Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Alkoholen är "listig, falsk och stark" fick jag lära mig på en utbildning en gång. Bläddrade lite i de pappren efter att ha läst här igår. Det är svårt att rå på någon eller något med de egenskaperna. Då måste man få hjälp. På något vis behöver man greppa faktumet och inse att man låter alkoholen manipulera en till att tro att man måste ha den i sitt liv och att man måste ha den NU. Det klarar de flesta inte av på egen hand. Det finns massor av hjälp och jag kan förstå att det är svårt att ta steget men jag tror att det är dags för dig att fundera på någon form av intensivare behandling. Jag vet inte vilken landsända du finns i, men i Västsverige samarbetar många företag t.ex med Aleforsstiftelsen, som har gott rykte och goda resultat. Även Nämndemansgården som nämnts tidigare i tråden är välkända.

Det är bevisat att det är nyttigt att dricka vin. Ja just det vin. Alla studier verkar vara baserade på vin och oftast rött vin.
Jag vill vara nyttig och må bra så ett till två glas känns rimligt. Inte mer per dag.

Ok, lycka till med det! 👍

Det är ju lyxigt och skönt och fantastiskt att dricka vin och leder aldrig till problem, så det ska nog gå fint.

Inte enligt nyare studier och definitivt inte för alkoholister! Glöm det där skitsnacket nu!
Aha! Ja men det är ju bra. Eller inte bra men det gör det lättare att känna att jag inte måste dricka.
Men sen är det skillnad mellan människor. Jag kan ju dricka väldigt lite. Tex i helgen drack jag nästan ingenting.

Inte för alkoholister som inte kommer att stanna vid ett till två glas.
Fast jag kan stanna vid två glas. Hur lätt som helst. Jag förstår att ingen här tror mig men det är så! Känns som alla överdriver så mycket. Mina vänner pratar ju aldrig om det. Partner verkar inte tycka det är så stort problem. Varför ska få jag göra det till ett problem? Det går inte ihop.

Fast jag kan stanna vid två glas. Hur lätt som helst. Jag förstår att ingen här tror mig men det är så! Känns som alla överdriver så mycket. Mina vänner pratar ju aldrig om det. Partner verkar inte tycka det är så stort problem. Varför ska få jag göra det till ett problem? Det går inte ihop.

Ja det är därför du gömmer flaskor under sängen, för att du dricker så himla lite

Därför att det upptar hela ditt liv.
Det gör det till ett stort problem.
Du verkar ju inte tänka på något annat.

Det är bevisat att det är nyttigt att dricka vin. Ja just det vin. Alla studier verkar vara baserade på vin och oftast rött vin.
Jag vill vara nyttig och må bra så ett till två glas känns rimligt. Inte mer per dag.
Nu så börjar jag faktiskt undra om du driver med oss?
Dina inlägg är som om du sitter och skriver av någon lärobok om alkoholism.
Typ steg för steg ur Nämndemansgårdens material.
Jag har fått familjedelen av den behandlingen.
Så jag har gått igenom det materialet.

Nu så börjar jag faktiskt undra om du driver med oss?
Dina inlägg är som om du sitter och skriver av någon lärobok om alkoholism.
Typ steg för steg ur Nämndemansgårdens material.
Jag har fått familjedelen av den behandlingen.
Så jag har gått igenom det materialet.
Ja det är så det känns som att allt är en enda överdrift. Jag har kanske inget problem ens?

Ja det är så det känns som att allt är en enda överdrift. Jag har kanske inget problem ens?
Hur KAN du har cirklat dig runt så snabbt och kommit fram till detta IGEN?? Trots att du bara för några dagar sedan smugglade med dig sprit på en resa, där meningen var att dricka alkoholfritt. Du var precis innan dess så illa däran att du blev tvungen att be din partner LÅSA in vinet och gömma nyckeln för dig. Det går ju knappt en MINUT utan att du tänker på alkohol/vin. Det måste du väl ändå förstå att det inte är normalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar