känt attraktion redan i ett såhär tidigt stadie, och velat vara nära, i allafall om jag har hängt med personen såpass intensivt som jag gjort med den här killen vill säga.

Vi har ju bara varit på två dejter, men setts i typ 8-10h bara vi två. Det har pratats i princip oavbrutet så vi vet rätt mycket om varandra redan nu.

Så har pratat med tjejen jag skulle dejta idag men sköt upp det till onsdagen.
Jag förstår att man inte vill gå på dejt med magsmärtor.
Men får känslan av att hon är ute efter en bostad mer än ett förhållande.
vill veta mycket detaljer om hur jag bor, vad jag jobbar med, vad jag tjänar.
Snart blir det en Tranan special, Jag Flyger iväg!

Mannen med stort M är ju lite storslaget :), det väntar jag mig egentligen inte efter bara två dejter och ett par veckors skrivande. Men jag hade hoppats på mer pirr i magen och att jag blivit mer sugen på att vara nära.

Jag har inte direkt haft speciellt många ”riktiga” kärleksrelationer, men jag har varit förälskad desto fler, och jag har då oftast känt attraktion redan i ett såhär tidigt stadie, och velat vara nära, i allafall om jag har hängt med personen såpass intensivt som jag gjort med den här killen vill säga.

Vi har ju bara varit på två dejter, men setts i typ 8-10h bara vi två. Det har pratats i princip oavbrutet så vi vet rätt mycket om varandra redan nu.

Okej, känns ju som att du har svaret redan.
Efter 8-10h borde du ha fått lite pirr om det varit rätt ? Men alla fungerar väl olika...
Eller är det för att du hade trevligt som du vill umgås lite till ?
För mig måste attraktion finnas från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
721
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka