De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Tillägg:
Alde fick inte heller rida själv i den åldern, jag vill veta att de mentalt är så mogna och har så pass mycket rutin på hästryggen att de även om hästen blir rädd och sätter fart ska klara av att iallafall försöka bromsa istället för att hålla sig i sadeln och skrika typ. Alde var nog sex år när hon fick börja rida själv tror jag. (Kan minnas fel.)

Du är så duktig med dina barn! Och ponnyn är ju superbra! :) Jag hoppas att Alice vill rida sen också. Stallägarna har en jättefin b-ponny, new forest, som ska säljas nu eftersom ryttaren är 14. Hade Alice varit några år äldre hade jag varit intresserad, men jag kan ju inte köpa ponny till en ettåring :D Hon rider på sin gummistudshäst iaf! ;)

181310_10150999611145712_789442_n.jpg

Då vet jag att sam skulle kunna lära sig rida lätt alltså. Vi får hem och öva. Han har ju bara ridit på den lilla ponnyn kanske fem gånger, innan dess framför mej på stora hästen (eller själv i skritt)) Han vill gärna hoppa men vi har sagt att han minsann får lära sig trava först. Han är nog me som idun, inte den teoretiska typen..

Tack! :o

Gummistudshästen duger nog ett tag till, men jag vet hur svårt det är att låta bli att köpa ponny ...
Till Alde sade vi att vi köper ingen ponny föränn hon ber om en. Då hon var tre bad hon om en ponny och inom ett par veckor stod det en minishettis i stallet. :D
Idun däremot har ju inte fått någon, det räcker utmärkt med en att dela på än så länge. Snart är ju dock Alde för stor för Fnatte. En sådan tur att jag har råkat hitta en D-ponny i vår fölstohage ...

Hon rider ju med mig på Wille än så länge, men ponnyägaren (14 år) kommer nog glatt låna ut sin ponny om det skulle behövas, hon har redan erbjudit sig att vara barnvakt åt mig ;)

Men egen ponny blir det inte förrän min gammelman inte finns längre, jag har äntligen bara en häst och ska hålla det så! :D

Härlig bild på fina Ella, så stor hon har blivit!

*kl*
Så här års blir det mest att jag fotar en massa nyfödda föl, samt åringar som äntligen har hyfsat till sig efter att ha sett ut som virvelmarsvin hela vintern.
I helgen hade jag dock kameran med mig på byafest, så då blev det lite icke hästbilder med. Bara en bild dock där det bara var våra barn. De åker "Lions-tåget" till festen:
_DSC4573.jpg

Huruvida det var kallt eller varmt beror på vem du frågar ... Frågar man Alde är det alltid varmt. Vi mer normalt tempererade tyckte nog att det var hyfsat varmt så länge man inte åkte, men behövdes jacka vid färd.

Härligt med semester! Åkte de hela vägen upp på stegen?! :eek:
Det pirrar i mina fötter bara jag tittar på bilden! :D

Idag har Alde travat själv för första gången på sin inridningsponny Laptop.
DSC_5008.jpg

Nej, det är en,fuskbild. De åkte kanske 5 meter upp, över brandbilen och ner igen. Sen tittade vi på en praktikant som åkte alla 32 metrarna upp. Döläskigt!

Milton och jag firade in vårt lilla sommarlov igår!

galaxy-vr-12-211_206585408.jpg

Till och med som vuxen får man ju spring i benen här!

galaxy-vr-12-221_206585641.jpg

Förvånansvärt fort kom vi ner till vattet där "fisket" fort byttes ut mot stenkastning.

galaxy-vr-12-226_206585709.jpg

galaxy-vr-12-231_206585792.jpg

galaxy-vr-12-219_206585888.jpg

Och på tillbakavägen gnällde han inte en enda gång, trots att han fick lämna allt det roliga. :eek: Jag måste erkänna att jag inte sörjer tiden då han var mindre, trots att han varit "snäll" och enkel.

Nu hoppas vi på att det blir lite fint väder så vi hinner bada och ha kul innan jag börjar jobba och han är borta 5 veckor i rad (förutom någon helg) :cry:.

Då vet jag att sam skulle kunna lära sig rida lätt alltså. Vi får hem och öva. Han har ju bara ridit på den lilla ponnyn kanske fem gånger, innan dess framför mej på stora hästen (eller själv i skritt)) Han vill gärna hoppa men vi har sagt att han minsann får lära sig trava först. Han är nog me som idun, inte den teoretiska typen..

Mina tjejer ar ju ocksa (snart) 4.5 och de kan inte rida latt mer an ett par steg i taget. Galoppera har vi inte provat annu, det lar droja for ingen av dem ar den modiga typen. Och transa ar bara att glomma, de ar for korta i rocken :D

Maste lagga upp nagra bilder snart. Var ponny ser nastan exakt likadan ut som Vias men mina barn har knappt ridit de senaste manaderna pga vadret som har varit :eek:

Ja det var en mysig dejt, trist att Freya inte fick fram ett ljud bara, hon hade tappat rösten! Men My pratade desto mer :) Ja trist att du inte hann komma men det var ju en bit från Skövde...

Vad fin bilden blev! Det var superkul att ni kom förbi, till nästa gång får vi hoppas att jag har hittat rösten igen ;) sjukt irriterande, jag som normalt är världens pratkvarn :) inte helt enkelt att vara med barnen hela helgen utan Micke (som jobbar) och inte kunna prata med dom!

Sam var så söt när vi hoppade studsmatta. Han undrade varför jag var så tyst och frågade om jag hade blivit förtrollad eller nåt sånt :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar