mul
Trådstartare
Sv: Dålig förälder för att man har häst?
Denna tråd handlar INTE om mig!! Det har jag INTE skrivit någonstans!!
Ett ex.. Mamma tjänar ex 15000 innan skatt.. pappa tjänar ex 22000 innan skatt. Tillsammans blir det.. 32000kr ta det gångar 6 månader.. 192000kr.. Vilket är ju det just den familjen skulle ha sparat på banken. Om den famlijen skulle leva som det "brukar". Sedan att olika personer klarar av att leva på olika summor.. Är denna familj en dålig familj om den inte har 192000kr kontant på banken??
Ett boende närmre en stad med ett par barn är nog inte helt otroligt att dom behöver denna summa.
32000kr är en astronomisk summa i mina öron..
Jag klarar mig ypperligt på 10000 med allt.. Barn, hästar, bil osv..
.
Jag förstår att du har dålig ekonomi om du spenderar flera hundra tusen kronor på 6 månader. Själv spenderar jag kanske 10.000:- i månaden och då bor vi ganska så dyrt mitt i stan i Göteborg, min parkeringsplats kostar lite över 500:-/månaden etc, samt hästarna kostar etc. Vi går ut en hel del och äter och lyxar till det, jag köper en del kläder etc.
Jag och sambon tillsammans hade glatt överlevt på 10-12.000:-/månaden. Det innebär att vi behöver ha 60-70.000:- sparade som man kan ta av ifall någonting skulle hända.
Nu kan man ju leva dyrare än vad vi gör, men även om man hade räkningar upp emot 20.000:- varje månad så innebär det att det bara blir dryga 100.000:- man behöver ha sparat.
Och ja, jag håller fast vid att man inte är en bra förälder om man inte kan göra så att ens barn känner sej trygga. Visst är livet inte alltid en dans på rosor och barnen behöver lära sej det. Men de ska slippa oroa sej om de har råd att äta imorgon eller inte! Och de ska slippa ha dåligt samvete för att de finns till och kostar pengar som familjen kanske inte har.
Barn behöver en trygg och säker miljö att växa upp i. Om man som förälder låter sina intressen och sin hobby gå ut över familjens ekonomi är man en dålig förälder då man inte ser till barnens behov av trygghet.
Denna tråd handlar INTE om mig!! Det har jag INTE skrivit någonstans!!
Ett ex.. Mamma tjänar ex 15000 innan skatt.. pappa tjänar ex 22000 innan skatt. Tillsammans blir det.. 32000kr ta det gångar 6 månader.. 192000kr.. Vilket är ju det just den familjen skulle ha sparat på banken. Om den famlijen skulle leva som det "brukar". Sedan att olika personer klarar av att leva på olika summor.. Är denna familj en dålig familj om den inte har 192000kr kontant på banken??
Ett boende närmre en stad med ett par barn är nog inte helt otroligt att dom behöver denna summa.
32000kr är en astronomisk summa i mina öron..
Jag klarar mig ypperligt på 10000 med allt.. Barn, hästar, bil osv..