Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Jag älskar också snö, blir så glad när jag går upp på morgonen och det är halvstorm :love:

Vi trotsade vädret och gav oss ut två gånger. Först gick Elis och jag och köpte en ny pulta till honom, så fick Alvin överta bebispulkan. Väl hemma med nya pulkan gick vi till pulkabacken, åkte pulka, stjärtlapp och tefat. Skitkul var det :D (Ja, jag var mest road :o)

Vad mycket snö ni har. Här nere i skåne är det bara fruset och ingen snö:mad:

Har varit på Bvc idag för 2-månaders kontroll och nu väger Linus 6900 g och är 61 cm lång. Han växer så det knakar!

Så här ser det ut när vi går ut.

Killarna sover inne i värmen

Å va mysigt =) Loke hälsar att han tycker att Linus overall och napp är väldigt fina :angel: Lika som han har =)

Sam på upptäcktsfärd! Regnbyxorna är två storlekar för stora och det blåste som f-n, därav alla kapuschonger

Något är fel. Vart är dom där praktiska fingrarna som man kan plocka upp små grejjer med och stoppa i munnen? :D

Senast ändrad:

Vart ska de regnbyxorna gå med det lilla barnet? :D

*kl*
Här kommer en bild på Idun och hennes pappa som studerar storasysters Långa Dockan.

DSC_3912800.jpg

Tyvärr hade vi inte kameran framme tio minuter efter denna bild togs. Alde tog ett bad, och Idun stod bredvid badkaret och tittade på. Plötsligt hävde hon sig över badkarskanten och dök i. Vi har ett bubbelbadkar, med ganska höga kanter, men hon klättrade bättre än vad både vi och hon trodde. Helt stum av förvåning blev hon. På något vis lyckades hon med konststycket att hålla huvudet torrt också.

Vi har inte tagit in vår pool än. (:o)
Vi har dock funnit ett nytt användningsområde för den. :D
DSC_3857800.jpg

Bilder på Maja, nu tre månader.

24820528.jpg

ankan anfaller!

24820650.jpg

pratar med pappa.

24863708.jpg

"jaha, ska jag bara sitta här eller?" Foto från igår, över halvmetern snö. Fick passa på att knäppa lite bilder som ska vara till julkort sen.

Igår fyllde pappa år, Loke fick hjälpa till o öppna paket :D
24882284.jpg

24882286.jpg

Denna vecka har han oxå lärt sig att äta på saker, så som sina egna händer o tex detta delikata gosedjur!
24882290.jpg

24882280.jpg

Kollar på bolibompa
24886801.jpg

Är man trött så vad passar bättre än att mysa med sin kisse?
24886782.jpg

Var de någon som ville ha snö? (Med tillhörande strömavbrott...)
24886853.jpg

24886852.jpg

Shit! Det var mycket! Här har det varit 7 grader och sol. Jag funderade ett kort tag på att släppa ut klippa hästen utan täcke (men ändrade mej för det var ju ändå ganska kallt :D)

Vi fick inte ens ut hästarna igår, ponnysarnas hage har de vart tvugna att ploga för de ska kunna komma ut! Jag glömde ju kameran i morse, men min häst skulle rulla sig och hela hästen försvann :rofl:
Skolan är stängd och vi har haft flera långa strömavbrott.

Lägger upp fler bilder tagna på dagtid i min pixbox imorgon ;)

knapplån

Dålig på att fota nu, men har tagit några kort nu på morgonen på mina små gossar. :love:

n740919602_1738423_2085.jpg

n740919602_1738424_2674.jpg

n740919602_1738425_2938.jpg

Det är BARA gå, gå, gå som gäller för Emil nu, åker knappt på rumpan övht längre...riva, slita och dra i allt...phu... Nu sover han så jag ska passa på & få något vettigt gjort. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka