Cremello o gulanlag?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Luchador
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 125
  • Visningar Visningar 11 595
Sv: Cremello o gulanlag?

Ja där borde man ju kunna bortse, ren teknikalitet.

Hästar är ju inte albino, alltså spelar färger ingen roll, registrera på :-)

du får berätta när du vet! Men är hennes ras godkänd hos ASVH så att hennes avkommor kan få gröna papper om du har en ASVH-godkänd hingst?

ännu en fråga jag TYVÄRR inte kan besvara i och med att jag inte har passet tillgängligt men jag kan ju passa på att fråga EOG för hon kan ju läsa innantill i PASSET :idea::crazy: så får vi svar på frågan och även då vad mitt sto har för stamm :confused:

Passet ska följa hästen,varför är det kvar hos hingstägaren:confused:
Är kanske dax att efterlysa det så det inte har kommit bort :devil:

Men varför tog ni inte med er det när ni hämtade henne? Men nu belv det mkt "off topic" så vi ska nog inte diskutera det, jag undrade bara för jag trodde inte att hennes ras (ditt sto) tillhörde en av de asvhgodkända raserna nämligen.:confused:
Jag har själv inte sett någon information om att Perlinos avkommor skulle få gröna papper hos ASVH utan att det har varit möjligt att registrera hos de förbund som EoG redan nämnt. Tror att det hade blivit "massvandring" ner till Perlino om man hade kunnat registrera hos ASVH och få gröna papper samt priset hade nog också varit högre på hans simmare:D

Men varför tog ni inte med er det när ni hämtade henne? Men nu belv det mkt "off topic" så vi ska nog inte diskutera det, jag undrade bara för jag trodde inte att hennes ras (ditt sto) tillhörde en av de asvhgodkända raserna nämligen.:confused:
Jag har själv inte sett någon information om att Perlinos avkommor skulle få gröna papper hos ASVH utan att det har varit möjligt att registrera hos de förbund som EoG redan nämnt. Tror att det hade blivit "massvandring" ner till Perlino om man hade kunnat registrera hos ASVH och få gröna papper samt priset hade nog också varit högre på hans simmare:D

därför att det är VÄLLDIGT långt mellan skåne och pajala:crazy::idea:
mitt sto är ett hollänskt halvblod mer kan jag inte säga för tillfället
och lämnar diskutionen i god buke andra där:bump:

Upptäckte till min stora sorg att Perlino är såld till England?! Fan. Jag som skulle betäcka mitt Bellini sto med honom.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 702
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 971
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 911
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka