Curly coated retriever

Winni

Trådstartare
En himla konstig fråga, men jag har hört att de inte har någon underull och pälsen ska vist "toppas" ibland och då frågar jag om någon vet om de fäller? Låter lite som en pudelpäls eller åt det hållet i alla fall.

Man får sånna frågor i skallen ibland :rofl: och då måste man bara höra om någon kan ge svaret.

Sv: Curly coated retriever

hej jag har en curly och dom fäller, dock inte lika mycket som vissa andra hundar.. här också hört att andra fäller mindre en vissa.
kan nog inte jämföra pudel pälsen med curly pälsen, curlyn har mer stora och ihoppsittande krullar, (förklarar lite konstigt:angel:)

pälsen ska man toppa.. jag brukar klippa ner min till sommaren, men det är ju inviduelt..

Sv: Curly coated retriever

Tack nu fick jag svar på mina funderingar. Kul att veta hur det är!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 356
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 360
Senast: Åsa A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 676
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka