Räkna med att Åkesson tar storslam i kommande val...
Tror jag inte, han har blivit äldre och lite självsäkrare och slitnare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Räkna med att Åkesson tar storslam i kommande val...
Jag bor granne med en av dem, och är ärligt rädd för att gå förbi där själv.Jag har nu insyn i bråket utanför Hällefors där Örebro SD var samlade. De hade även flera respresentanter från moderpartiet med. Särskilt säkerhetschefen var chockad. I bråket om vem som skulle ha datorn först fanns livshotande strypgrepp. Armbågssmällar mot ansikten av åskådare och de i primärbråket. Sedan förekom det många bett.
Trevligt att vara bland likasinnade nyktra på en lördagseftermiddag!!!
Skitsnack. Det har jag inte. Du har framfört annat än invandringskritik ihop med andra och då fått det bemötande sådant kräver. Nu pratade vi om att koppla någons invandringskritik till att denne någon är rasist, har jag aldrig sett.
Det han säger är att det handlar om "brist på utbildning och förståelse för de tekniker som används för otillbörlig påverkan." - alltså inte utbildning i allmänhet, utan att människor inte är medvetna om den hjärntvätt de utsätts för, för att de inte har kunskap om hur sådana här propagandatekniker används. Sen är det givet så, att för den som har akademisk bildning så är det lättare att förhålla sig till olika nyheter, med källkritik och ifrågasättande osv.Det finns flera "nyhetsprogram" som fungerar som FOX at andra hallet ocksa ... det ar aldeles for enkelt att saga att det ar en utbildnings klyfta som skapar "Trumpister".
Definitivt. Det vet Åkesson om också, vilket är anledningen till att han inte jublar officiellt. Inom alla Putins högerextrema vänkretsar, inkl SD, jublas det dock högljutt; det är garanterat. Putins mål är ju att destabilisera EU och USA genom sitt stöd till extremistpartierna och sitt stöd till Assad som ger ökade flyktingströmmar till EU som skapar oro och främlingsfientlighet som skapar terrorister... and around we go.Trump kanske har en avskräckande effekt?
Det han säger är att det handlar om "brist på utbildning och förståelse för de tekniker som används för otillbörlig påverkan." - alltså inte utbildning i allmänhet, utan att människor inte är medvetna om den hjärntvätt de utsätts för, för att de inte har kunskap om hur sådana här propagandatekniker används. Sen är det givet så, att för den som har akademisk bildning så är det lättare att förhålla sig till olika nyheter, med källkritik och ifrågasättande osv.
Det intressanta i sammanhanget är alltså inte att olika medier lutar politiskt åt olika håll; utan dels den förändring i lagstiftningen som gjorts för att kringgå etiska regler för journalistik och dels den teknik som används: samma teknik som olika sekter använder - och detta helt medvetet, för att skrämma människor i den riktning de önskar.
Tillägg: I länken finns en dokumentär som skildrar hur det påverkar människor.
Vem skulle man 8oBAMAS) annars kampanja för, menar du?Intressant att alla som hyllar Obama o dissar Clinton verkar ha missat det faktum att paret Obama kampanjar oförtrutet för Clinton.
Ja. Hon som är den mest kompetenta kandidaten de haft någonsin. Som att jämföra en professor med en treåring. Se bara hans twitter-tantrum mot pressen nu, eller hur olika världsledare skakar på huvudet av förvirring hur han agerar, eller att han inte ens kände till de mest grundläggande delar av vad som förväntades av honom och skapar kaos.Det måste kännas så ohyggligt tungt att förlora mot en sån som Trump.
Så de skulle reagera så, Att du är besviken på dig själv förstår jag.Ytterligare direkt falska påståenden i anklagande ton. Mycket besviken.
Det kanske är en anledning att väljarna inte litade på Clinton. .?? Det har varit kritik om hennes medansvar för libyenkriget.
http://www.metro.se/kolumner/johan-norberg-obama-beredde-vag-for-trump/EVHpkp!kErNxiHAKqB/
Jo, fast "fel" stater. USA är stort och staterna har stort eget ansvar. Det går inte att komma undan hon missade ett par viktiga stater somtraditionellt brukar rösta demokratiskt. Dessutom missade hon 46% av de som borde röstat. Hon missade ett stort flertal av obamas väljare.Fast de litade mer på henne än på Trump. Enligt DN igår har Clinton nu en miljon röster mer än Trump. Men han vinner.
Undra om han insåg att han skulle göra politiskt självmord? Han är uppsagd och saft upp sig från alla politiska uppdrag. Hans korkade, fåniga leende efter talet säger väl det mesta om den mannen. Jag kritiserar hans agerande , fånigt leende och korkade ord, inte person. Blev han lurad eller är det bara en messerschmitter? Varför i hela friden tror han att han ska komma undan med detta? En nyhet, grabben , du är kickad!
I det senaste offentliga framträdandet, för Childrens´Charity, är Clinton väldigt öppen med hur hon kände sig efter nederlaget. Hur hon bara ville krypa ihop i sitt hus med en god bok och aldrig mer gå ut. Det måste kännas så ohyggligt tungt att förlora mot en sån som Trump.
Många har dessutom kommenterat hur Clinton nu framträder helt utan makeup i ansiktet! En ganska idiotisk observation men ändock. Man menar att hon inte längre behöver sminka upp sig för att framstå på ett visst sätt. Nu är hon helt naken i sitt ansikte. http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38008954 Jag ser det ju också men vet inte riktigt hur jag ska reagera. Måste en kvinna verkligen sminkas upp för att ens ha en chans i ett val? Eller vad handlar makeup:en om när det gäller kvinnor i den här typen av karriär?