Eh toyklassen som var just... Misstänker att vinnaren (malteser) kan bli lite av en snackis, handlern smackade till hunden flertalet gånger på bringan . Kanske bara en "peppning" men ... Såg ändå inte helt 100 ut..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har kollat hela dagen Från 9 tiden fram till nu . Fast har inte varit så uppmärksam på de delar som inte är så intressanta för mig.Ser ni sändningen nu? Vad heter sporten som ser ut som dubbel heelwork?
Edit: eller var det en uppvisning? Jag tittar nog lite för okoncentrerat...
Har kollat hela dagen Från 9 tiden fram till nu . Fast har inte varit så uppmärksam på de delar som inte är så intressanta för mig.
Har stört mig så mycket på juniorhandling tävlingen med cattledogen, såg jättefet ut. Nog för att de kanske är kompakta men det såg mer ut som en betongsugga . Chatten är ju lite... eh... intressant på youtube. Typ "vilken ful labrador" *working lab i bild*, nån frågar vilken ras som visas, flera svarar att det är en mörk working labrador, nån frågar vilken ras som visas, fortfarande samma hund, rinse and repeat
Har stört mig så mycket på juniorhandling tävlingen med cattledogen, såg jättefet ut. Nog för att de kanske är kompakta men det såg mer ut som en betongsugga .
Lär ju ha varit en mardröm för samtliga handlers att få den hunden, är ju som gjort för att man inte ska kunna vinna vad man än gör .Jamen ja, det såg jag med, lite småchockad!
Lär ju ha varit en mardröm för samtliga handlers att få den hunden, är ju som gjort för att man inte ska kunna vinna vad man än gör .
Otippat när amris uppfödare dömer gundog show och ger amrisen första platsen Flatten hade jag nog promotat till första platsen (och jag gillar inte ens rasen ).
De sa att hon var uppväxt på golden retrieverkennel och sen att hon iallafall varit amris uppfödare, oklart om hon är det nu men... Eh... Ah... Man får hoppas att den hunden var bra för att den var bästa exemplaret i sin ras och inte för att hon fött/föder upp rasen.Och som nosen på amrisen trycktes ihop/upp på bordet! Jaså, var det en amrisuppfödare...
Letade efter detta från igår
För den som missat:
1:40
Yeeez - kraken vaggade ju in och sluta hänga mopsen - den behöver inte hjälp att minska luftenFör den som missat:
Jösses...För den som missat:
Kollade just på terrierbedömningen ("repris" från torsdagen), kudos till domaren! Såg verkligen ut att vara noggrann i sin bedömning, han kollade och kände igenom alla hundar. Kollade rörelsemönster framifrån och från sidan vilket kanske alla gör/gjort hittills men inte så tydligt intresserat som denna domare. Och han premierade en annan ras än sin egen till första, andra och tredje plats. Så känns mer som en riktig placering när hans ras fick en fjärdeplats.
Alltså, jag förstår inte riktigt denna - av kommentatorn låter det mer som att det är handlers (människorna) som tävlar, dvs. hur de visar hunden, och inte hundarnaJösses...
Och alltså. Junior Handling är verkligen en märklig tävling/tävlingsform...
Alltså, jag förstår inte riktigt denna - av kommentatorn låter det mer som att det är handlers (människorna) som tävlar, dvs. hur de visar hunden, och inte hundarna
/Hon som har ytterst dålig koll på utställning
Ok, tack för svar! Hade ingen aning om att det fanns sådana tävlingar. Tack!Ja, i junior handling tävlar inte hunden. Det handlar om att kunna visa hunden på bästa sätt. Därför byter de även hundar med varandra. Utöver det måste de ha kunskap om de olika raserna och svara på frågor om dessa.