@sjoberga
Som sagt tidigare så sociala media funkar öht inte som kanal till att påverka folk att byta åsikt .
Jag tycker ditt inlägg här nu , utifrån ovan reflektion, blir otroligt kontraproduktivt. ffa om man argumenterar emot det du argumenterar emot . Det blir bara så dåligt, motsägelsefullt och oproduktivt ... ?
Möjligt. Men det är ganska tröttsamt att någon ständigt utser sig vara offer för något som aldrig inträffat. Särskilt när man aldrig förklarar närmare utan bara kommer med samma falska påstående.
Jag är inte ute efter att få någon att byta åsikt. Debatten handlar ofta om annat. Som definitioner till exempel. Om ingen någonsin kallat personer som enbart varit invandringskritiska i inlägg för rasister, så tycker jag en sådan självstickad offerkofta som frekvent sätts på i debatten, bör bemötas. Inte för att personen ska byta åsikt, men påminnas om att den faktiskt är 100% självstickad ch inte alls stickad av någon annan.
Så kanske debattutrymmet sedan kan ägnas åt att diskutera verkliga företeelser. Det handlar inte om åsiktsförändring.