De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Is

Trådstartare
Vet att vi haft någon liknande tråd för länge sedan men startar den här lite som spinn off på den nu aktuella tråden om hur man ska marknadsföra sig som uppfödare.

Kort och gott vad är de värsta/sämsta/roligaste/oseriösaste hundannonserna ni läst och varför anser du den var/är rolig eller oseriös?

Sv: De värsta hundannonserna

Mitt bidrag i denna tråd får bli annonsen i en lokal tidning för några år sedan där dem hade formulerat sig något i still med följande

"Schäfervalpar säljes. Renrasiga schäfervalpar säljes, svarta och vita, extra stora. Säljes endast till seriösa hem"

Det jag tänkte var väl direkt att hur seriös är uppfödaren egentligen? Och hur renrasig var dem?, svarta kan dem väl i och för sig vara men svarta och vita? Eller menar dem att de hade både svarta hundar och vitahundar till salu? vit är det ju inte schäfer på stamtavlan men är dem dessutom extra stora så tvivlar jag starkt på att fullständig stamtavla med regbevis följde med dessa hundar :angel:

Ingen annons jag nappade på kanske ska sägas men vist vart man nyfiken på vad det var dem sålde egentligen.

En annons på blocket...

En privatperson som skrev att hon hade köpt den fula hunden för tre dagar sedan från uppfödare. Hen kunde klara av de flesta hundproblem men denna hunden var för mycket för hen.
Till saken hör att det bara var en valp... Cocker med, så ingen monsterras heller.

En annons på blocket...

En privatperson som skrev att hon hade köpt den fula hunden för tre dagar sedan från uppfödare. Hen kunde klara av de flesta hundproblem men denna hunden var för mycket för hen.
Till saken hör att det bara var en valp... Cocker med, så ingen monsterras heller.

Du ska inte underskatta cockrar, min senaste cockervalp var ett riktigt litet fanskap rent ut sagt :devil: ;)

Men för övrigt skum annons, vet INGEN seriös uppfödare som inte skulle ta tillbaka en valp efter 3 dagar.

Du ska inte underskatta cockrar, min senaste cockervalp var ett riktigt litet fanskap rent ut sagt :devil: ;)

Men för övrigt skum annons, vet INGEN seriös uppfödare som inte skulle ta tillbaka en valp efter 3 dagar.

Haha näh man ska inte underskatta valpars förmåga att gör livet lite surt för ägarna ibland men 3 dagar lät lite lite tid :crazy: håller med dig om att en seriös uppfödare borde tagit tillbaka valpen men det är juh inte säkert att annons skaparen talade om något för uppfödaren.

De värsta är annonser på valpar (och kattungar) som de haft i bara ett par veckor (max) och nu måste sälja pga att de börjar jobba (eller allergi, eller annat).

Stackars små djur som måste flytta direkt pga totalt oplanerade köp. Och inte verkar det ju finnas nån vettig uppfödare som tar tillbaka dem heller.

Sen BC-korsningar som säljs som perfekta sällskapshundar osv.

Är en buskis avlare här i trakten som säljer sällskapsblandisar som i princip utlovas att de ska gå bra att ha lösa; i blandningen Eng. cocker spaniel x Petit basset griffon vendéen i ena blandningen och samma blandning plus någon mer sällskaps ras typ Pomeranian lr något likn storleksmässigt.

Minns inte exakt vad som stod, men minns att "Lägg handpenning på 2000 så får ni komma och kolla på valparna"

Vänta nu, ska jag BETALA för att få SE på valparna innan jag ens bestämt mig om jag vill ha just en av dom valparna?

I mitt län finns det ett ställe som massproducerar huskykorsningar. Flera kullar huskey/BC har annonserats ut underhösten, även husky/leonberger.

Dessa valpar ligger på blocket igen nu, fast i form av illa grundade unghundar vars ägare akut blivit "allergiska".

Skittragiskt.:cry::cry::cry:

Huskey/bc låter ju helt mardrömsaktigt, ser framför mig en hund som först måste ut och springa i fyra timmar per dag, och när man kommer hem behöver den en timmes stenhård mental träning för att ens gå att ha i möblerade rum. Eller en hund med huskyns självständighet och bordercolliens behov av mental stimulans. :eek:

Vad är tanken med att föda upp eller köpa en sån hund? Vad är det tänkt att man ska ha den till?

Inte en hundsalu-annons, utan någon som letade dagmatte, men i den stod det (bland annat):
"Han ÄLSKAR andra hundar och rusar gärna fram vilket inte uppskattas av alla, så flexikopplet är ett bra hjälpmedel."

:crazy:
Det är väl precis en sådan hund som man inte ska ha flexi på...

Med tanke på att de producerat tre kullar på ungefär lika många månader, och annonserar ut kvarblivna valpar samtidigt som de annonserar ut nyfödda kullar, så tror jag att det handlar om ren puppymill.

De blir ju skitsöta och utlovas som superba familjehundar. Så klart :mad:

Alla dessa amstaff-annonser. Amstaff/pitbull/rottis.
Ofta runt halvåret gamla. Folk vet inte vad dom ger sig in på :(

Chihuahua 10v. säljes pga. tidsbrist.
Say what? Du har haft hunden vadå? Max två veckor och kommer på att du inte har tid?

Det är väl en jättebra blandning? En hund som vallar in bytet (collien), brottar ner det själv (amstaff/rottis), och dessutom orkar jaga det i evighet innan (husky)? Precis den sortens hund man vill ha springande lös!:p

Med tanke på att de producerat tre kullar på ungefär lika många månader, och annonserar ut kvarblivna valpar samtidigt som de annonserar ut nyfödda kullar, så tror jag att det handlar om ren puppymill.

De blir ju skitsöta och utlovas som superba familjehundar. Så klart :mad:

De bli kanske bra familjehundar på det sättet att det behövs en hel familj som går i skift för att ge hunden tillräckligt med motion och mental stimulans? :angel::idea:

Jag såg en annons om blandrasvalpar där de berättade att det fanns helsyskon (och de var SÅ trevliga och bra) till nuvarande kullen, två kullar hade kombinationen fått tidigare. Men ingen av kullarna var planerade. "Man kan inte stoppa deras kärlek" skrevs det i annonsen :crazy:

Jag såg en annons om blandrasvalpar där de berättade att det fanns helsyskon (och de var SÅ trevliga och bra) till nuvarande kullen, två kullar hade kombinationen fått tidigare. Men ingen av kullarna var planerade. "Man kan inte stoppa deras kärlek" skrevs det i annonsen :crazy:

Undrar om det var samma annons som jag såg? Det stod typ att "vi har försökt förhindra det på alla vis, men deras kärlek övervinner allt!"

Så pinsamt... Jag undrar HUR det har försökt förhindra det? Jag menar, antingen håller man väl hundarna isär under löpet, eller å kastrerar man den ena? Jag kan på sätt och vis förstå om det råkar hända EN gång (barnen öppnar en dörr eller ngt, t.ex.) men samma misstag TRE gånger? :crazy:

PRECIS SÅ var det formulerat! Jag var sugen på att mejla och tipsa om kastrering :crazy:

:D

Jag tänkte.
Collie - Vallar allt. Dina barn, dina hästar och din man
Husky - Gör att de orkar valla dina barn, dina hästar & din man i evighet.
Rottis - Vaktar dig från dina barn, dina hästar & din man
Schäfer - Vaktar ditt hus från dina barn, dina hästar & din man.
Amstaff - Tacklar allt som kommer i närheten av dig. Inkl. dina barn, dina hästar & din man

:D
Obs, fördommar fördommar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 584
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka