F
flashlight
Sv: Definition av samling - H&R
Nä och det där sa bland annat jag för flera sidor sen, så det var inte så revolutionerande.
Självklarheter kan jag tycka om man tränar hästar.
Men åker man på clinic två dagar i rad så måste man kanske göra undantag? Eller om man nu tävlar en hel helg. Det dör ju knappast hästarna av heller.
Såg nu vad fio skrev och håller med om det också, särskilt att dressyren måste "underhållas" och det handlar knappast om stela muskler utan lust och intresse att lyssna snarare......
Lägger till.
Det fysiologiska faktum att en muskel behöver 48 timmar på sig att återhämta sig från ett normalt träningspass innerbär inte att hästen måste stå still och inte röra sig varannan dag Man behöver inte knyta fast den eller lägga omkull den...
det fysiologiska faktumet att musklen behöver 48 timmar på sig för att återhämta sig från ett "normalt" träningspass innabär att dess ryttare måste tänka till.
man klättrar inte två dagar i rad
man hopptränar inte på samma höjd (nu pratar jag högt) två dagar i rad
man harvar inte varje dag i ridhuset med samma övningar,
Man tränar inte samling varje dag i samma utsträckning och på hästens maximala vivå
utan man varierar
halvhalter gör man varje dag men inte varje dag så djupt att det blri galopp piruetter och piaff.
och man måste inte för hästens uppbyggnad träna varje dag
Nu så gör jag annat ett tag
Nä och det där sa bland annat jag för flera sidor sen, så det var inte så revolutionerande.
Självklarheter kan jag tycka om man tränar hästar.
Men åker man på clinic två dagar i rad så måste man kanske göra undantag? Eller om man nu tävlar en hel helg. Det dör ju knappast hästarna av heller.
Såg nu vad fio skrev och håller med om det också, särskilt att dressyren måste "underhållas" och det handlar knappast om stela muskler utan lust och intresse att lyssna snarare......
Senast ändrad av en moderator: