Då var det jul igen då

Jag bryr mig inte alls. Orka gå och vara bitter över sånt.
Vi köper inga julklappar, det blir vad man gör det till.

Jag bryr mig faktiskt inte vad som finns i affärerna och när. Det är ju ändå upp till mig när jag vill köpa det - nu eller två dagar innan julafton. Just nu är det närmast Halloween för mig :) !

Jag håller helt med, jag tänker varför ska jag lägga energi på något jag ändå inte kan förändra? Energi har jag inte så gott om på hösten och ska jag då dessutom gå och irritera mig på såna saker så blir jag helt slut. Bättre då att lägga energi på massa bra saker som jag mår bra av om några veckor ska jag t.ex. på spa det är nåt att se fram emot i höstmörkret.:) Själv gillar jag julen firar lagom men den får vänta med sitt intåg ett tag till i alla fall i mitt hem.

Jag älskar det!

Andra halvan av hösten är min favorittid på året, när det blir mörkare, kallare, och mer och mer jul överallt :love: Jag kan gå i timmar i alla affärer och bara titta på julpynt, adventsljusstakar och julklappspapper.
Jag småfirar hela december (och slutet av november) med julpynt hemma, julmusik, julmat och julgodis. Men julklappar köper jag nästan inga (och får nästan inga heller) och själva julafton är inte så speciell för mig.

Tack och lov att vi har bade Halloween och Thanksgiving har. Just nu skyltar alla affarer till Halloween som galna ... sedan kommer Thanksgiving den sista Torsdagen i November ... SE'N ar det dags for Jul. :D

Jag gillar det då det blir ljusare samtidigt som det blir mörkare med alla ljusen :love:
Julen älskar jag också då jag älskar att få umgås med min familj, de är alldeles för härliga! Men visst när det närmar sig julklappdags så blir man ju lite nyfiken, lite barnasinne ska man väl få ha kvar :D Har de senaste åren skrivit en liten önskelista under året och när folk frågar om vad jag önskar mig så ger jag dem listan - skönt å lätt för dem och jag får något som jag faktiskt ville ha - gratis! :angel:

We-are-still-in-fking-October_zpsgvaxs9wm.jpg

:D

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 433
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 241
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter