Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är grejen med att kommentera utseendet det första man gör!? Senaste 5 konversationerna på tinder:
Han "hej :)"
Jag "hejsan :)"
Han "vad söt du är" alternativt "vad fina bilder du har"

Eh jaha? Vad ska man svara på det? "och vem fan är dudå?" . Jag förstod nästan att mitt utseende var intressant med tanke på att matchade. Kan dom inte komma på nått vettigare att säga? :rage:

Fast det där är väl inte konstigt? Ytligt kanske men jag tycker ändå att det är på en trevlig nivå. Om någon ingående kommenterar min kropp eller liknande blir jag däremot avskräckt.

Har bara en kort beskrivning som presentation och brukar skriva själv. Ja men eller hur, utseendet är det redan en match på. Finns många sätt att starta en konversation på utan att behöva kommentera bilderna tänker jag. Möter man någon ute på stan behöver man inte heller kommentera utseendet det första man gör även om man inte har nått annat att utgå från.

Absolut, men jag brukar kunna kommentera bilderna om det är från nån häftigt plats eller snygg bildkomposition. Men utseendet känns ju lite trist att kommentera de första man gör .

Vad är grejen med att kommentera utseendet det första man gör!? Senaste 5 konversationerna på tinder:
Han "hej :)"
Jag "hejsan :)"
Han "vad söt du är" alternativt "vad fina bilder du har"

Eh jaha? Vad ska man svara på det? "och vem fan är dudå?" . Jag förstod nästan att mitt utseende var intressant med tanke på att matchade. Kan dom inte komma på nått vettigare att säga? :rage:

Mig stör det inte alls.
Min senaste konversation på tinder.

H Snygg!!
J Haha, hej är också en trevlig inledning.
H Äh, det är så standard.
J Hej eller snygg?
H Hej
J Jao, tack du. Gillar ditt skägg!
H haha, tack tack. Så vad har du för dig?

Inga konstigheter för mig :D

Fast det där är väl inte konstigt? Ytligt kanske men jag tycker ändå att det är på en trevlig nivå. Om någon ingående kommenterar min kropp eller liknande blir jag däremot avskräckt.

Ja det är väl på en trevlig nivå, men jag tycker att det är så tråkigt när det bara kommer ett "vad söt du är" med en förväntan på att jag ska tacka för den oönskade kommentaren på mitt utseende, ge en komplimang tillbaka eller starta en konversation om nått annat. Alternativt inte svara alls, där det oftast en stund senare kommer ett meddelande till med nått otrevligt tex "va en bitch då". Då blev det inte så trevligt längre.

Mig stör det inte alls.
Min senaste konversation på tinder.

H Snygg!!
J Haha, hej är också en trevlig inledning.
H Äh, det är så standard.
J Hej eller snygg?
H Hej
J Jao, tack du. Gillar ditt skägg!
H haha, tack tack. Så vad har du för dig?

Inga konstigheter för mig :D

Kan tycka att den typen av inledning är betydligt enklare, det är inte på en så allvarlig nivå utan mer lättsamt :p

Skitmorgon. Han var ute någonstans inatt och svarade inte på mess, men var enligt appen inloggad vid två. Han brukar alltid svara snabbt så självklart spinner mina tankar iväg till det värsta. Försov mig och var tvungen att springa iväg till ett möte hos en leverantör. Hem och packa träningskläder, duschsaker och krämer, smink, linser, hårborste, datorväska, ombyte till i morgon och hund (med hundsaker). Ska sova hos honom ikväll och jag hatar att sova borta på vardagar. Det blir så sjukt mycket att packa och så glömmer jag alltid något. Står där på morgonen utan linser eller nåt. Nu känns det som att jag flängt runt halva stan med både klump i magen över att han såklart redan omvärderat sitt umgänge med tråkiga mig och stress över förlorad arbetstid. Nu fick jag mess, "Vi ses ikväll!"

Det är tur att han är värd både mina löjliga ont-i-magen fantasier och att typ flyttpacka en onsdag.

Ja det är väl på en trevlig nivå, men jag tycker att det är så tråkigt när det bara kommer ett "vad söt du är" med en förväntan på att jag ska tacka för den oönskade kommentaren på mitt utseende, ge en komplimang tillbaka eller starta en konversation om nått annat. Alternativt inte svara alls, där det oftast en stund senare kommer ett meddelande till med nått otrevligt tex "va en bitch då". Då blev det inte så trevligt längre.
Jag tycker det där är så tröttsamt. Jag vill inte ha omdömen om mitt utseende hela tiden.

Jag menade inte att de kontaktar dig, utan vetskapen att det finns någon som tänker på dig så.

Jo, Det är väl trevligt egentligen.
Jag är bara så orimligt missnöjd jämt.
Körde en stenhård charmoffensiv mot kollegan för att få honom. Det gick ju bra.
Nu blir jag mest irriterad över att han är så trevlig mot mig hela tiden. Idag hade han tex världens chans att vara dryg mot mig men istället försvarade han mig :meh:

Det är just därför mina kompisar inte tycker synd om mig när det går dåligt för mig. Jag har verkligen inte varit så himla schysst mot mina killar alla gånger.

Skåningen är nog enda undantaget. Dels för att jag respekterar honom på ett annat sätt och jag vet att han inte skulle tillåta att jag kör över honom.

Knogjärnet kommer i början på nästa vecka istället (om han kommer alls, finns risk att han försvinner igen..). Får lite kryptiska meddelanden emellanåt, varav ett nyss som löd "rätta mig om jag har fel" utan nått mer. Inväntar nyfiket fortsättningen, jag undrar verkligen vad han går och funderar på.

Aha! Tänkte att han poserat med ett på Tinder eller nåt :nailbiting: Tatuerat ett vet jag inte om det känns så extremt mycket lugnare med dock, men lite i alla fall. Historien bakom den?

Har för mig att jag skrev lite kort om honom tidigare, men det kanske försvann i tjafsandet. Klistrar in inlägget nedan. Anledning till att han den tatuerad är nån ordvits med knucklehead :p

Lite uppdatering från mitt håll.

Pratade i telefon med hårdrockarn en stund igår. Mycket trevligt! Känner dock att jag måste fråga honom vad han söker, upplever att vi vinglar lite mellan friends with benefits eller dejtar så det är väl dags att stämma av läget. Jag tror att jag vill dejta honom ändå, för att han verkar vara en väldigt fin person. Risken finns att vi kanske är lite för olika, att jag är mer utemänniska och har gillar att vara mer inne. Men det kan lika gärna funka toppenbra så why not.

Har även börjar prata med en kille som verkar så himla fin han med, när han beskrev vilken typ av person han sökte så var det väldigt likt mitt tänk. Vi kan kalla honom dörrkarmen, av den anledning att han har en bild när han står framför ett dörrhål och ser ut att vara ca 20 cm längre än dörren så jag hängde upp mig lite på det.. Antagligen är det vinkeln som spelar ett spratt, eller så är han ca 2,30 :rofl: Hursomhelst så skulle jag gärna träffa denna kille och se vad som kan hända där.

Sen så har vi knogjärnet, en "gammal" flamma från slutet av 2016 som har återuppstått. Vi sågs intensivt under en månad och sen försvann han nästan spårlöst efter en kväll som inte riktigt gick som planerat. Han har nu berättat vad som hände den kvällen och jag har valt att typ dra ett streck över det. Han är absolut inget seriöst och har detsutom flickvän. Men jag tycker mycket om honom men det skulle aldrig någonsin funka med en seriös relation mellan oss. Vi lever för olika liv helt enkelt. Han kommer förbi i början på nästa vecka och ska lämna lite grejer som blev kvar hos honom. Han kommer även sova över hos mig iom att han bor så långt bort. Jag har sagt att det känns lite fel när han har tjej men sagt att det är hans ensak och vill han komma till mig så får han det.

Ska snart sätta mig och skriva till hårdrockarn och fråga om läget :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka