Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag har skrivit det redan men nu skriver jag det för sista gången. Att jag vet att jag gjorde och tänkte fel och jag kommer aldrig skriva om något sådant igen. Och jag har bett att folk inte ska fortsätta gå på om just detta.

Återigen, brutalt är ärligt så mår du så dåligt nu att det är inget att lita på. Snälla, ring akutpsyk nu! Det borde finnas ett mobilt team där du bor.

Folk vill inte ha kvar mig här. Har tagit bort några sådana inlägg nu
Men sluta dra på dig offerkoftan så fort du inte får höra det du vill. Verkligheten är att du har stora, grava problem med både alkohol och psyket som du konsekvent vägrar att ens erkänna deras existens. När folk påpekar detta så gör du det inte bättre för dig själv på något sätt genom att radera det och låtsas som inget.

Det är hög tid att du söker hjälp, den typen där du får dygnet runt-vård och inte den rehab du går igenom nu.

Jag har skrivit det redan men nu skriver jag det för sista gången. Att jag vet att jag gjorde och tänkte fel och jag kommer aldrig skriva om något sådant igen. Och jag har bett att folk inte ska fortsätta gå på om just detta.
Du förstår ju inte!
Det handlar egentligen inte om att du skrivit det, det stora problemet är att du ens tänker på det. Du behöver hjälp. Nu.

Jag brukar inte bli så orolig och känslomässigt engagerad här på buke. Men nu är jag uppriktigt orolig för både din och din partners välbefinnande.

Varför skriver du själv här på Bukefalos?
För att få uppleva delar av andra människors liv.
Och för att få dela med mig av mitt liv.
För att hitta likasinnade vänner, och det har jag verkligen gjort.
Och för att jag bor isolerat och på olika platser så det här är ett bra sätt för mig att ha kontakt med andra människor.
Jag jobbade tidigare oregelbundna tider så det gjorde det också möjligt för mig att utbyta tankar även med dem som sover när jag är vaken.

Jag har ingen irl att vända mig till. Alla andra utom han på rehaben verkar tycka jag är för frisk. Jag vågar inte vända mig till nämdegården och få nej därifrån.
Har du varit ärlig med hur du egentligen mår när du sökt vård? Att du konstant tänker på alkohol, smugglar vinflaskor, ibland inte kunnat låta bli att sno en flaska hos partner/vänner, blivit våldsam, kört rattfull, överdoserat tabletter, kämpat emot beroendet med näbbar och klor men ändå trillat dit gång på gång på gång... För oss som följer dina trådar är det ju uppenbart att du kämpar med stora problem, men också att du under bättre stunderna gärna slätar över och låtsas som att det nog inte är så illa ändå.
Våga visa vården hur de mörkaste stunderna ser ut och bagatellisera inte när du pratar med dem. Du behöver och förtjänar verkligen hjälp att få må bra.

Jag orkar inte försvara mig ens.
Så här är det.
Du kommer inte förbi mig med undanflykter, för jag är ett vuxet barn till en alkoholist.
Jag har nämligen hört varenda argument som du kommer med förut.
Och det dessutom många många gånger.

Jag har också fått hjälp med att hantera mina egna känslor inför alkohol och alkoholism, så jag är tränad i att bemöta alla dina argument.

Jag har ingen irl att vända mig till. Alla andra utom han på rehaben verkar tycka jag är för frisk. Jag vågar inte vända mig till nämdegården och få nej därifrån.
Om man tycker att du är för frisk så måste det vara så att du har utelämnat en massa information. Visa det du skriver här, om tablettmissbruk, tankar om att döda din partner, osv.

Så här är det.
Du kommer inte förbi mig med undanflykter, för jag är ett vuxet barn till en alkoholist.
Jag har nämligen hört varenda argument som du kommer med förut.
Och det dessutom många många gånger.

Jag har också fått hjälp med att hantera mina egna känslor inför alkohol och alkoholism, så jag är tränad i att bemöta alla dina argument.
För att inte tala om hur luttrad man blir för den känslomässiga berg- och dalbanan som alkoholism kommer med.

Jag hade mycket hellre hängt i någon lättsam tråd än att ha det så här. Ni kanske tror att jag njuter av att ha det så här men då kan jag meddela att det är precis tvärtom.
Jag orkar som inte ta till mig vad andra gör längre för det låter så ledsamt när jag inte klarar av att leva det livet jag vill.

Jag hade mycket hellre hängt i någon lättsam tråd än att ha det så här. Ni kanske tror att jag njuter av att ha det så här men då kan jag meddela att det är precis tvärtom.
Jag orkar som inte ta till mig vad andra gör längre för det låter så ledsamt när jag inte klarar av att leva det livet jag vill.

Nä jag tror inte du njuter av det. Jag tror detta är allt du vet och du är alldeles för skraj för att verkligen försöka ta dig härifrån. Men ingen här kan hjälpa dig med det, du behöver känna själv att du faktiskt vågar bli frisk och då ta emot all hjälp du kan få, inga ursäkter

Karamellen jag känner bara att jag vill ge dig en stor kram! ❤️ Jag fattar att du har din dagbok här lite som ventil och vill kunna skriva exakt vad du känner utan att att folk ”lägger sig i”, men grejen är den att den här typen av problematik tenderar att engagera då många har sina egna erfarenheter av missbruk, ofta en nära anhörig. Tror på riktigt alla som hänger här i tråden vill dig väl, men ibland så blir det fel ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar