CRUFTS 2017

De måste flyga som frakt vilket blir sjukt dyrt. De får alltså inte flyga med i ett vanligt passagerarflygplan - därav att folk tar bilen dit. Vilket ju också blir dyrt.
Jaha, det visste jag faktiskt inte! Trodde man kunde ha dem i transportbur och ta med sig, hade ju varit enklare..

Nu är det nära!

Jag kommer spendera fredag eftermiddag och typ hela söndagen på Crufts. Är inte intresserad av utställningsringarna, utan vill mest spana in shoppingen, flyball och agility. :up:

Några tips för att kunna navigera bland utställarna? Min bild av det är typ "knökat kaos som dränerar all energi och syre", men jag hoppas att det är lite bättre i verkligheten...

Jag ska dit, som sällskap till en kompis som ska ställa ut en hund som hon fött upp (men inte äger). Vi ska bara dit på söndagen. Vi kör ner till Holland och tar färjan över därifrån.

Jag tror också att det är "knökat kaos", men det är väl bara att stå ut och försöka ha roligt. Rätt skönt att bara vara sällskap, inte ställa själv, i alla fall så där första gången man är där. ;)

Jag funderar att åka till Crufts nästa år, ta en hundig semester vilket man står ut med om semester kryllar med hundar. :DDrömmen hade ju varit att Fenna kunde kvala till Crufts men den chansen är nog minimal om jag inte söker mig utanför Sveriges gränser.
I år får vi heja på Fennas två kullbröder istället. :)

Blir så ARG på vad utställningsaveln gjort med aussien! En TIK med all den där jäkla pälsen! Skulle lika gärna kunna varit en extremt hårig hane! Ingen glans i pälsen heller, och trimmad var den också, så den är väl egentligen ÄNNU längre :rage::rage:

Ska bli spännade att följa Crufts i år hemifrån - ett flertal svenska hundar (lancashire heeler) har åkt dit för att visas :) Heelern är ju ingen showras, så några extrema showhundar finns inte. Så måste hejja allt jag kan nu.

Nu är det nära!

Jag kommer spendera fredag eftermiddag och typ hela söndagen på Crufts. Är inte intresserad av utställningsringarna, utan vill mest spana in shoppingen, flyball och agility. :up:

Några tips för att kunna navigera bland utställarna? Min bild av det är typ "knökat kaos som dränerar all energi och syre", men jag hoppas att det är lite bättre i verkligheten...
Jag jobbar mig alltid systematiskt genom mässor. Börjar på ena sidan och går gång upp, gång ner utan att vika av från min plan om jag ser något mer spännande i fel gång (om jag skulle göra det så hittar jag tillbaka till rätt gång igen efter detouren). Då vet jag att jag ser allt och blir mindre trött av alla intryck/röran.:up:

Satt också och tänkte på att det är otroligt mycket större rasvariation i agilityn på Crufts än på någon agilitytävling i Sverige, varför är det så? Verkligen kul att se annat än bara Sheltie och Bordercollie!

Satt också och tänkte på att det är otroligt mycket större rasvariation i agilityn på Crufts än på någon agilitytävling i Sverige, varför är det så? Verkligen kul att se annat än bara Sheltie och Bordercollie!

Samma här!
Är jätteglad för det.
Det är större variation i andra länder också, vill minnas att Finland också är bra på det?

@Preussen Säker på att du inte kollade på ABC-tävlingen? "Anything But Collie".

För tävlingen innan var typ 95% BC.
Nej, iaf inte den jag såg. Skulle säga att det var 45% Sheltie eller BC, 45% Spaniel och spanielblandisar (med spanielutseende :p) och resten blandraser eller mindre vanliga renraser. Men det var lagtävling av något slag, som sagt. Tävlingen därefter var nån slags dansdressyr och det var bara BC's i det startfältet.

Nej, iaf inte den jag såg. Skulle säga att det var 45% Sheltie eller BC, 45% Spaniel och spanielblandisar (med spanielutseende :p) och resten blandraser eller mindre vanliga renraser. Men det var lagtävling av något slag, som sagt. Tävlingen därefter var nån slags dansdressyr och det var bara BC's i det startfältet.
Jag kollade på individuella tävlingen, och där var det typ bara BC i large. Men flera cockrar i medium :D

Åååh, jag är så jäkla nöjd!
Har hittat flera intressanta produkter att ta hem och bli ÅF för, alla är jättetrevliga och mässan känns verkligen välarrangerad och genomtänkt.

I dag har jag enbart fokuserat på shoppingen, på söndag ska vi kolla mer på själva programmet.

Är så himla glad att jag åkte hit!!

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar