Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev osäker på hur läget ser ut nu, därav frågan igen. Letat svar från FHM och 11313 sida utan tydliga riktlinjer och allt ändras så snabbt. Jag har haft dom hos mina föräldrar i 10 dagar men nu börjar mamma jobba igen och jag har inget val. Blir dock promenad till närmsta gräsplättarna så dom får rastas och sen tar mina föräldrar dom längre rundorna. Ska undvika alla människor men det är ganska lite folk så det blir nog ganska lätt. Frågan är bara hur jag ska fixa det :confused:
 
Blev osäker på hur läget ser ut nu, därav frågan igen. Letat svar från FHM och 11313 sida utan tydliga riktlinjer och allt ändras så snabbt. Jag har haft dom hos mina föräldrar i 10 dagar men nu börjar mamma jobba igen och jag har inget val. Blir dock promenad till närmsta gräsplättarna så dom får rastas och sen tar mina föräldrar dom längre rundorna. Ska undvika alla människor men det är ganska lite folk så det blir nog ganska lätt. Frågan är bara hur jag ska fixa det :confused:
Framförallt ska du nog inte promenera iom hur dålig du är/varit. Viktigt att vila!
 
Handla är också ganska viktigt. Men tja, egentligen borde man nog leja bort/be någon annan att motionera hundar och handla om man är tämligen säker på att man har covid. Jag har varit ute tre ggr de senaste veckorna för att just handla. Trots att det enda är att jag har en envis förkylning utan ett enda covid symtom.
Jag har haft hundarna i 10 dagar hos mina föräldrar. Dom enda som skulle kunna hjälpa mig är mina 70+ mormor och morfar och jag är hellre ute 10 minuter med hundarna än har nära kontakt med dom. Mamma kan i värsta fall lämna av hundarna där för dom ställer alltid upp och har gjort mer för mig än vad som kan önskas under ett helt liv och vill utöver smittorisken inte belasta dom mer.

Så ja , jag måste ut och kommer se till att inte riskera någon spridning. Mamma och pappa kommer ta morgon, eftermiddags och kvällspromenaderna.
 
Blev osäker på hur läget ser ut nu, därav frågan igen. Letat svar från FHM och 11313 sida utan tydliga riktlinjer och allt ändras så snabbt. Jag har haft dom hos mina föräldrar i 10 dagar men nu börjar mamma jobba igen och jag har inget val. Blir dock promenad till närmsta gräsplättarna så dom får rastas och sen tar mina föräldrar dom längre rundorna. Ska undvika alla människor men det är ganska lite folk så det blir nog ganska lätt. Frågan är bara hur jag ska fixa det :confused:

Läget är precis samma - det finns inga hinder att gå utomhus så länge du inte utomhus då samlar dig i grupp och ni står och kladdar och hostar på varandra. . Att FHM, eller någon öht skulle införa restriktioner ang det finns inte att du inte kan gå ut med hundarna .
 
Nä, men samtidigt så lyssnar ju ändå inte svenska folket på regel nummer ett - stanna hemma om du är sjuk för fan. Så han försökte väl få något till pucko att förstå :laugh:

Sen att det är skröpliga 90-åringar fanimej överallt ute på stan är ju också ett problem. Försöker de ta livet av sig på ett subtilt sätt eller vad pågår?

Nu senast när jag var på postens utlämningsställe stod Greta 98 och bläddrade lite förstrött i alla korsordstidniningar och snicksnackade med allt och alla. HÅLL DIG HEMMA FÖR GUDS SKULL!?!
Det är ju liksom för gamlingarnas skull en massa unga, friska människor isolerar sig frivilligt och sen har riskgruppen no 1 inte själva vett att hålla sig hemma?!
 
Jaha, Lövets tal till nationen var väl inte så himla hoppfullt. Det låter som om de räknar med att behöva komma med fler restriktioner och uppmanar folk till att ta ansvar, missade lite i början dock. Några tankar från bukefolket?
 
Jag har typ haft min socialaste helg på länge, men det var väl lika bra att göra bort det ifall det skulle bli mer restriktioner...i övrigt blir det nog ännu mera övertid framöver så jag kommer nog inte orka vara social ändå..
 
Mitt liv är redan rätt isolerat även utan virus bortsett jobbet.
Åker visserligen pendel ibland men tider då det alltid är få som reser och jag sitter i tyst avdelning för mig själv.

Har mest skriftlig kontakt med vännerna pga jobb, avstånd och allmänt osociala. Står ensam inackorderad i litet stall och träffar sällan stallägaren. Åker och tränar regelbundet men rider privat och åker alltid själv med hästen.
Hämtar och lämnar hunden hos hundvakten, är aldrig inne i huset och har ingen fysisk kontakt med dem.
Handlar ofta men alltid dagtid när det är väldigt öde i affären.

Osocial deluxe 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 062
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 370
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 244
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 684
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp