Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är det någon som någonsin tror det kommer bli lika hårda regleringar i Sverige? Alltså det tror inte jag.. Folk samlas fortfarande i skidbackarna eller på utomhusserveringarna i Malmö! Såg en bild därifrån från helgen där folk står packade som sillar 🙄

För bara en vecka sedan var jag glad som bodde i UK istället för regeltokiga Sverige....

Edit: och det är ju just sådana bilder som bidrar till att det snabbt kan ändras.
 
Tyskland. Det är Typ parfymerier men då de även säljer bio mat och kosttillskott samt hygienartiklar samt det är främst där alla köper babynäring så får de ha öppet. Finns inget liknande i Sverige (tror jag). Tänk typ Kicks men med en matavdelning och en babyavdelning.

CVS (Consumer Value Store (USA) . Samma upplägg sedan decennier 😄
 
Risken finns ju att det även blir hårdare här när det finns en del som skiter i att visa hänsyn. Såg nyligen på facebook att några bekanta varit i Sälen över helgen :meh: jag tycker inte man skall sluta leva men att åka på skidsemester nu är rätt dumt.. :cautious:

Livet har lärt mig att det finns en kategori människor som tänker att allt som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet. De kör på tills de blir stoppade och reflekterar inte över om något är lämpligt eller inte.
 
Ja precis, jag får planera lite bättre än förut bara! Är annars "bortskämd" med ett par promenader om dagen plus ett träningspass utomhus utöver det men det ska nog gå och leva med det här också :) Hoppas på vandring i helgen!
Fast du får ju promenera hur mycket du vill, och så får ni väl köra egna träningspass ute bara du och sambon. Bara att jaga bort alla som blir inspirerade och eventuellt vill haka på! :D
Jag missade nog ungefär halva det där talet. 😅 Igen är jag väldigt glad att jag bor "på landet" men om ni har bil kan ni i alla fall fly för långvandringar. Flyr ni en gång om dagen går det klämma in flera promenader i en så att säga.
 
Säger som min Far de är människorna som skiter i vad regeringen och FHM säger som kommer se till att de skärps rejält på sikt med vad man får och inte får göra. Än så länge vad vi vet har vi inga fall här utan närmsta är Örebro och de är ca 6-8 mil i mellan (beroende på vart man bor i den här kommunen). Vi som normalt sätt är där i tid och otid har inte satt vår fot i Örebro sedan hästen starta där på banan men de är ju så hårda regler runt travet just nu... Bara vänta och se vad som händer över Påsken ..
 
Säger som min Far de är människorna som skiter i vad regeringen och FHM säger som kommer se till att de skärps rejält på sikt med vad man får och inte får göra. Än så länge vad vi vet har vi inga fall här utan närmsta är Örebro och de är ca 6-8 mil i mellan (beroende på vart man bor i den här kommunen). Vi som normalt sätt är där i tid och otid har inte satt vår fot i Örebro sedan hästen starta där på banan men de är ju så hårda regler runt travet just nu... Bara vänta och se vad som händer över Påsken ..
Man borde nog stänga alla skidanläggningar just över påsk för att komma ifrån de värsta idioterna som saknar tankeverksamhet.
 
Fast du får ju promenera hur mycket du vill, och så får ni väl köra egna träningspass ute bara du och sambon. Bara att jaga bort alla som blir inspirerade och eventuellt vill haka på! :D
Jag missade nog ungefär halva det där talet. 😅 Igen är jag väldigt glad att jag bor "på landet" men om ni har bil kan ni i alla fall fly för långvandringar. Flyr ni en gång om dagen går det klämma in flera promenader i en så att säga.
Ja, det är ju tyvärr en "outing" per dag som gäller så vi kan inte gå promenad på morgonen och sedan köra ett träningspass i parken på lunchen som vi gjort några gånger de senaste veckorna, till exempel. Eller ens ta en promenad på morgonen och en på lunchen. Men det är ju småsaker i sammanhanget, vi överlever garanterat utan bestående men! :D
 
För bara en vecka sedan var jag glad som bodde i UK istället för regeltokiga Sverige....

Edit: och det är ju just sådana bilder som bidrar till att det snabbt kan ändras.

Regeltokiga? Jag tycker inte vi knappt haft några regler angående angående Corona alls 🤔
 
Ja, det är ju tyvärr en "outing" per dag som gäller så vi kan inte gå promenad på morgonen och sedan köra ett träningspass i parken på lunchen som vi gjort några gånger de senaste veckorna, till exempel. Eller ens ta en promenad på morgonen och en på lunchen. Men det är ju småsaker i sammanhanget, vi överlever garanterat utan bestående men! :D

Jag tänker skamlöst använda hundarna som ursäkt för att fly ut i vildmarken med jämna mellanrum. :angel: Men så ser det lite annorlunda ut här också.
 
Man borde nog stänga alla skidanläggningar just över påsk för att komma ifrån de värsta idioterna som saknar tankeverksamhet.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/corona-stoppar-inte-svenskarnas-skidtur/


Vi är tvungna att jobba hemifrån nu när minsta tecken på att barnen är snuviga gör att vi inte får ha dem på dagis, så vi valde att åka upp hit i stället och jobba härifrån när mormor redan var här, säger Johan


Visserligen har dom ju egna stugor men Alltså 🙄
 
Regeltokiga? Jag tycker inte vi knappt haft några regler angående angående Corona alls 🤔

Inte ännu, men som diskussionerna först såg ut att leda var UK betydligt mer avslappnat inledningsvis. Jag viftade bort eventuella skolstängningar när det redan var beslutat att gymnasiekoslorna och universiteten skulle stängas i Sverige. Sedan gick det tamefan snabbt utför här.
Som det är nu tycker jag att Sveriges svar på krisen är betydligt klokare, om bara festfolket med flera kunde hålla sig i skinnet.
 
Ja, det är ju tyvärr en "outing" per dag som gäller så vi kan inte gå promenad på morgonen och sedan köra ett träningspass i parken på lunchen som vi gjort några gånger de senaste veckorna, till exempel. Eller ens ta en promenad på morgonen och en på lunchen. Men det är ju småsaker i sammanhanget, vi överlever garanterat utan bestående men! :D
Tror Boris att smittan är luftburen?
 
Den här mannen är riktigt trevlig att följa för lite marknära och realistiskt input tycker jag. Det här är den senaste delen i coronavlogen, men alla fyra är värda att se.
Han är en läkare (och youtubare) som arbetar i UK.

De videos han gör för rent underhållningsvärde är jättetrevliga också!
 
Kan det inte vänta? Och lämna de tillgängliga tiderna till akutbesök-
Vet inte. Folktandvården tar ju emot akutbesök fortfarande. Jag tänkte ev gå till nån annan (innan de också stänger …), har inte jättebra tandhälsa men får inte ont även om det är rätt stora hål.
 
I detta fallet så har ju @Lillefrun fått veta av läkare att hon med största sannolikhet har Corona och det var utifrån råden då till henne som jag reagerade.
Om @Lillefrun går ut med sin hund utan att träffa någon annan människa kan jag inte se att hon bryter mot någon karantän? Naturligtvis släpar man inte ut patienter från sjukhuset, lika lite som att jag inte skulle få gå ut hemma om jag var sjuk. Om jag skulle få Corona men är tillräckligt frisk för att vara hemma kommer jag fortsättningsvis kunna gå ut med hundarna och sköta mina hästar om orken finns, det är inte en käft som jag skulle behöva träffa öht och det hade inte heller angått någon annan om jag gick ut.
 
Hur ser det ut där ni bor? Mamma berättade att dom lokala nyheterna gick ut med att dom inte längre rapporterar antalet sjuka/smittade utan bara akutinläggning och dödsfall i vår region.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 067
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 403
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 259
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 687
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp