Då var det dags igen! Hundslagsmål!

Sv: Då var det dags igen! Hundslagsmål!

Jag läste artikeln i tidningen och blir så arg varje gång jag läser nåt sånt här. Varför skriver man bara artiklar när Amstaffhundar är inblandade och inte när andra raser är inblandade? Jag tycker nästan sånt här bara smutskastar rasen när man bara lägger in artiklar om såna här händelser om just amstaff. Min kompis hund (amstaff) vart påhoppad av en aggressiv boxer och inte stod det i tidningen. Kan påpeka då att min kompis hund inte gjorde nånting när boxern hoppade på honom.
Sen vad är det för slags människor som skaffar såna här hundar och inte kan ta hand om dom ordentligt och uppfostra dom till tillgivna och mysiga hundar som dom egentligen är! Tycker det är fruktansvärt att hundarna ska sluta sina dagar pga människornas ointresse för sina hundar.

Sv: Då var det dags igen! Hundslagsmål!

Jag har sett mer än ett par hundslagsmål - och alla gånger har det gått att sära hundarna utan allt för stora problem.
Ett hundslagsmål som dels håller på så länge att polis hinner komma på plats dels inte kan avslutas utan att man skjuter den ena hunden och att den andra avlider av skadorna är betydligt värre än 99% av hundslagsmål.

Hundslagsmål kan tyvärr hända hur man än försökt undvika det (hände till min stora sorg mig för en dryg vecka sedan) men något sådant här är extremt.
Du nämner hur din kompis amstaff inte gjorde något och varför kommer inte sånt med i tidningen? Därfär att man slapp skjuta boxern och att din hund överlevde kanske?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 259
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 668
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka