De som röstade på Trump?

Jag har tänkt hela tiden att det skulle vara "för bra" gjort att följa upp den första svarta presidenten med den första kvinnliga. Gissar (utan några belägg) att det nu kommer dröja innan en kvinna utses till presidentkandidat igen.
 
Mina spelvänner postade helt otroliga länkar och annat skit som bevis på hur crooked Clinton är. 30 sekunders googling visade att allt de postade var hoaxes. Vi hade väldigt intressanta diskussioner om Europa och Sverige. Vilka nyheter som fabricerades, geeeh.
Väldigt smarta och intelligenta människor i övrigt, men de nyhetskanalerna de lyssnade på/läste...
Många gånger satt jag och undrade var de fick alltihop ifrån.
 
Mina spelvänner postade helt otroliga länkar och annat skit som bevis på hur crooked Clinton är. 30 sekunders googling visade att allt de postade var hoaxes. Vi hade väldigt intressanta diskussioner om Europa och Sverige. Vilka nyheter som fabricerades, geeeh.
Väldigt smarta och intelligenta människor i övrigt, men de nyhetskanalerna de lyssnade på/läste...
Många gånger satt jag och undrade var de fick alltihop ifrån.

Äsch, vi får också se "sanningen" genom inlägg av vår kära @axel
 
Jag tror det. Jag är övertygad om att Clinton smackade i glastaket.

Jag tror det, det finns liksom inget sätt att vara riktigt lämplig på som kvinna. Hade hon varit charmigare hade hon varit oseriös, hade hon visat mer känslor hade hon varit instabil och svag, nu var hon påläst, lite stel och ultraseriös, då är hon någon sorts Lady Macbeth, en korrupt järnlady med dold agenda.

Jag vet inte hur hon hade kunnat vara. I princip känns hon ju lite samma typ politiker som Angela Merkel, men med USAs valsystem verkar det inte gå att bli vald för en sån politiker.

Jag kommer heller inte på någon annan kvinnlig amerikansk politiker som jag tror skulle ha lyckats bättre. Elisabeth Warren t ex tror jag skulle ha anklagats för att vara rabiat och hysterisk. Det finns liksom inget rätt sätt.
 
Senast ändrad:
Mina spelvänner postade helt otroliga länkar och annat skit som bevis på hur crooked Clinton är. 30 sekunders googling visade att allt de postade var hoaxes. Vi hade väldigt intressanta diskussioner om Europa och Sverige. Vilka nyheter som fabricerades, geeeh.
Väldigt smarta och intelligenta människor i övrigt, men de nyhetskanalerna de lyssnade på/läste...
Många gånger satt jag och undrade var de fick alltihop ifrån.

Breitbart.com?
 
Jag är också mer och mer övertygad om att det är en stor del av förklaringen. Hon uppmanades av sin kampanj att bete sig mer kvinnligt och "caring" och spela spelet enligt patriarkatets skeva regler, men vägrade. Som tur är. Men det är så jäkla illa.

Hon är väl inte så kvinnlig och caring till sättet helt enkelt. Och hade hon varit det hade hon dömts ut som svag, känslosam och lättmanipulerad.
 
13 sidor med en massa spekulationer.
Undrar hur många av er som känner någon som röstat på Trump, och frågat varför?
Och när vi ändå är igång, känner någon av er ens en rasist?
 
Jag har spelat tillsammans med många amerikaner i 8 år och dagligen pratat flera av dem dem i en voicechat i ca 2 år. Spenderat så mycket tid med dem så jag nästan glömt bort hur man skriver och formulerar sig på svenska.
Och ja, jag känner minst 1 rasist.
 
13 sidor med en massa spekulationer.
Undrar hur många av er som känner någon som röstat på Trump, och frågat varför?
Och när vi ändå är igång, känner någon av er ens en rasist?

Ja eftersom jag bott i USA i 11 år som vuxen så känner jag många amerikaner som jag har nära kontakt med fortfarande . Eftersom min bekantskapskrets ffa tillhör staterna på öst och västkusten - primärt Massachusetts och utöver det CA och OR, så är de i stor för att inte säga uteslutande del demokrater och är bekymrade och oroade över Trump och valet.
Jag känner några som röstat Trump och motiverar varför ja ! Motiveringarna överrensstämmer mycket väl med skildringarna som redovisats i medierna.

Blir väldigt nyfiken på din ingångskommentar . "13 sidor med en massa spekulationer" . Vad annars anser du det skulle bestå av ? Detta är ett diskussionsforum, hela resten av världen inkl högre instanser "spekulerar " samma ämne . Jag måste nog säga att spekulationerna och debatten i denna tråd håller rätt hög kvalitet generellt i fråga om debattörers insatthet i frågan så att säga.

Men som Sagt - nyfiken på vad du anser att tråden skulle innehålla annat än "spekulationer" i ämnet som till stor del är bottnande i skeenden, utfall och konstateranden samt liknande "spekulationer" från resten av världen ?
 
Senast ändrad:
13 sidor med en massa spekulationer.
Undrar hur många av er som känner någon som röstat på Trump, och frågat varför?
Och när vi ändå är igång, känner någon av er ens en rasist?

Jag har inte diskuterat just Trump eller amerikanerna.

Jo jag känner en rasist. Minst. Av den otäcka, organiserade och snygga typen. Tänk Nordiska Motståndsrörelsen men polerad och diskret i vardagen.
 
"Det som nu står på spel är inte bara opinionsinstitutens mätmetoder. Problemets kärna ligger i att tongivande medier så tydligt har projicerat eget önsketänkande om valutgången att man inte velat eller kanske inte ens förmått uppfatta signaler om att väljarnas preferenser inte stämde överens med den egna visionen. Och i en demokrati är det faktiskt i slutänden väljarna snarare än medierna som avgör."

"Det den svenska eliten ibland föraktfullt kallar ”vanligt folk” upplever en växande oro och otrygghet som kopplas till kris i flyktingmottagningen, till våld och bilbränningar i förorter, till en upplevelse av att asylsökande ostraffat kan begå massvåldtäkter, och till att något skydd eller stöd från polisen i allmänhet inte längre är att räkna med. Uttryck för sådan oro bemöts rutinmässigt av förnekelser och av fördömanden om rasism."
http://www.expressen.se/debatt/dags-att-borja-lyssna-till-vanligt-folk/

Känner jag någon rasist? Tja om rasist är att vara kritisk till invandringspolitiken så är jag en.
 
@sjoberga
Som sagt tidigare så sociala media funkar öht inte som kanal till att påverka folk att byta åsikt .

Jag tycker ditt inlägg här nu , utifrån ovan reflektion, blir otroligt kontraproduktivt. ffa om man argumenterar emot det du argumenterar emot . Det blir bara så dåligt, motsägelsefullt och oproduktivt ... ? :(
 
Feel the Bern hade nog haft en större chans att engagera demokraterna än Hillary hade. Hon upplevdes som more of the same, same och det ville inte landsbygdsamerikanen ha. Ja jag säger landsbygd för de största befolkningscentrana röstade Demokratiskt. Och det är därför man använder elektorer och inte popular vote, då skulle nämligen 4-5 områden med urban stadsmiljö alltid vinna över hela kontinenten USA.

Vi har electoral college darfor att de "founding fathers" inte litade pa att folket skulle valja "ratt" ... De var radda for att folket inte skulle kunna gora ett "reasoned and informed choise" och att "allmanne man" i deras nya land med sa stora avstand inte skulle kunna bedomma den tilltankta presidenten's karaktar och gora ett "intelligent" val. (vilket med storsta sakerhet var helt korrect 1780)
I sjalva verket inrattade de systemet for att skydda sig mot nagon som inte hade utbildning eller erfarenhet, just som Trump. Hamilton sa att med ett electoral college skulle "The office of President" aldrig kunna ges till nagon man som inte har utbildning och "ratta" kvalifikationer for att utfora jobbet.

Forfaderna ansag INTE att det skulle gora nagon skillnad mellan stora eller sma stater ... om mojligt ansag de att de stora staterna kanske skulle fa en fordel av ett electoral voting system.
 
Vi har electoral college darfor att de "founding fathers" inte litade pa att folket skulle valja "ratt" ... De var radda for att folket inte skulle kunna gora ett "reasoned and informed choise" och att "allmanne man" i deras nya land med sa stora avstand inte skulle kunna bedomma den tilltankta presidenten's karaktar och gora ett "intelligent" val. (vilket med storsta sakerhet var helt korrect 1780)
I sjalva verket inrattade de systemet for att skydda sig mot nagon som inte hade utbildning eller erfarenhet, just som Trump. Hamilton sa att med ett electoral college skulle "The office of President" aldrig kunna ges till nagon man som inte har utbildning och "ratta" kvalifikationer for att utfora jobbet.

Forfaderna ansag INTE att det skulle gora nagon skillnad mellan stora eller sma stater ... om mojligt ansag de att de stora staterna kanske skulle fa en fordel av ett electoral voting system.

Och oh the irony - när folket några hundra år senare faktiskt väljer en sån president, så är det just systemet med elektorskollegium som ser till att han blir president.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp