Dejta kille med herpes

Har träffat en underbar kille. Igår sov han hos mig och vi kysstes lite. Han säger mitt i allt han måste berätta en sak för mig. Han säger hans ex var otrogen och han fick könsherpes så att om vi någon gång ska ligga så är det med kondom. Jag blev väldigt Paff och osäker om jag ska fortsätta träffa honom., kommer ju garanterat bli smittad själv om vi blir tillsammans 😱😱 hur hade ni gjort? Killen är helt jävla underbar

Aldrig. Har aldrig haft en könis och inte min sambo heller, det är liksom en grund för mig att man har skött sitt sexliv. :idea:

Aldrig. Har aldrig haft en könis och inte min sambo heller, det är liksom en grund för mig att man har skött sitt sexliv. :idea:

Jag undrar också hur man "sköter" sitt sexliv? Herpes och vissa andra smittor kan man som sagt bära på utan att vara medveten - och är det inte att "sköta" sitt sexliv att upplysa parnern om sin könssjukdom precis som mannen i just det här scenariot gjorde?

Och jag är ledsen men.... könis? På riktigt?

Nu är jag inte alls insatt, men jag har en nära anhörig med munherpes, och om det smittar likadant (det vill säga, enbart när personen har symptom/utbrott) hade jag faktiskt inte brytt mig. Inte om killen är fantastisk för övrigt. Kondom är faktiskt inte hela världen.

Vänta tills det är din sambo som ger dig någonting för att han lekt lite på sidan så ska vi få se vad du tycker då....

Tyvärr är det många som inser att deras partner varit otrogen för att de får en könssjukdom. Vet flera stycken!

Och varför förutsätter du att han skulle göra det? :rage::wtf:

Ibland känns det som att du är aningen naiv även om jag till viss del delar dina något konservativa åsikter, men just herpes kan man få ändå. Utan att ha sex. Många bär viruset.

Tack det vet jag. Jag tänkte närmast på andra såsom klamydia osv, många är väldigt liberala och bara ”men det är ingen Big deal, alla åker på det”. Nej, det gör inte alla.

... men om man gör det har man misskött sitt sexliv och ska skämmas?

Well.

Om vi förutsätter att det killen sagt till ts är sant (vi vet inte, men det blir väldigt jobbigt att förutsätta att alla ljuger om allt), så har han i så fall fått herpes för att hans ex var otrogen. I min värld är inte det hans fel. Först får han herpes, sen får han veta att hans flickvän varit otrogen och att det är därför han fick det, sen gör han slut med flickvännen (säkert jobbigt även om han är arg på henne) och som lök på laxen vet han att om han träffar någon ny, ts eller någon annan, så måste han tala om det och den personen kan mycket väl reagera mycket mer negativt än vad ts gjort. Är det hans fel, och får han "skylla sig själv" för något som från början inte hade med honom att göra alls? För att han inte hade kondom med en partner han litade på, som han kanske varit tillsammans med i flera år?.

(Jag håller alltså med dig om att inte skuldbelägga den som blir smittad.)

Ja asså jag har svårt att tro att han ljuger. Då han själv berättat han har svårt att lita på tjejer då han blivit bedragen i nästan alla sina förhållanden. och detta förhållande hade han i 5 år och helt plösligt dök herpes upp och han gick till läkaren som sa att han nyligen blivit smittad. Det var då han kom på att hans tjej varit med någon annan, då man får symtom ganska snabbt efter första smittotillfället. De gjorde slut och hon flyttade direkt ihop med den killen hon varit otrogen med. Har snokat upp detta på hennes facebook att det blev tillsammans direkt efter de gjort slut. Han har nu varit singel i ett år för han har inte "vågat" träffa någon. Så ja de känns lite konstigt att dissa honom pga detta men samtidigt är jag väldigt rädd att jag blir smittad och får herpes där nere, vilket jag absolut inte vill.

Ja asså jag har svårt att tro att han ljuger. Då han själv berättat han har svårt att lita på tjejer då han blivit bedragen i nästan alla sina förhållanden. och detta förhållande hade han i 5 år och helt plösligt dök herpes upp och han gick till läkaren som sa att han nyligen blivit smittad. Det var då han kom på att hans tjej varit med någon annan, då man får symtom ganska snabbt efter första smittotillfället. De gjorde slut och hon flyttade direkt ihop med den killen hon varit otrogen med. Har snokat upp detta på hennes facebook att det blev tillsammans direkt efter de gjort slut. Han har nu varit singel i ett år för han har inte "vågat" träffa någon. Så ja de känns lite konstigt att dissa honom pga detta men samtidigt är jag väldigt rädd att jag blir smittad och får herpes där nere, vilket jag absolut inte vill.
Då tycker jag du ska läsa på om.hur herpes smittar. Risken är som jag förstått det inte jättestor att bli smittad och även om du skulle bli det är det som sagt många som bär på viruset, det är liksom inte end of the world. Läs på, gå och träffa barnmorska och diskutera med henne och ta ett beslut utifrån det. Det synd att missa en fantastisk kille av den anledningen.

Vad är du rädd för? Rent konkret?
Man dör inte av herpes, många har inte ens särskilt stora besvär eller ens blir smittade trots mångårigt förhållande där kondom inte har använts. Såklart ska man vara rädd om sig, men verkar han "helt jävla underbar" hade jag inte hängt upp mig på det. Herpes är vanligt, du kan redan ha det utan att veta om det.
@Cambrie hade bra förslag, läs på och gå 9ch prata med en barnmorska så kan kanske hon lugna dig.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka