Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Egentligen inte dagens bästa utan mer dagens intressantaste och kanske omtänksammaste (om än obehövligt):
I mataffärens delikatessdisk erbjöd personalen smakprover av olika slag. Jag fastnade för lomo iberico och sa att jag ville ha ett hekto.
Den unga säljaren tittade bekymrat på mig och sa att man inte behöver handla bara för att man smakat, speciellt inte när det är dyrt. Jag vidhöll att jag gärna ville köpa. Hen sa att det kanske räckte med 30 gram och sedan förpackade hen just 30 gram.
Jag kanske behöver köpa nya kläder
Eller så såg jag extremt fattig ut.Vad gick den loss på per hekto då? Låter ju som det vore guld de sålde.
Fast jag kan tycka att det är fel av säljaren. Okej att han upplyser för dig att det blir dyrt, men att sen bara ge dig en tredjedel av vad du faktiskt beställde? Märkligt.Egentligen inte dagens bästa utan mer dagens intressantaste och kanske omtänksammaste (om än obehövligt):
I mataffärens delikatessdisk erbjöd personalen smakprover av olika slag. Jag fastnade för lomo iberico och sa att jag ville ha ett hekto.
Den unga säljaren tittade bekymrat på mig och sa att man inte behöver handla bara för att man smakat, speciellt inte när det är dyrt. Jag vidhöll att jag gärna ville köpa. Hen sa att det kanske räckte med 30 gram och sedan förpackade hen just 30 gram.
Jag kanske behöver köpa nya kläder
I det här fallet tycker jag inte det, faktiskt. Det märktes att det var av omtanke. Om det tvärtom varit en dryg säljare som såg ner på mig (pga fattigt utseende), då hade jag reagerat.Fast jag kan tycka att det är fel av säljaren. Okej att han upplyser för dig att det blir dyrt, men att sen bara ge dig en tredjedel av vad du faktiskt beställde? Märkligt.
Eller så såg jag extremt fattig ut.
Minns inte exakt priset men runt 800 kr/kg.