Dejtingtråden 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tid har jag gott om :) Men jag känner att jag får mental härdsmälta om jag umgås för intensivt med folk jag inte känner väl, och att ses med någon jag mött via en dejtingsida gör ju att det blir en annan dimension av mental påfrestning så att säga. (Jaja, jag vet att det inte är en så stor grej, men för mig är det det!)

Jag kände inte direkt någon attraktion igår. Men det var väldigt roligt att prata med honom eftersom vi delar ett stort gemensamt intresse och har gjort en hel del liknande lite ovanliga livsval som gjorde att det var lätt att relatera till varandras erfarenheter och spinna vidare på diskussioner.

Känslan var i huvudsak att han skulle kunna vara en tillgång i min bekantskapskrets, snarare än -HÅNGLA!!!

Jag är själv introvert och vill ha mycket egen tid så förstår precis.

Då tycker jag du ska gå på din känsla och föreslå en promenad.
Jag hade själv tyckt det skulle känts stelt och jobbigt att åka och laga mat med någon andra gången man sågs. Föredrar att ses på mer neutrala platser.
Jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv, står mest och trampar eller vill sätta mig på en stol långt från den andra 😂

Nu hörde han av sig och undrade om jag har lust att komma hem till honom ikväll på en enkel tacomiddag.

Å ena sidan varför inte. Han verkar inte ”farlig”. Å andra sidan, är trött och vill inte, och vill hellre träffas på en promenad eller nåt nästa gång. Inte hemma hos. Jag upplever att han är mer på än vad jag är och vill lära känna lite i taget hellre än intensivt.

Vi sågs ju igår. :)

Hur frekvent brukar ni dejta nya bekantskaper?

Hade jag känt pirr i magen och ”spänning” hade jag jättegärna träffats idag igen tror jag. Så jag ska tacka nej till det på något smidigt sätt och kanske föreslå en promenad imorgon eller en vardagskväll istället.

Mindre risk för ”för tidiga närmanden” ute på promenad än på en middag på tu man hand hemma hos känner jag.
Håller med @Bison. Vill du inte, så träffa honom inte. Tacka inte ja "bara för att vara snäll" eller liknande. Det skadar ju inte heller att förklara för honom hur du ser på saken, så att det kanske blir lite lugnare framöver.

Tid har jag gott om :) Men jag känner att jag får mental härdsmälta om jag umgås för intensivt med folk jag inte känner väl, och att ses med någon jag mött via en dejtingsida gör ju att det blir en annan dimension av mental påfrestning så att säga. (Jaja, jag vet att det inte är en så stor grej, men för mig är det det!)

Jag kände inte direkt någon attraktion igår. Men det var väldigt roligt att prata med honom eftersom vi delar ett stort gemensamt intresse och har gjort en hel del liknande lite ovanliga livsval som gjorde att det var lätt att relatera till varandras erfarenheter och spinna vidare på diskussioner.

Känslan var i huvudsak att han skulle kunna vara en tillgång i min bekantskapskrets, snarare än -HÅNGLA!!!

Då tycker jag definitivt att du skriver att du vill ta det lite chill så här i början men att du gärna ses på en promenad imorgon (eller när du nu kan) istället :)

Jag orkade inte vänta på svar här :) men gick på magkänslan och bjöd in honom till promenad imorgon med fika och tackade nej till middag. Han nappade på det så det blir ”utflykt” istället. Tänker att det blir lättsamt att gå och prata då så får vi se hur det känns.

Visst var det någon här som träffat någon på nätet som bodde långt bort (Kanada?) som åkt dit för att träffas och allt hade funkat bra? Skulle behöva lite solskenshistorier som ev. Kan lindra lite nervositet :angel:

Funkar hp för er?
Jag är inloggad på telefonen men kommer inte åt pm, likes och besökare. Min profil och sånt kan jag se. På datorn är jag utloggad och kan inte logga in, försöker återställa lösen men hp påstår sig inte hitta någon medlem med min mailadress - trots att jag ser på min egen profil på telefonen att mailadressen jag skrivit är samma som jag använt till medlemsskapet :confused:

Funkar hp för er?
Jag är inloggad på telefonen men kommer inte åt pm, likes och besökare. Min profil och sånt kan jag se. På datorn är jag utloggad och kan inte logga in, försöker återställa lösen men hp påstår sig inte hitta någon medlem med min mailadress - trots att jag ser på min egen profil på telefonen att mailadressen jag skrivit är samma som jag använt till medlemsskapet :confused:
Verkar vara något knas för tillfället :)

Heja @pepp :heart

Och heja @Niyama vilken urbota korkad (as usual...) kille grannen är. Klockrent hanterat av dig :heart

@enough Fasen vad bra du skriver! Har tänkt på det många gånger men nog aldrig sagt det. Gillar ditt språk, så rakt och målande utan massa lull lull :D

Mitt nyårslöfte får nog bli att börja använda Tinder igen. Fortfarande less på assholes dock. Och mitt singelliv är ju så himla bra. 100 % häst och lyckan är total :love:

Var tydligen inte alls på kompisnivå med grannen. Bestämde att gå ut och käka ikväll, jag orkade egentligen inte men tänkte typ att det var bra att göra nånting, orka vara lite social. Det var bra, trevligt. Sen ska vi ta hans bil hem och han börja ta på mig för mycket, han märker att jag blir spänd, kommenterar det t.o.m. Men slutar bara just då. Det är nåt fel på hans bil så hans kompis kommer med en annan bil, han vill att jag ska köra den :confused: (vi båda är nyktra). Jag blir skeptisk och börjar tänka om den är obesiktigad, avställd eller nåt? Han insisterar på att jag ska köra och lovar att den är ok. Vi kramas hejdå utanför och han typ håller fast trots att jag försiktigt försöker krångla mig loss, sen försöker han pussa mig :confused: :banghead:. Då knuffar jag bort honom rejält och säger sluta och han säger förlåt typ tusen gånger. Jag var riktigt less då och sa att DETTA är anledningen till att vi inte ska kolla film hos mig, han lovar att aldrig mer göra så och jag sa att han redan gått över typ tusen gränser, att han inte kan hålla fast mig när jag försöker ta mig loss.

Så jävla ledsen nu. Var glad för att jag tog mig iväg och käkade på restaurang trots att jag tycker det är sjukt obekvämt med nån jag inte känner, och dessutom är jätterädd för att äta ute den här tiden på året när det går så mycket magsjuka. Och det var trevligt och jag gillade honom. Så beter han sig sådär. Ska fan inte träffa män överhuvudtaget.

Alltså fy fan vilket jävla äckel. Jag hade blivit helt skogstokig! Jag blev tokig inombords bara av att läsa det här. Fyfan för såna svin!🤬🤯😠😤😡🤬

Visst var det någon här som träffat någon på nätet som bodde långt bort (Kanada?) som åkt dit för att träffas och allt hade funkat bra? Skulle behöva lite solskenshistorier som ev. Kan lindra lite nervositet :angel:
Det är jag! Jag åkte dit i oktober, det gick hur bra som helst och nu har han varit här i snart 2 veckor, planen är att han ska stanna till april. Jag var sjukt nervös innan jag åkte dit och alla jag berättade det för verkade tycka att jag hade en skruv lös, men jag är så glad att jag vågade!

@Mumfie Min vän sedan gymnasiet har en lillasyster som träffade en kille i Kanada på nätet, tror det var via ett spel. Tror hon gick på gymnasiet eller om det var strax innan dess. Minns inte om de hann ses innan de förlovade sig eller om det var Max en gång. Skickade iaf ringar vill jag minnas (men de hade alltså väldigt mycket kontakt och flera år). De är gifta och har hus i skogen i Sverige idag sådär typ 15+ år senare eller så. Vill minnas att han hade en rätt strulig familj också som han typ försörjde och som strulade med att låta honom skaffa pass men de har kontakt med åtm en del fortfarande idag o hälsar på o så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Mat Tänkte gå på Afternoon Tea för första gången och vill gärna ha tips på trevliga och goda ställen. Det får gärna kännas lite lyxigt och...
Svar
18
· Visningar
720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka