De som röstade på Trump?

Jag har nu insyn i bråket utanför Hällefors där Örebro SD var samlade. De hade även flera respresentanter från moderpartiet med. Särskilt säkerhetschefen var chockad. I bråket om vem som skulle ha datorn först fanns livshotande strypgrepp. Armbågssmällar mot ansikten av åskådare och de i primärbråket. Sedan förekom det många bett.
Trevligt att vara bland likasinnade nyktra på en lördagseftermiddag!!!
Jag bor granne med en av dem, och är ärligt rädd för att gå förbi där själv.
 
Skitsnack. Det har jag inte. Du har framfört annat än invandringskritik ihop med andra och då fått det bemötande sådant kräver. Nu pratade vi om att koppla någons invandringskritik till att denne någon är rasist, har jag aldrig sett.

Här har vi ett minutfärskt inlägg av Hanif Bali (M) apropå lite av det du och lbb snuddade vid...

Jag får ibland kritik för att jag överdriver identitetspolitikens faror. Samma kritik lyftes mot Tomas Tobé när han nyligen kritiserade identitetspolitikens dårskap i Expressen. Kritiken går att summera i att vi kraftigt överdriver, att ingen egentligen är identitetspolitiker, det är en fringeförekomst.

Det är korrekt att väldigt få öppet deklarerar sig vara identitetspolitiskt lagda, men dess giftiga logik genomsyrar allt fler. Det senaste exemplet är hur journaliststudenten Elaf Jasmine Ali har skrivit om mig där hon ger sig på min bakgrund som fosterhemsplacerad barn.

Jag hatar alltså min bakgrund, för vad annars kan förklara mina politiska åsikter - jag har till skillnad från andra människor inte en egen agens och rationalitet. En svartskalle måste ju ha något psykisk störning för att vara höger:

"[P]å grund av detta har Hanif byggt upp ett enormt hat mot hans bakgrund och allt som påminner om den"

Jag är uppvuxen i persiska familjer här i Sverige. Men tydligen drivs jag av ett hat mot mina "landsmän" för att jag inte ätit tillräckligt med persisk mat och lyssnat på persisk musik (Nu kommer mina persiska mammor bli sura på henne). När jag nu någonsin yttrat ett negativt ord om varken mina föregående eller nuvarande landsmän är oklart:

"Hade han fått växa upp i en persisk familj, varit omgiven av den varma generösa stämningen, otroligt goda maten och sköna musiken så hade inte vuxit upp att hata sina landsmän och andra från närområdet."

Hon fortsätter på Anders Lindbergs tes om att "Högeråsikter kan vara en dold sjukdom":

"Det Hanif Bali behöver är terapi. Han behöver prata ut. Han har nått framgång karriärmässigt men han kommer aldrig bli lycklig privat när allt är byggt på hat. Han fick hjälp av Sverige som 3åring men andra barn får gärna drunkna i medelhavet när man själv är trygg och har fått hjälp."

Jag vill att barn drunknar, jag hatar iranier, jag hatar alla från mellanöstern, jag är psykisk sjuk, jag är empatistörd, jag är hatisk.

Hur ska honannars förklara mina åsikter om de annars sitter i ens hudfärg? Då måste man ju landa i dessa slutsatser.

Detta är identitetspolitikens draksådd. De värsta formen av rasism helt institutionaliserad som godhet och välvilja.
 
Det finns flera "nyhetsprogram" som fungerar som FOX at andra hallet ocksa ... det ar aldeles for enkelt att saga att det ar en utbildnings klyfta som skapar "Trumpister".
Det han säger är att det handlar om "brist på utbildning och förståelse för de tekniker som används för otillbörlig påverkan." - alltså inte utbildning i allmänhet, utan att människor inte är medvetna om den hjärntvätt de utsätts för, för att de inte har kunskap om hur sådana här propagandatekniker används. Sen är det givet så, att för den som har akademisk bildning så är det lättare att förhålla sig till olika nyheter, med källkritik och ifrågasättande osv.

Det intressanta i sammanhanget är alltså inte att olika medier lutar politiskt åt olika håll; utan dels den förändring i lagstiftningen som gjorts för att kringgå etiska regler för journalistik och dels den teknik som används: samma teknik som olika sekter använder - och detta helt medvetet, för att skrämma människor i den riktning de önskar.

Tillägg: I länken finns en dokumentär som skildrar hur det påverkar människor.
 
Trump kanske har en avskräckande effekt?
Definitivt. Det vet Åkesson om också, vilket är anledningen till att han inte jublar officiellt. Inom alla Putins högerextrema vänkretsar, inkl SD, jublas det dock högljutt; det är garanterat. Putins mål är ju att destabilisera EU och USA genom sitt stöd till extremistpartierna och sitt stöd till Assad som ger ökade flyktingströmmar till EU som skapar oro och främlingsfientlighet som skapar terrorister... and around we go.

Det här är vad Sverige och Europa tycker om inblandade parter:

Confidence-in-Leaders-and-Candidates-%E2%80%93-WEB-version.png
 
Det han säger är att det handlar om "brist på utbildning och förståelse för de tekniker som används för otillbörlig påverkan." - alltså inte utbildning i allmänhet, utan att människor inte är medvetna om den hjärntvätt de utsätts för, för att de inte har kunskap om hur sådana här propagandatekniker används. Sen är det givet så, att för den som har akademisk bildning så är det lättare att förhålla sig till olika nyheter, med källkritik och ifrågasättande osv.

Det intressanta i sammanhanget är alltså inte att olika medier lutar politiskt åt olika håll; utan dels den förändring i lagstiftningen som gjorts för att kringgå etiska regler för journalistik och dels den teknik som används: samma teknik som olika sekter använder - och detta helt medvetet, för att skrämma människor i den riktning de önskar.

Tillägg: I länken finns en dokumentär som skildrar hur det påverkar människor.

Det var en hemsk massa snömos. .. "Jag tror att" du får såklart tro vad du vill men vad jag sett av dina inlägg borde de flesta sluta med " det är vad jag tror i mitt innersta".
 
I det senaste offentliga framträdandet, för Childrens´Charity, är Clinton väldigt öppen med hur hon kände sig efter nederlaget. Hur hon bara ville krypa ihop i sitt hus med en god bok och aldrig mer gå ut. Det måste kännas så ohyggligt tungt att förlora mot en sån som Trump.

Många har dessutom kommenterat hur Clinton nu framträder helt utan makeup i ansiktet! En ganska idiotisk observation men ändock. Man menar att hon inte längre behöver sminka upp sig för att framstå på ett visst sätt. Nu är hon helt naken i sitt ansikte. http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38008954 Jag ser det ju också men vet inte riktigt hur jag ska reagera. Måste en kvinna verkligen sminkas upp för att ens ha en chans i ett val? Eller vad handlar makeup:en om när det gäller kvinnor i den här typen av karriär?
 
Det måste kännas så ohyggligt tungt att förlora mot en sån som Trump.
Ja. Hon som är den mest kompetenta kandidaten de haft någonsin. Som att jämföra en professor med en treåring. Se bara hans twitter-tantrum mot pressen nu, eller hur olika världsledare skakar på huvudet av förvirring hur han agerar, eller att han inte ens kände till de mest grundläggande delar av vad som förväntades av honom och skapar kaos.

Det är bara en tidsfråga.
 
Fast de litade mer på henne än på Trump. Enligt DN igår har Clinton nu en miljon röster mer än Trump. Men han vinner.:crazy:
Jo, fast "fel" stater. USA är stort och staterna har stort eget ansvar. Det går inte att komma undan hon missade ett par viktiga stater somtraditionellt brukar rösta demokratiskt. Dessutom missade hon 46% av de som borde röstat. Hon missade ett stort flertal av obamas väljare.

Undra om han insåg att han skulle göra politiskt självmord? Han är uppsagd och saft upp sig från alla politiska uppdrag. Hans korkade, fåniga leende efter talet säger väl det mesta om den mannen. Jag kritiserar hans agerande , fånigt leende och korkade ord, inte person. Blev han lurad eller är det bara en messerschmitter? Varför i hela friden tror han att han ska komma undan med detta? En nyhet, grabben , du är kickad!

Det är väl som det sägs i ordspråket, " som en bäddar får en ligga" . Han ser ut att tillhöra den generation som är uppväxta med den sortens språkbruk på skolorna?

I det senaste offentliga framträdandet, för Childrens´Charity, är Clinton väldigt öppen med hur hon kände sig efter nederlaget. Hur hon bara ville krypa ihop i sitt hus med en god bok och aldrig mer gå ut. Det måste kännas så ohyggligt tungt att förlora mot en sån som Trump.

Många har dessutom kommenterat hur Clinton nu framträder helt utan makeup i ansiktet! En ganska idiotisk observation men ändock. Man menar att hon inte längre behöver sminka upp sig för att framstå på ett visst sätt. Nu är hon helt naken i sitt ansikte. http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38008954 Jag ser det ju också men vet inte riktigt hur jag ska reagera. Måste en kvinna verkligen sminkas upp för att ens ha en chans i ett val? Eller vad handlar makeup:en om när det gäller kvinnor i den här typen av karriär?

Jag kan tycka att det hade varit sundare om hon visat upp sitt ansikte tidigare men jag kan också förstå varför hon inte gjort det. Att aldrig skapat sminkHillary. Hon gjorde det inte för att hon trodde att det skulle missgynna henne. Pressen måste vara enorm.

Så här i efterhand, Hon såg verkligen plastig ut tidigare på valdebatterna. Det är klart att att då finns det skäl för trumps kommentarer om falskhet, hon visade inte sig själv egentligen. Hon visade en yta som hon inte stod för efter valkampanjen.
 
"Efter valförlusten 2014 har Moderaterna börjat bygga upp en struktur liknande SD:s, en egen trollfabrik och egna sajter. Och nu börjar vi se resultatet.
Under USA-valrörelsen var flera partiföreträdare, bland andra partisekreteraren Tomas Tobé, där för att studera metoderna på plats.
En av de saker som präglade Donald Trumps kampanj var att extremhögern och den vanliga högern successivt smälte ihop till ett, särskilt på nätet. Steve Bannon, chef för den största amerikanska hatsajten Breitbart News, rekryterades till ordförande för hela Trumpkampanjen.
I går blev han utsedd till chefstrateg för den nya presidenten i Vita huset.
Det vore som om Moderaterna och Sverigedemokraterna smälte ihop till samma parti och Avpixlats chefredaktör blev planeringschef på statsrådsberedningen åt statsminister Anna Kinberg Batra."

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23914693.ab
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp