Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt har jag ägnat mig åt ren uppfostring.

Fick ett riktigt obehagligt mail från en man som bland annat ville "ta dig i alla öppningar så att du inte kan gå imorgon;)". Jag hade mailat fram och tillbaka med trevliga killar under hela kvällen så den här idioten drog verkligen ner mitt humör, jag bestämde mig för att driva litegrann.
Jag skrev att det lät väldigt upphetsande och att jag hade natten fri för just honom (män som skickar den typen av mail förstår sällan ironi i textform), så han var givetvis välkommen.
Jag tog fram min reservmobil med oregistrerat kontokort och skickade iväg ett sms med en adress och bad honom skynda sig. Fick svar att han skulle sätta sig i bilen direkt och åka, han hade över en timmes resväg så jag bad honom ringa när han var framme.

Hoppas han hade en trevlig natt och att han inte hade något emot att det enda som finns på adressen jag skickade är stans polisstation.

Själv somnade jag hemma i tv-soffan. Sexton missade samtal på reservmobilen imorse, och några trevliga sms från samma gentleman.

Fick ett riktigt obehagligt mail från en man som bland annat ville "ta dig i alla öppningar så att du inte kan gå imorgon;)". Jag hade mailat fram och tillbaka med trevliga killar under hela kvällen så den här idioten drog verkligen ner mitt humör, jag bestämde mig för att driva litegrann.
Jag skrev att det lät väldigt upphetsande och att jag hade natten fri för just honom (män som skickar den typen av mail förstår sällan ironi i textform), så han var givetvis välkommen.
Jag tog fram min reservmobil med oregistrerat kontokort och skickade iväg ett sms med en adress och bad honom skynda sig. Fick svar att han skulle sätta sig i bilen direkt och åka, han hade över en timmes resväg så jag bad honom ringa när han var framme.

Hoppas han hade en trevlig natt och att han inte hade något emot att det enda som finns på adressen jag skickade är stans polisstation.

Själv somnade jag hemma i tv-soffan. Sexton missade samtal på reservmobilen imorse, och några trevliga sms från samma gentleman.
:rofl:

:laugh::laugh::laugh:

Så... när ska vi gifta oss? ^^ så jäkla bra!!

SJ skrev något gnälligt i fredags om han duger åt mig fortfarande.
Det valde jag att ignorera, på kvällen skrev han igen. Då drack jag vin = väldigt förlåtande så nu är allting frid och fröjd där igen. Kommer antagligen träffa honom i veckan pga uttråkad.
Kollegan är lika chill och bra som vanligt, där är det aldrig drama och sura miner.

Ten million dollar question: Hur många ggr måste man dissa en kille innan han vill acceptera att man inte är intresserad?

För nåt år sedan hade jag sex två ggr med en kille i min bekantskapskrets. Efter andra gången så sa jag att jag inte ville ses något mer på det sättet, men att vi kunde vara vänner om han ville. Det ville han inte.
Vi träffas ibland på gemensamma fester. Han är trevlig men jag försöker ändå undvika honom då han inte verkar ha gett upp. Ikväll märkte jag hur han tittade på mig och följde efter till det rum jag var i hela tiden och skulle stå intill mig.

Tyvärr bor han nära mig så jag, han och en annan tog samma buss hem. Den andra gick av först. Sedan när han skulle av så gav han mig först kindpussar, sedan skulle han pussa mig på munnen :yuck:.

Så jävla gränslös? Urk. Jag hade varit övertydlig och helt enkelt bett honom dra åt helvete.

Helt fantastiskt!

Jaha, igår träffade jag vegokillen :). Jag kom fram vid elvatiden och vi började med ett besök i Falu Gruva! Skoj, har inte varit där sen jag var liten. Vi hade tagit lunch med oss och åt den där och sen efteråt promenerade vi hem till honom och drack te och lagade och åt mat innan han följde mig till bussen som gick strax efter halv sju.

Jag känner att det här är någon som jag är/kan bli intresserad av. Är inte helt upp över öronen, men intresserad. Jag gillar att det kan vara helt tyst utan att det blir pinsamt! Det tycker jag är viktigt och så känner jag verkligen och jag tror han känner samma.
Men, ur min synvinkel gick det långsamt. Vi kramades när vi ses, men sen tog han inga initiativ till kroppskontakt eller så och jag kände inte att jag kunde göra det heller, kunde inte känna hur det skulle uppfattas. Men, det kan ju också vara bra, jag har inte bråttom! (jag har väl blivit lite van vid att det går fortare, bara haft ons/kks förutom mitt ex på hur många år som helst)

Men, jag kände (efter diskussioner här bl a) att jag vill ju iallafall veta ifall vi söker samma sak eller inte, sen behöver man absolut inte bestämma något, blä avtändande, men hade han bara sökt vänskap eller någon att ligga med, så vill jag ju veta det. Så jag tog lite försiktigt upp tinder och vad han söker där just nu. Han sa att han tänker att först umgås man som vänner och sen ser man om det blir något mer. Jag sa att jag också gillar "träffas och se vad som händer"-tänket, men att jag är klar med engångsgrejer iallafall. Men vad han sa där förklarar ju varför han inte tagit några initiativ. Men, från min sida känner jag att det kan finnas något där iallafall när vi satt och pratade om det här. Tror det var strax innan han sagt också att hade jag inte behövt åka hem till katten jag passar just nu hade jag väl kunnat stanna. Och han sa typ "vart ska vi ses nästa gång då?" och inte om vi skulle ses igen.

Vi har inte hörts sen vi sa hejdå vid bussen då, men jag känner att det är verkligen helt ok, vi smälter det lite.

Men jag tänker lite att nästa gång vi ses om vi ses så hade jag velat prova att pussas lite om han verkar med på det, så man vet ifall det finns något att bygga på tänker jag :P Eller, hur hade ni tänkt, tror ni sånt blir bättre om man väntar eller tänker jag rätt?

Det här blev ju en roman ^^ Men lite snabbt om de andra med; Pulkakillen smsar friskt, Tinder har jag inte varit inne på på fyra dagar då jag varit borta, men svarade skoterkillen och badkillen idag och badkillen hade svarat nu. :)

//r

Jaha, igår träffade jag vegokillen :). Jag kom fram vid elvatiden och vi började med ett besök i Falu Gruva! Skoj, har inte varit där sen jag var liten. Vi hade tagit lunch med oss och åt den där och sen efteråt promenerade vi hem till honom och drack te och lagade och åt mat innan han följde mig till bussen som gick strax efter halv sju.

Jag känner att det här är någon som jag är/kan bli intresserad av. Är inte helt upp över öronen, men intresserad. Jag gillar att det kan vara helt tyst utan att det blir pinsamt! Det tycker jag är viktigt och så känner jag verkligen och jag tror han känner samma.
Men, ur min synvinkel gick det långsamt. Vi kramades när vi ses, men sen tog han inga initiativ till kroppskontakt eller så och jag kände inte att jag kunde göra det heller, kunde inte känna hur det skulle uppfattas. Men, det kan ju också vara bra, jag har inte bråttom! (jag har väl blivit lite van vid att det går fortare, bara haft ons/kks förutom mitt ex på hur många år som helst)

Men, jag kände (efter diskussioner här bl a) att jag vill ju iallafall veta ifall vi söker samma sak eller inte, sen behöver man absolut inte bestämma något, blä avtändande, men hade han bara sökt vänskap eller någon att ligga med, så vill jag ju veta det. Så jag tog lite försiktigt upp tinder och vad han söker där just nu. Han sa att han tänker att först umgås man som vänner och sen ser man om det blir något mer. Jag sa att jag också gillar "träffas och se vad som händer"-tänket, men att jag är klar med engångsgrejer iallafall. Men vad han sa där förklarar ju varför han inte tagit några initiativ. Men, från min sida känner jag att det kan finnas något där iallafall när vi satt och pratade om det här. Tror det var strax innan han sagt också att hade jag inte behövt åka hem till katten jag passar just nu hade jag väl kunnat stanna. Och han sa typ "vart ska vi ses nästa gång då?" och inte om vi skulle ses igen.

Vi har inte hörts sen vi sa hejdå vid bussen då, men jag känner att det är verkligen helt ok, vi smälter det lite.

Men jag tänker lite att nästa gång vi ses om vi ses så hade jag velat prova att pussas lite om han verkar med på det, så man vet ifall det finns något att bygga på tänker jag :P Eller, hur hade ni tänkt, tror ni sånt blir bättre om man väntar eller tänker jag rätt?

Det här blev ju en roman ^^ Men lite snabbt om de andra med; Pulkakillen smsar friskt, Tinder har jag inte varit inne på på fyra dagar då jag varit borta, men svarade skoterkillen och badkillen idag och badkillen hade svarat nu. :)

//r

Jag saknar ju tålamod så jag hade kört på.
Fast då är jag å andra sidan en person som tydligen kan hångla med någon bara för att jag tyckte synd om honom så mina tips är väl inte alltid så bra :p

Ok, inte nog med att han förolämpa dig. Men var han så jäkla dum att han for 1 timmes resväg till stans polisstation ? Om han inte fattat det innan borde han väl ha förstått där att du drev med honom O_o.

Jag tror inte det fanns så mycket blod i hans hjärna vid det tillfället, det hade nog samlats någon annanstans:angel:
Min uppfattning är att män som skickar så grova mail blir jättetaggade om man svarar positivt, de är inte vana vid den responsen. Ja, jag kan ha råkat göra liknande saker förut. :D

Jag tror inte det fanns så mycket blod i hans hjärna vid det tillfället, det hade nog samlats någon annanstans:angel:
Min uppfattning är att män som skickar så grova mail blir jättetaggade om man svarar positivt, de är inte vana vid den responsen. Ja, jag kan ha råkat göra liknande saker förut. :D

Kanske fick han tillbaka lite blod till hjärnan när han stod och frös utanför polisstationen :angel:.
Det var en kul grej du gjorde iaf :D:up:.

• Gilla
Reactions: ptr
Skrev till hårdrockarn och fick väl summasumarum till svar att han tyckte det var för tidigt att svara på någonting alls. Vi har haft kontakt i 2 månader och träffats 3 gånger.

Jag tänker att man kanske borde veta ungefär vad man vill ha när man dejtar någon, eller att man åtminstone börjar tänka kring det under tiden. Efter två längre träffar så har iaf jag börjat få en känsla av hur intresset för personen ser ut. Hur tänker ni kring det? Vet ni ganska snabbt hur ni känner eller tar det längre tid?

Sjukt olika. Ibland "vet" jag direkt, eller upplever det så iaf. Ibland lyckas jag aldrig få styr på vad jag vill.

@Bison Tack för ditt svar! Jomen jag känner lite så jag också. Och jag menar, antingen så är det bra och finns något där, eller så är det som att kyssa sin bror och då vet man ju det och kan gå vidare som vänner istället.

Fler åsikter? :)

//r

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: ptr
@Bison Tack för ditt svar! Jomen jag känner lite så jag också. Och jag menar, antingen så är det bra och finns något där, eller så är det som att kyssa sin bror och då vet man ju det då kan gå vidare som vänner istället.

Fler åsikter? :)

//r
Jag har inget tålamod jag heller, jag hade bara kört på om jag tyckte om honom. Men det kanske är... "spännande" att vänta lite med? Att bygga upp lite förväntningar kanske? Har aldrig lyckats testa det själv dock... haha :p

//r
Gör som du känner för!! Finns inga rätt eller fel det är bara olika person till person

För mig så när jag inte kan hålla mig från någon är det bara att köra på men med såna som jag inte vet vad jag vill med än och inte vet vad dom vill heller så tycker jag det är kul att dra ut på det lite :D

:bow: :laugh: :rofl:

Min och frukostkillens helg började lite annorlunda. Jag stod i hallen och öppnade brev precis innan han skulle dyka upp och ramlade över ett "Hej, du kanske har klamydia!" brev. Skickade genast iväg ett antal mess med budskapet "Hallå, är det du som sett till att jag fått det här?" Frukostkillen dök upp och jag visade pappret, berättade att jag testat mig nyligen och är lite förvirrad av brevet eftersom ingen hört av sig självmant. I min stress råkade jag säga att jag dragit iväg några mess och nån gruppchatt och frågade vem som skickat det. Han tittade på mig och bara.. "Gruppchatt?" Bra Singo :banghead:

Vi hoppar in i bilen och min mobil plingar non-stop. Jag stängde av ljudet och förbannade mig över att just frukostkillen alltid är den som råkar få reda på mina stökigheter på konstiga sätt. Oavsett om jag dykt upp med bitmärken på kroppen, sprungit på gamla ragg ute tillsammans eller dragit hem med någon annan nästan framför ögonen på honom. Det är ett mirakel att han fortfarande tycker om mig.

Utöver aningens stel start på helgen så har vi legat på golvet framför brasan och druckit vin, lagat mat, promenerat vid havet, dansat runt köksön och hånglat oavbrutet. Hjärtat är lite i brand just nu :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 429
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka