Sv: Dags att så 2011!
*kl*
Blir andra året vi odlar och förra året var detmycket entusiasm och ble vlite rörigt i bäddarna
men så är det. Fick knappt några tomater eller paprikor förra året, hann inte med att ta hand om plantorna ordentligt då vi höll på att röja fram landen samtidigt. I år har vi mesta grovarbetet gjort, så det blir mer tid för det roliga! (Röjde fram 100 kvm land som varit övervuxet med hallon, kirskål och diverse ogräs i många herrans år)
Vax och prurpubönor blir det i år igen, har fortfarande en hel dle i frysen så vi klarar oss till det kommer nya
Squash blir det i år igen och gurka, men förra året dog alla gurkplantorna efter utplantering (kom köldknäpp) så jag ska vara lite mer rädd om dem i år.
Morötter, palsternacka, vitlök och annan lök, rädisor, sallad, potatis blir det, och broccoli och lite kål. Förra året blev det för mycket kål, får bli lite mindre. Savoykålen stormtrivdes, så det blir det iaf, godaste kålen i mitt tycke.
Har fuderingar på någon pumpa också, ska titta lite mer.
Jordgubbslandet bara revad förra året, inga bär. Flyttade plantor från svärmor och de fick för mycket gödning, men jag undrar om de är friska. Verkar de inte komma i blom i år åker de bort och så blir det rabatt där. Får satsa på nya, friska plantor på ett annat ställe. Vill nog har ett par rosbuskar där istället så och fortsätta med kryddlandet som ligger precis intill.
*längtar nu*