Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag lovar att aldrig mer skriva så igen. Även om det kommer att kännas så och kanske starkt och som enda utvägen så kommer jag aldrig skriva här om det.
Jag har tagit upp detta med honom också. Det kanske är fel för jag sårar och det vill jag aldrig göra.
Och nu orkar jag inte förklara det mer än så. Är helt slut. Och hoppas nu ingen skriver mer om detta för jag orkar inte.
Men snälla, det är inte sårar. Det handlar om det finns en fara för era liv eller inte...

Ok! men om du får sådana tankar igen. Ring någon vem som helst och prata om dom. De är ett uttryck för hur dåligt du mår och om du hanterar dom och ditt mående så säkrar det att det INTE sker. Att trycka undan och låtsas som att det inte finns är inte en bra väg.
Jag har svårt att få fram det i ord. Har lättare att skriva. Hela den här helgen har varit jobbig. Fin på ett sätt och då tung samtidigt och jag vet inte. Men jag hoppas VERKLIGEN att det blir bättre!

För varje gång jag väljer att avstå. Antingen rent fysiskt eller psykiskt är det en liten seger. När jag väljer att tex ta en annan väg för att undvika systembolaget så är det inte ett misslyckande! Det är inget bevis på att jag är en dålig människa utan det ger mer bättre förutsättningar att inte gå in.

För varje gång jag väljer att avstå. Antingen rent fysiskt eller psykiskt är det en liten seger. När jag väljer att tex ta en annan väg för att undvika systembolaget så är det inte ett misslyckande! Det är inget bevis på att jag är en dålig människa utan det ger mer bättre förutsättningar att inte gå in.
Det här hade jag aldrig skrivit för ett år sedan. Då hade jag sett det som ett misslyckande helt klart.

https://www.zolpidem.nu/stilnoct/alkohol/
Ni har ju alla rätt, att kombinera zolpidem och alkohol är inte bra. Men det är oftast inte dödligt i mindre doser. Det är inte som att kombinera alvedon och alkohol där levern helt enkelt läger av även vid en låg dos. Det är ju ändå bra att hålla sig till sanningen tänker jag.
Kanske ska klargöra att jag menade att det inte är så enkelt, mindre doser och alkohol kan om man tar otur skapa nåt slags feltändning med dödlig utgång. Men annars är det såklart som du säger.

Att "vanliga" människor reagerar starkt är och du känner obehag här är också skillnaden mellan att berätta saker för s.k. outbildat folk och professionella som du har en vårdrelation till.

Professionell personal ska inte döma och inte heller reagera starkt på det du berättar.

Som typ alla skriver så behöver du flera verktyg för att hantera dina känslor, emotioner och affekter. Det behöver du professionell hjälp till.
Det är fint att du går till rehaben. Hoppas du får hjälp där.

Jag skrev tidigare till dig att DBT kanske kunde vara något, men åtminstone då tolkade jag ditt svar som att du inte var intresserad. Det är en terapiform som utvecklats ursprungligen för personer med väldigt kraftiga humörsvängningar, för att få ökad självacceptans och för att lära sig rida ut toppar och dalar.

En annan form kanske kunde vara schematerapi för att på djupet gå till botten med vissa mönster som du antagligen burit med dig hela livet.

Hursomhelst tror jag att du behöver en duktig psykoterapeut som är välutbildad och som är erfaren och har fler verktyg än bara KBT att ta till.

Ska försöka sova snart. Hoppas inte alla här är arga på mig 😞
Jag ber er att ignorera tråden om jag är jobbig. Och detta menar jag verkligen! För det finns ingen anledning att fler människor ska behöva må dåligt!
Varför skulle alla vara arga på dig?
...och om någon, mot förmodan, är arg på dig så är det lite så livet är. Ibland är någon arg på en. Man kan inte vara alla till lags hela tiden och det ska man inte ens sträva efter. Man ska leva sitt liv i ärlighet till sig själv och andra. Tänka som man gör och göra som man vill (inom lagens gränser) - utan att medvetet skada någon, och med viss hänsyn till andra. Det är ändå långt ifrån att slå knut på sig själv (och tappa bort sig) för att man anpassar sig efter alla runtomkring sig.
Alla kommer inte lika bra överens med alla och folk snackar, det kommer man inte ifrån. Livet liksom - som det är och "ska" vara.

Hoppas du fått sova i natt och att dagen blir bra!

Senast ändrad:
Du är inte en dålig människa, vi blir inte arga på dig! Vi blir oroliga när det händer saker.

Krispigt ute! Och ganska vackert.

Ska försöka att vara snäll mot mig idag. Unna mig många pauser.
Har nu en lång lista på saker som ska göras. Det är inget ovanligt utan det är jag van vid. Vissa mer akuta och andra mindre akuta. Sådant som hör till hästverksamheten främst.
Men jag börjar också fundera varför jag inte fått något svar från vården än när den jag pratade med sa att jag skulle få veta om beslutet redan torsdagen som var.
Funderar på att ringa och höra. Om jag nu hittar vart jag lagt pappret nånstans. Känns viktigt att det blir rätt person jag ringer till. Annars får jag väl ringa receptionen och säga vad jag funderar på så får de koppla mig vidare.

Och till mig själv och andra som tampas med liknande så vill jag poängtera att det är ingen anledning till att dricka bara för att man känner att det är lite mycket med allt. Det löser exakt noll av nånting. Snarare lägger det till problem. Så punkt! Och nu hoppas jag att jag kan släppa på det för idag iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 040
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar