Dags att så 2011!

Sv: Dags att så 2011!

Trädgårdsporr har jag hört förr men Hovleverantör... fint uttryck. :)

Jag flyttade i sommar så jag har helt missat odlingssäsongen. Börjar redan längta till nästa vår... och den här tråden gjorde ju inte längtan mindre!

*knapplån*

De kalla nätterna kom och då började tomaterna mogna tokfort. :D Vad roligt! Börjar dock få fullt på mogna tomater nu och vet inte riktigt vad jag ska göra med de som är kvar ute på balkongen... :crazy: Blir det gott om man gör en tomatsås och fryser in?

Om du brukar göra god tomatsås så blir den det :angel:

Det mesta går att frysa, det är bara konsistensen när det är tinat som lämnar en del övrigt att önska.

Samma är. Nu mognar det som aldrig förr. Ska ta och spara frön för de var riktigt goda.

Det är väl bara att låta torka och förvara torrt och svalt tills våren?

Förvisso 2012 nu men jag skrive rhär vad jag planerat att odla iår! Vad har ni tänkt att odla och så iår för goda saker?

Här komme rmin lista vad jag ska ha på min altan!

Smultron, Jordgubbar, Timjan, rosmarin, oregano, citronmeliss, Dragon, koriander, gräslök, basilika, gurka, persilja, Tomater, blomkål, rödbetor, sallat, dill, sockerärtor, ärtmärg, purjolök och ev smulgubbe!

De blir en heel del örter och ätbart i mina krukor i år!

Starta en ny tråd istället! :) Det blir nästan lite jobbigt att öppna denna tråden. ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag ska ge mig på att odla kapris. Fröna ska stratifieras innan sådd. Men hur sjutton ska man göra egentligen? Jag hittar lika många...
2
Svar
30
· Visningar
737
Senast: Krålus
·
Trädgård & Växter Jag vill göra etiketter till mina skördar. Till burkar, flaskor och bag in boxpåsar. Är det någon som kan rekommendera en vettig...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: Luff
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka