Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är jag! Jag åkte dit i oktober, det gick hur bra som helst och nu har han varit här i snart 2 veckor, planen är att han ska stanna till april. Jag var sjukt nervös innan jag åkte dit och alla jag berättade det för verkade tycka att jag hade en skruv lös, men jag är så glad att jag vågade!
Åh, tack för att du berättar! Och vad kul att det gått så bra :) i mitt fall är det snarare jag som undrar om jag har en skruv lös, de få som vet är mycket mer positiva haha. Men det är för sent att backa ur nu och det vill jag ju inte, det är bara hjärnspöken som tvivlar :meh:

@Mumfie Min vän sedan gymnasiet har en lillasyster som träffade en kille i Kanada på nätet, tror det var via ett spel. Tror hon gick på gymnasiet eller om det var strax innan dess. Minns inte om de hann ses innan de förlovade sig eller om det var Max en gång. Skickade iaf ringar vill jag minnas (men de hade alltså väldigt mycket kontakt och flera år). De är gifta och har hus i skogen i Sverige idag sådär typ 15+ år senare eller så. Vill minnas att han hade en rätt strulig familj också som han typ försörjde och som strulade med att låta honom skaffa pass men de har kontakt med åtm en del fortfarande idag o hälsar på o så.
Tack för att du delar med dig! Låter ju jättebra och ger mig hopp om att inte alla som träffar varandra på nätet sedan hatar varandra irl :p

En fundering... på första dejten, skulle ni sätta er i en bil med den personen bakom ratten, alltså att hen hämtar upp er nånstans?

Utan att reflektera över det, med viss tvekan eller nej? Tänker ur säkerhetssynpunkt.

Liten uppdatering från Danmark. Har en fantastisk helg :love:. Den här nyförälskade kaninfasen verkar aldrig ta slut. Vi kan inte vara i närheten av varandra utan att den ene tar på den andre av ren impuls.

Vi vet båda att förr eller senare kommer det bli någon ”bump” och vi skämtar om hur det är att vara irriterad på sin partner, men än så länge så är det verkligen bara väldigt bra. Jag har lärt mig att be om bekräftelse när det behövs (aldrig när vi ses) och då får jag mer än jag behöver.

Nu blir det en tur till Louisiana. De har en utställning som jag gärna vill se, och som har fått fantastisk kritik. Och i eftermiddag ska jag få träffa hans kolleger igen :).

Visst var det någon här som träffat någon på nätet som bodde långt bort (Kanada?) som åkt dit för att träffas och allt hade funkat bra? Skulle behöva lite solskenshistorier som ev. Kan lindra lite nervositet :angel:

Jag snackade med min man i typ ett år och sedan åkte jag förbi och träffade honom när jag ändå skulle åka till England. En månad senare så flyttade han hit och har bott här i 6 år nu.

Så du vågade inte det men hen vågade det trots att du var lika mycket främling för hen? Utgår från att det var första gången ni träffades nu, så kanske det inte var.

Man kan ju gissa på att det är en smula mindre "scary" och mindre risker att fundera över för en man om han hoppar in i en bil som körs av en främmande kvinna på en första dejt, än det är tvärtom...

En fundering... på första dejten, skulle ni sätta er i en bil med den personen bakom ratten, alltså att hen hämtar upp er nånstans?

Utan att reflektera över det, med viss tvekan eller nej? Tänker ur säkerhetssynpunkt.

Det beror på.
Jag gjorde det förra året, vi åkte på liten roadtrip här ute på slätten och tittade på alla kyrkor 😂
Men då visste jag lite om honom, att han är gammal polare med min hyresvärd som är väldigt reko tex.

Jag snackade med min man i typ ett år och sedan åkte jag förbi och träffade honom när jag ändå skulle åka till England. En månad senare så flyttade han hit och har bott här i 6 år nu.

En till solskenshistoria, det börjar kännas mer hoppfullt nu, tack!

-
Det är egentligen inte honom jag tvivlar på utan mig själv. Jag tvivlar på om jag verkligen har ett hjärta, om jag ens har förmågan att älska (eller bli älskad såklart) eller om jag bara hittar på allt för att jag vill att det ska vara möjligt. Samtidigt känner jag att jag som person inte är berättigad till kärlek eller något sånt, och att folk skulle se på mig med avsky om något sånt hände. Hjärnspöken suger ;)

Jag har gjort det en gång. Men med en person jag pratat med en del i telefon innan och som visade sig ha en del gemensamma bekanta. Så hade lite koll 😊 men generellt hade jag inte gjort det.

Aldrig i livet! Jag litar inte på män som av någon anledning tänker att de ska försöka imponera på mig, charma mig eller liknande om de sitter bakom ratten på en bil. Även om jag inte tror att de jag träffar ska köra iväg till en skog och mörda mig eller så, så vet jag att på tok för många skulle pyssla med fullständigt idiotisk körning och på så sätt riskera livet på oss båda.

Då kan tilläggas att jag är väldigt förtjust i bilar (framförallt snabba sådana) och att de flesta jag har kontakt med får veta det ganska tidigt. Männen får då för sig att jag uppskattar att åka extremt fort på vanlig väg, med massor av idiotomkörningar och annat korkat. Har också varit med om en man som körde galet fort för att försöka "skrämma mig", för att jag skulle tycka att han var "såå cool" som körde som en tok. Det tyckte jag inte. Jag frågade honom vad han skulle göra om det ploppade ut en älg på vägen. Han sa åt mig att vara tyst då, men sänkte iaf hastigheten...

Nä, ska jag sitta i en bil med andra så sitter jag bakom ratten. Alltid.

Aldrig i livet! Jag litar inte på män som av någon anledning tänker att de ska försöka imponera på mig, charma mig eller liknande om de sitter bakom ratten på en bil. Även om jag inte tror att de jag träffar ska köra iväg till en skog och mörda mig eller så, så vet jag att på tok för många skulle pyssla med fullständigt idiotisk körning och på så sätt riskera livet på oss båda.

Då kan tilläggas att jag är väldigt förtjust i bilar (framförallt snabba sådana) och att de flesta jag har kontakt med får veta det ganska tidigt. Männen får då för sig att jag uppskattar att åka extremt fort på vanlig väg, med massor av idiotomkörningar och annat korkat. Har också varit med om en man som körde galet fort för att försöka "skrämma mig", för att jag skulle tycka att han var "såå cool" som körde som en tok. Det tyckte jag inte. Jag frågade honom vad han skulle göra om det ploppade ut en älg på vägen. Han sa åt mig att vara tyst då, men sänkte iaf hastigheten...

Nä, ska jag sitta i en bil med andra så sitter jag bakom ratten. Alltid.

Hur vet du att killen som @strawberrysylt ska dejta är ute efter att imponera med sin bil ?
Jag har ingen imponerande bil(svensktillverkad) . Jag erbjöd mig för att det skulle ta 1 timme med bus istället för 15 min med bil för henne till badet.

Apropå bilar så är det väl inte topphastighet som är det roliga med snabba bilar. Utan accelerationen, så att köra väldigt fort verkar bara dumdristigt.

Hur vet du att killen som @strawberrysylt ska dejta är ute efter att imponera med sin bil ?
Jag har ingen imponerande bil(svensktillverkad) . Jag erbjöd mig för att det skulle ta 1 timme med bus istället för 15 min med bil för henne till badet.

Apropå bilar så är det väl inte topphastighet som är det roliga med snabba bilar. Utan accelerationen, så att köra väldigt fort verkar bara dumdristigt.
Det vet jag inte. Jag förklarade varför jag inte skulle åka med någon främling i bil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
721
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka