CRUFTS 2017

Nu ligger jag på hotellet och chillar, om typ en timme är det dags för sista vändan in på Crufts. Jag lyckades deala med en belgare och får använda henne som återförsäljare redan i dag så att hon slipper ta med en del osålda grejer tillbaka :D

Har även slagit till på 4 halvbollar (balansbollar) i bra storlek och utan piggar - till hurrabra pris. Så nöjd!

Om personalen på flygplatsen väger mitt handbagage är jag rökt :rofl:

Working dog gruppen som är nu... Domaren är typ 50 shades of fläskiga hundar :p alla fit:ta snygga hundar åkte ut. Nog för att man inte kan se muskelaturen på newfies, leonbergers och dylikt men...

Fanns riktigt snygga hundar i gruppen annars (även om jag personligen inte gillar raserna) men typ Boxern, Canadian eskimo dog, Siberian husky osv var snygga och i bra kondition. Sådana vill man ju se premieras över hundar med lite för mycket massa :p

Tyckte det var någon hund i Working gruppen som dessutom såg ganska halt ut. Och ja, boxern såg trevlig ut. Kunde nog ha haft lite djupare bröstkorg, dock.

Blir så ARG på vad utställningsaveln gjort med aussien! En TIK med all den där jäkla pälsen! Skulle lika gärna kunna varit en extremt hårig hane! Ingen glans i pälsen heller, och trimmad var den också, så den är väl egentligen ÄNNU längre :rage::rage:

Aussie gick för beauceron i ringen så vi såg en hel del medan vi satt och väntade - herre jösses som de ser ut! Enorma fluffiga pälsar, helt galet. Såg fler som gick med täcke och benskydd på dem när de var ute och rastade.... brukshund var det ja... :(

Man kan ju tycka vad man vill om beauceronernas utseende (jo, jag vet, de kan se ut som rena gatukorsningen ibland :D) men man kan i alla fall ta dem "rakt från skogen in i utställningsringen" typ.... rena öron, klippta klor, eventuellt en genomborstning för att få bort lite lös päls, det är det enda som behövs. Tack och lov för det.

Aussie gick för beauceron i ringen så vi såg en hel del medan vi satt och väntade - herre jösses som de ser ut! Enorma fluffiga pälsar, helt galet. Såg fler som gick med täcke och benskydd på dem när de var ute och rastade.... brukshund var det ja... :(

Man kan ju tycka vad man vill om beauceronernas utseende (jo, jag vet, de kan se ut som rena gatukorsningen ibland :D) men man kan i alla fall ta dem "rakt från skogen in i utställningsringen" typ.... rena öron, klippta klor, eventuellt en genomborstning för att få bort lite lös päls, det är det enda som behövs. Tack och lov för det.
Beauceron är vackra hundar :)

Det sorgliga är att ASCA's rasstandard för Aussie tydligt säger att det är en ras som INTE ska trimmas och fixas med utan ska visas i naturlig päls, eftersom det är en arbetande hund. Tyvärr så ville inte ASCA gå med på AKC's villkor, och då tog en liten grupp avstånd från ASCA, skapade sin egen klubb för aussie och sa "Ta oss istället AKC, vi gör vad ni vill!" Och tja.. Det blev ju inte så bra.

Jag kommer avla efter ASCA's rasstandard, för den beskriver faktiskt en både funktionell och snygg aussie.

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka