De som röstade på Trump?

Riskerna finns absolut; hans ostabila temperament hör inte hemma hos någon med kärnvapen och USA:s armé i handen.
Det är reaktioner på det; han fick frågor bla på presskonferensen nu inför Europaturen. Men han får ju hantera situationen på bästa sätt utan att förvärra den.

Det är ju den presskonferensen jag menar. Man kan växla mellan president-Obama som ändå tror och hoppas på att Trump blir en bra president, och kampanj-Obama som tycker tanken på president Trump är skrattretande, att han är unfit for the office, och det uppfattas uppenbart som fullt normalt och trovärdigt.
 
Det som vi tror är dåligt globalt, verkar man i USA tro är bra på hemmaplan.
I USA tror "man" inte att Trump är bra - i USA trodde knappt hälften av de röstande personerna att han är bra. Det är skillnad.

Jag känner för övrigt inte en enda amerikan som inte är i sorg nu.
 
Det är ju den presskonferensen jag menar. Man kan växla mellan president-Obama som ändå tror och hoppas på att Trump blir en bra president, och kampanj-Obama som tycker tanken på president Trump är skrattretande, att han är unfit for the office, och det uppfattas uppenbart som fullt normalt och trovärdigt.
Absolut är de vana vid sina intensiva kampanjer, men det är nog inte lika lätt att hitta tillbaka till normalläge den här gången och acceptera resultatet. Obama fick ju tom en direkt fråga om han hade en annan uppfattning nu om Trump var fit for office.

Fördelen med Trump; om det görs av rätt personer - är ju att han är lättpåverkad. Klappa lite medhårs bara.
 
Jag chattade dagligen med ett flertal amerikaner innan valet, (spel). Jag var tvungen! att lämna chatten, trodde de blivit tokiga. Trump hit och dit, he's going to get America great again, yuk. Värsta var när en kvinna jag pratat timmar med dagligen (i nästan 2 år) gick ut med hur Trump skulle verka för den "lilla" människan. Hon jobbar ständig natt på Walmart-heltid, och är tvungen att ha foodstamps för att klara sig. Bara hur de resonerade fick mig att protestera och mena på att sådana som han hade drivit utvecklingen dit den är idag.
Jag blev alltså uppriktigt chockad när jag hörde dem gå på.
Hon hade även blivit vägrad vård för sin lungsjukdom då hon hade en obetald skuld på ca 400 dollar. Betala eller dö i princip.
 
Jaha, har missat ditt tjat ;).

Du kan ju inte bestämt hävda att hela USA gillar Trump baserat enkom på att du känner att vi inte "vet". Vad vi vet är ju valresultatet - hur många som röstade och på vem. Hade de gått på popular vote hade Trump inte vunnit.

Nej, och precis lika lite kan du bestämt hävda att det är ca 20% av befolkningen som inte gillade Trump.
Jag försöker illustrera att en stor del av USA:s befolkning verkar tycka att han är en tillräckligt bra presidentkandidat för att rösta på honom: i stort sett hälften av dem som faktiskt gick och röstade.
Och - för att problematisera och försöka förtydliga hur jag tänker - om det nu är så att det huvudsakligen var Clintons väljare som avstod från att rösta så verkar det ju som om Clintons väljare inte tyckte att det var tillräckligt angeläget att "slippa" Trump för att ta sig ut och rösta.

Det jag försöker förmedla, men jag uttrycker mig inte tillräckligt bra eller tydligt, är att visserligen är det en enad röst i Europa att de som röstade i USA antagligen inte visste vad de gjorde (och igen, själv gillade jag Sanders bäst), men att det antagligen inte är så "man" ser på saken i USA.

Hur som helst: vi lär alla få se med start nästa år, hur vettigt eller ovettigt resultatet de facto blir/blev.

Japp, jag har också en del farhågor men tredje världskriget är inte en av mina farhågor eftersom jag också hör till dem som tror att stort internationellt krig inte är bra för USA:s ekonomi heller och därmed troligen inte ses som önskvärt av Trump.

Mina farhågor gäller nog mer allmän instabilitet i världen, där mellanöstern, Afghanistan, Irak känns som oroshärdar som kan tänkas bli mer instabila och oroliga.
 
Nej, och precis lika lite kan du bestämt hävda att det är ca 20% av befolkningen som inte gillade Trump.
Var har jag skrivit det? :confused:

Jag förstår inte alls hur du drar dina slutsatser kring hur "man" tycker i USA. Det känns jättekonstigt det du skriver faktiskt.
 
Nej, och precis lika lite kan du bestämt hävda att det är ca 20% av befolkningen som inte gillade Trump.
Jag försöker illustrera att en stor del av USA:s befolkning verkar tycka att han är en tillräckligt bra presidentkandidat för att rösta på honom: i stort sett hälften av dem som faktiskt gick och röstade.
Och - för att problematisera och försöka förtydliga hur jag tänker - om det nu är så att det huvudsakligen var Clintons väljare som avstod från att rösta så verkar det ju som om Clintons väljare inte tyckte att det var tillräckligt angeläget att "slippa" Trump för att ta sig ut och rösta.

Det jag försöker förmedla, men jag uttrycker mig inte tillräckligt bra eller tydligt, är att visserligen är det en enad röst i Europa att de som röstade i USA antagligen inte visste vad de gjorde (och igen, själv gillade jag Sanders bäst), men att det antagligen inte är så "man" ser på saken i USA.

Hur som helst: vi lär alla få se med start nästa år, hur vettigt eller ovettigt resultatet de facto blir/blev.

Japp, jag har också en del farhågor men tredje världskriget är inte en av mina farhågor eftersom jag också hör till dem som tror att stort internationellt krig inte är bra för USA:s ekonomi heller och därmed troligen inte ses som önskvärt av Trump.

Mina farhågor gäller nog mer allmän instabilitet i världen, där mellanöstern, Afghanistan, Irak känns som oroshärdar som kan tänkas bli mer instabila och oroliga.

Men det är ju inte alla i Europa som tycker valet av Trump är dåligt heller. Nigel Farage, Marine le Pen och Geert Wilders har ju t ex uttryckt sin glädje över valresultatet. De är väl Trumps europeiska motsvarigheter, delar de värderingar han har gett uttryck för, och tycker att det var väldigt positivt att han blev vald. Så "man" tycker ju inte Trump var dålig i Europa heller, det finns de som tycker han är jättebra.

Så jag tycker inte det är en enad röst i Europa heller, det är väl helt enkelt så att människor med de värderingarna finns i USA och i Europa. Bara det att i USA var de tillräckligt många för att vinna presidentvalet. Men Marine le Pen ligger väl bra till inför det franska valet, så de är ju rätt många här också.
 
Men det är ju inte alla i Europa som tycker valet av Trump är dåligt heller. Nigel Farage, Marine le Pen och Geert Wilders har ju t ex uttryckt sin glädje över valresultatet.

Viktor Orban, Edgar Savisaar, Vojislav Seselj och Kenneth Kristensen är några andra.

Och Putin, Kim Jong-Un och Hun Sen utanför Europa.

Mediastöd finns också; The Crusader stödjer Trump helhjärtat.

Det finns en hel kader med sådana härliga politiska figurer som gör det, så tyckandet är inte unisont.
 
Jaha, har missat ditt tjat ;).

Du kan ju inte bestämt hävda att hela USA gillar Trump baserat enkom på att du känner att vi inte "vet". Vad vi vet är ju valresultatet - hur många som röstade och på vem. Hade de gått på popular vote hade Trump inte vunnit.
Är det inte dags nu att ändra valsystemet därborta? Fast det lär väl inte hända - inte med en republikansk president och en majoritet i kongressen. Men visst är det ett förlegat system, där man inte litar på folket och låter folkets vilja bestämma.....
 
Hillary Clinton har överlägset rekord i "Most Admired Woman" i världen ibland amerikanerna. http://www.gallup.com/poll/187922/clinton-admired-woman-record-20th-time.aspx

Hon är välutbildad, erfaren, smart, kunnig etc etc. Hon hade detaljerade, väl utarbetade planer för landet. Hur stoppar man henne, när allt man kan erbjuda in return är en Trump? Piska upp lögner och hatkampanjer.

Eller så är det så enkelt att t o m den mest beundrade kvinnan upplevs som mindre lämplig som president än en manlig konkurrent.
 
Men det är ju inte alla i Europa som tycker valet av Trump är dåligt heller. Nigel Farage, Marine le Pen och Geert Wilders har ju t ex uttryckt sin glädje över valresultatet. De är väl Trumps europeiska motsvarigheter, delar de värderingar han har gett uttryck för, och tycker att det var väldigt positivt att han blev vald. Så "man" tycker ju inte Trump var dålig i Europa heller, det finns de som tycker han är jättebra.

Så jag tycker inte det är en enad röst i Europa heller, det är väl helt enkelt så att människor med de värderingarna finns i USA och i Europa. Bara det att i USA var de tillräckligt många för att vinna presidentvalet. Men Marine le Pen ligger väl bra till inför det franska valet, så de är ju rätt många här också.
Nigel Farage är ju PINSAM! Åker över dit och gnider sig mot Donald, försöker ta sig själv rollen som nån slags handelsrådgivare åt Storbritannien. Vad tror han? Att han ska få jobb hos honom nu när han inte längre är partiledare därhemma? He makes me cringe!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp