Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Så länge allmäntillståndet är gott så kan de gå på förskola med lite rinnande näsa. Men inte med feber, febernedsättande eller så. Då ska de vara hemma!
angående smittorisken för de andra barnen så ja, de blir säkert smittade. Fast jag kan nog tycka att det inte gör så mycket, alla de här virussjukdomarna är sånt som bara ska gås igenom, förr eller senare. Det går inte att isolera sig från att bli förkyld.
Javisst, och vissa månader skulle man som förälder få vabba hela tiden också!
Min smula är snorig och inne på 5e veckan nu. (Fast hon har haft lunginflamation då också i mitten av denna period... Efter antibiotikan kom den rinnande näsan tillbaka som ett brev på posten).
Bara för att förtydliga så tycker jag att det är helt okej att lämna förkylda barn så länge de inte har feber eller på annat vis är allmänpåverkade. Lite rinniga näsor är vardagsmat för oss "fröknar" !
Så bra. Då kan jag skicka iväg henne till dagmamman imorgon utan alltför dåligt samvete.
Under förutsättning att hon inte blivit sämre med feber under natten.
Följdfråga när vi ändå pratar förkylning.
Vad är bäst mot nästäppa på en ettåring? Nässpray eller koksaltdroppar? Eller koksalt i sprayform?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.