Ett parti kan inte skriva lögner på sin hemsida.
Fast jo. Det finns ingenting som säger att partier måste fara med sanning. Sedan är det ju smart att inte fara med så mycket osanning att väljarna fattar misstanke, men det är en helt annan sak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett parti kan inte skriva lögner på sin hemsida.
Nu har inte jag läst tråden, men; att använda det politiker säger om sig själva och sitt parti som argument är inte att presentera källkritiska fakta, tyvärr. Vilket du också kommer lära dig längre fram i skolan.
@Ryttaren VART har du presenterat fakta och visat dina källor? Du har inte gjort hänvisningar till en enda källa i hela SD-tråden.
Ex: Du tycker att högre straff gör att färre begår brott, när motargumenten kommer om att det inte stämmer utan att forskning pekar åt ett helt annat håll så fortsätter du på din linje utan att ge en enda källa på vad du baserar dina åsikter på.
Din argumentation känns barnslig och "känslosam", du går hela tiden på linjen av subjektiv syn "vem skulle du rädda först?" En fråga som inte har någonting som helst med människovärde att göra, endast med dina personliga relationer.
Hade jag träffat dig irl så hade jag sagt att du ska läsa på det du vill diskutera, flera sidor inte enbart en partisk sida. För om man ska diskutera måste man kritiskt läsa olika källor, inte enbart det som passar ens egna syn.
Så, låt oss säga att Miljöpartiet säger att dom vill ha högre bensinskatt. Men dom ljuger.
Sedan så blir dom valda, och helt plötsligt så sänker dom bensinskatten.
Så kan dom inte göra, eller hur?
Så SD kan då alltså inte säga att dom vill sänka invandringen, och sedan ta bort den helt.
Fast jo. Det finns ingenting som säger att partier måste fara med sanning. Sedan är det ju smart att inte fara med så mycket osanning att väljarna fattar misstanke, men det är en helt annan sak.
Åh herregud.Ett parti kan inte skriva lögner på sin hemsida.
Angående det sista, så tar väldigt många sina källor ifrån andra personer. Jag försöker istället ta min fakta ifrån en primärkälla, istället för en sekundärkälla.
Det vore väldigt opraktiskt, att skriva åsikter som man inte egentligen håller med om.
Kanske, kanske inte. En del partier gör det, andra inte.
Okej, kan ge dig ett citat.
"Det visar sig , enligt studien, att hotet om en månad längre straff medför en minskning av återfallen med 1,3 procent. Det kanske låter litet, men betyder i förlängningen att hotet om ett år längre straff minskar återfallen med 15,6 procent (12*1,3)."
- SvD Opinion (om många andra tar sina källor ifrån tidningar så förhindrar inget mig att göra det.)
Alltså, ja att skriva typ raka motsatsen till det en tycker, det vore ganska korkat - men att frisera sanningen det är väl snarare "standard" bland de lite mindre rumsrena. Ta Svenskarnas Parti som exempel, de skriver på sin hemsida att de INTE är nazister, men en behöver inte läsa särskilt mycket om vad de vill, gör och hur de beter sig för att inse att - jo, det är de. Men att skriva "Vi är ett nazistiskt parti", det vore ju urbota korkat.
Speciellt med tanke på att det räknas som hets mot folkgrupp om de börjar använda sina fina små symboler som egentligen är solsymboler och allt vad det är. Folk förstår ju inte att man kan vilja spexa till det lite med ett hakkors eller två!
(Det här är, för att klargöra, ironi. Något som är svårt att uppfatta i text och som är ännu svårare att uppfatta för barn.)
Så, låt oss säga att Miljöpartiet säger att dom vill ha högre bensinskatt. Men dom ljuger.
Sedan så blir dom valda, och helt plötsligt så sänker dom bensinskatten.
Så kan dom inte göra, eller hur?
Så SD kan då alltså inte säga att dom vill sänka invandringen, och sedan ta bort den helt.