Stratifiering av fröer

Spännande.

kvaliteér :
Nonpareilles är de små lite dyrare knopparna. mest i små glasburkar
Surfine är större billigare knoppar, till storkök
Sen finns bärkapris efter plantan blommat
När man köper in kommersiellt från leverantör så levereras de i kraftig saltlag.
Sköljs och packas i vinägerlag.

Jag tänker att ofta finns det många olika metoder för hur bra det går beror på både miljöfaktorer och hur man sköter dem. :idea:

Mitt exempel är att min jordblandning för mina växter (varav många olika varianter av hoyor) fick ändras efter pandemin. När jag var hemma varje dag hade jag en tendens att övervattna och behövde extremt luftig jord, nu brukar jag å andra sidan glömma bort att vattna och samma växter, i samma rum, behöver en mer fukthållande jordblandning. :angel:

Hoppas det går bra, nu vill jag också ha kapris. :nailbiting:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
331
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 595
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar